Google plánuje radikální změny ve vyhledávání zboží

25. 9. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podle informací, které Google sdělil organizaci Professional eBay Sellers Alliance (PESA), jež sdružuje nejvýznamnější prodejce na eBay, někdy ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku dojde k výrazné změně ve vyhledávání zboží. Google plánuje značně upozadit svou službu Froogle, která si ostatně nezískala příliš velké množství návštěvníků. Namísto toho hodlá produktové vyhledávání více propagovat v prostředí svého klasického vyhledávače.

Podle informací, které Google sdělil organizaci Professional eBay Sellers Alliance (PESA), jež sdružuje nejvýznamnější prodejce na eBay, někdy ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku dojde k výrazné změně ve vyhledávání zboží. Google plánuje značně upozadit svou službu Froogle, která si ostatně nezískala příliš velké množství návštěvníků. Namísto toho hodlá produktové vyhledávání více propagovat v prostředí svého klasického vyhledávače.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Uplatnění se konečně dočká i služba Google Base, z níž bude Google čerpat. Ostatně již před delší dobou se Google Base stala způsobem, jak přidat svou nabídku do Frooglu. Před pár dny se Google Base také dočkala drobné změny designu, který nyní dává více najevo, že je tato služba určena pro prodejce a majitele obsahu, nikoliv pro zákazníky. Nový slogan říká jasně: Post it on Base. Find it on Google. Google Base je tedy místem, kam můžete nahrát jakýkoliv svůj strukturovaný obsah, v tuto chvíli zejména inzeráty. Zajímavá je flexibilita tohoto systému, která umožňuje použít Google Base jen pro propagaci jistého zboží, které prodáváte na jiných stránkách, například na onom eBay, nebo můžete využít integrovaného platebního systému a prodávat své produkty přímo prostředníctvím Googlu. V delším výhledu by se tak Google mohl pustit do otevřené konkurence s eBay (a možná i Amazonem) a spustit vlastní internetovou aukci.

Jak bude integrace Google Base do vyhledávání Googlu vypadat lze odhadnout z experimentů, které již byly podniknuty. Pokud například ve Spojených státech a některých jiných zemích hledáte frázi „jobs“, nad normálními výsledky vyhledávání se vám objeví tento formulář pro přeformulování dotazu [GIF; 4 kB]. Vyplníte některé další informace a jste přesměrováni na výpis odpovídajících inzerátů z Google Base. V budoucnu tedy pravděpodobně dojde k rozšíření tohoto modelu na další segmenty, třeba na prodej oblečení [GIF; 7,3 kB]. (Network World, Google Operating System)

Autor článku

Autor je bývalým redaktorem Lupa.cz, nyní pracuje jako konzultant v BCG. Vystudoval ekonomii a právo. Občas bloguje: jilm.cz a často tweetuje: @jilm.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).