Hlavní navigace

Google Turtle

4. 4. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Internetový gigant na svém blogu oznámil spuštění nového vyhledávače pro „pohodáře“. Ten má pracovat stejně jako obyčejný Google, jen mnohem pomaleji. Navíc ale vykreslí ke každé z nalezených stránek impresionistický obraz a ještě napíše krátký esej.
Michal Černý - karikatura

Ilustrace: Nenad Vitas

Cílem celého projektu by mělo být vytvořit příjemné prostředí pro všechny, komu současný Internet připadne příliš rychlý a bláznivý. Měl by být sourozencem Google Scholar či Google Zprávy. Tedy vyhledávačem s určitou specifickou vlastností.

Být takovou želvou Internetu nemusí být vůbec neobvyklé, vzhledem k tomu, že se naším Internetem nese zaklínadlo jménem FUP. I když se zdá, že se na lepší časy blýská. A kdo že by mohl takový vyhledávač ocenit tedy nejvíce? Podle Google každý, kdo se považuje za pohodáře.

A býti pohodářem není zas tak špatná image. V českých zemích, neodmyslitelně spjatých se švejkovskou povahou, dokonce zřejmě velice populární a žádaná. Naše oblíbené výlety za lovením ryb či posezení v hospůdce by tak mohl doplnit i stylový vyhledávač.

V době, o které se mluví jako o uspěchané, se stále rychlejšími počítači a automobily, s tlakem na výkon, by se nový vyhledávač jevil jako zajímavý krok proti proudu, vykročení ze stereotypu či jako revolta.

Želví vyhledávač by se mohl stát trumfem v zemích, které tradičně na rychlost a spěch příliš nejsou a upřednostňují rozvážný a poklidný život. Z tohoto pohledu by by se jednalo o zajímavý marketingový počin zaměřený především na některé státy africké či země jižní a jihovýchodní Asie. Google tak zřejmě pochopil, že současný „vyspělý“ trh je již nasycen a vydal se cestou originální invence.

WT100tip2

Své zastánce by pak jistě mohl najít také mezi umělci, kteří by ocenili výtvarné kreace i hodnotné eseje. Nový přístup k uživateli si jistě vyžádá nemalé úsilí programátorů a vývojářů, kteří se tak budou muset soustředit na nové metody zpracování jazyka.

Celý koncept Google Turtle by tedy vypadal velice zajímavě, pokud by se nejednalo jen o aprílový žert, který české zastoupení Google uvedlo na svém blogu. Jako vtip je jistě mimořádně dobrý, ale ruku na srdce, neuvítali bychom něco podobného i ve skutečnosti?

Autor článku

Autor je student PřF MU, publicista. Zajímá se o dění na Internetu, filosofii a fotografii.