Hlavní navigace

Google vydělává na reklamě víc peněz, než celý americký tisk dohromady

12. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Tohle srovnání není úplně fér (důvody níže), ale potvrzuje trend klesajících příjmů tištěných médií. Německá agentura Statista spočítala, že v prvním pololetí letošního roku Google celosvětově vydělal na reklamě víc peněz (10,9 miliard USD) než všechna americká tištěná média dohromady (10,5 miliard USD). 

Tohle srovnání není úplně fér (důvody níže), ale potvrzuje trend klesajících příjmů tištěných médií. Německá agentura Statista spočítala, že v prvním pololetí letošního roku Google celosvětově vydělal na reklamě víc peněz (10,9 miliard USD) než všechna americká tištěná média dohromady (10,5 miliard USD). 

Je to trochu srovnávání jablek s hruškama – příjem Googlu zahrnuje jeho globální příjmy, proti kterým stojí čísla tištěných médií pouze z USA. A do příjmů novin a časopisů Statista nezapočítala peníze vydělané za reklamu na jejich webech či v jiných digitálních podobách.

Co se popřít nedá, je ale trend, který mluví drtivě v neprospěch tištěných médií. Když se podíváte, jak srovnání vypadalo před osmi lety, musí vám být vydavatelů papírových novin a časopisů skoro líto.


Autor: Statista.com

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).