Hlavní navigace

Hybridní televize jako leitmotiv letošního ročníku konference TVCON

27. 3. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Karel Choc
UVNITŘ PREZENTACE – Technologii HbbTV se kromě několika prezentací věnovala i závěrečná panelová diskuse, která definovala současné možnosti i budoucnost této platformy.

Přehled aktuální situace ohledně nasazení hybridní technologie ve světě představil posluchačům Současný ředitel firmy TeraVolt Lars Friedrichs, který od roku 2004 pracoval ve skupině ProSiebenSat.1. V ní byl také odpovědný za služby teletextu a stál při zrodu všech jejích HbbTV aplikací.

Detailně se možnostem technologie HbbTV a konkrétně její rentabilitě věnoval Petr Mazanec jako vedoucí vývoje aplikací pro chytré televize ve společnosti Mautilus. Ta od roku 2011 připravila desítky televizních aplikací pro zákazníky z celého světa na množství modelů televizí a set-top boxů od všech významných světových výrobců.

HbbTV verze 2.0 bude spíše záležitostí nového obsahu

Panelové diskuse se zúčastnili zástupci tří komerčních televizí, z toho jedné slovenské, dále zástupce Českých Radiokomunikací a České televize. Technický ředitel televize Nova Josef Uher prohlásil, že Nova hybridní technologii věří a že jde tak cestou vlastního vývoje. Bohužel jí operátor multiplexu 2 odmítl hybridní aplikaci zařadit, a proto v něm také HbbTV chybí. Zda dojde v brzké době k dohodě, je zatím nejasné.

Na dotaz, kdy se v HbbTV objeví aplikace, odpověděl Uher věřím, že ano, ale až přijde HbbTV 2.0. K přípravě aplikací pro HbbTV 2.0 se vyjádřil i Jan Zeman z České televize, podle něhož budou spíše otázkou nového obsahu než předělávání toho staršího. Není náhodou, že se verze 2.0 nyní rozšiřuje v zemích, kde je HbbTV v počátcích, jako je Itálie nebo Velká Británie, dodal Zeman. Česká televize podle něj aktuálně hodlá HbbTV více provázat s živým televizním vysíláním a chystá také aplikaci Počasí. Česká televize začala s HbbTV už v roce 2012 a v brzké době ji proto čeká zásadní inovace celého systému.

CIF24

Pro televizi Markíza byla podle Zdenka Ryšavého hlavním důvodem vstupu do světa HbbTV snaha nahradit pomalý teletext. Markíza také hodlá v HbbTV zúročit vše, co má z obsahu k dispozici, a nejpopulárnější aplikací je archiv pořadů. Z fóra padl i hodně zajímavý dotaz, jak se odrazil odchod TV Markíza z DVB-T na návštěvnosti HbbTV. Zdenko Ryšavý prohlásil, že byl zaznamenán asi čtyřicetiprocentní pokles zájmu.

Na setkání také zazněla kritika společnosti Samsung za to, že není schopna zajistit automatické spuštění podpory HbbTV okamžitě po instalaci televizoru. Majitel televizoru to musí udělat manuálně a ne vždy je to zcela triviální.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).