Poznatky, ze kterých ředitelka marketingu veřejnoprávní televize Denisa Kollárová při své prezentaci čerpala, vycházely z třítýdenní dotazníkové akce z letošního ledna. Jejím prostřednictvím se povedlo sesbírat 46 855 vyplněných anketních formulářů. Jak Kollárová upozornila, četnost odpovědí byla výrazně vyšší o víkendu, přičemž výzva k účasti byla zařazena na všechny stanice České televize.
HbbTV je rodinná záležitost
Podle zjištění České televize je technologie HbbTV velmi akceptována
střední a starší generací, a to dokonce více než internet. Přes 84 procent respondentů přijímá HbbTV přes pozemní TV vysílání a dvanáct procent přes satelit.
Kollárová také označila HbbTV za rodinnou záležitost, protože nejčastěji, konkrétně u 45 procent domácností, využívají červené tlačítko dva její členové, zatímco v 35 procentech domácností využívá hybridní aplikaci ČT bod jen jeden člen.
HbbTV pohodlnější než Smart TV aplikace
Tvrdá data dodala i Hana Friedlaenderová z výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ještě v roce 2015 činil podíl televizorů se spuštěným HbbTV u českých domácností pouhá dvě procenta, loni už to bylo sedm procent. Některou z HbbTV služeb využívá 36 procent diváků, kteří disponují potřebně vybaveným televizorem.
Nejčastějším důvodem pro nevyužívání hybridních služeb je absence potřebných technických informací pro jejich zapojení.
Co se týče srovnání mezi smart aplikacemi a HbbTV, 72 procent respondentů považuje ovládání hybridních aplikací za pohodlnější. V případě reklamního účinku hybridních aplikací se ke stisknutí tlačítka pro více informací na základě HbbTV kampaně odhodlalo 42 procent respondentů.
Pro efektivitu hybridní kampaně je klíčové správné zacílení, dobré načasování, výběr správného formátu a vhodná kreativa.
Další podrobnosti z přednášek, které zazněly na letošním ročníku konference TVCON, přineseme v chystaném souhrnném článku.