Česká republika je na tom ve využívání hybridního širokopásmového vysílání označovaného zkratkou HbbTV lépe než sousední Polsko. Vyplynulo to z rozhovoru deníku Rzeczpospolita, který zpovídal ředitele Centra technologií Telewizje Polska (TVP) Wieslawa Łodzikowskeho. V současné době se připojuje k hybridní aplikaci pořadu „Pytanie na śniadanie“ v průměru 30 tisíc diváků,
uvedl Łodzikowski. Pro příští rok má však TVP smělý plán. Chtěla by, aby její aplikace využívalo sto tisíc lidí.
ČTĚTE TAKÉ: Polská veřejnoprávní televize spustila v DVB-T plnohodnotné hybridní vysílání HbbTV
Šéfka Nových médií České televize Pavlína Kvapilová serveru DigiZone.cz minulý týden sdělila, že podle Google Analytics se připojilo za poslední měsíc k HbbTV aplikacím čtyřicet tisíc uživatelů. Česká televize počítá v souvislosti se spuštěním nové podoby programového průvodce další nárůst. Telewizja Polska zatím nedisponuje statistikami, prostřednictvím jakých zařízení se uživatelé připojují. Předpokládám, že v 90 % případů se jedná o televizor,
konstatoval Łodzikowski.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Česká televize spouští novou generaci TV programu s upoutávkami. Nabídne ho v rámci HbbTV
Polská veřejnoprávní televize počítá s tím, že popularita HbbTV bude růst, jelikož se předpokládá snižování cen boxů, které tento standard podporují. Zatímco v současné době se jejich hodnota pohybuje mezi čtyřmi sty až pěti sty zlotými, tedy do tří a půl tisíc korun, nově by mohla jejich cena začínat už na sto padesáti zlotých, čili okolo tisíce korun. TVP se chce vydat podobným směrem jako ČT. Bude spouštět další aplikace spojené s vysíláním a nakonec nabídne svůj on-line videoarchiv.