Na státní informační kampaň k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání bude letos použito o dvacet milionů korun méně, než se původně počítalo. V rozhovoru pro server DigiZone.cz, který vám přineseme zítra, to řekl národní koordinátor Zdeněk Duspiva. Původní rozpočet byl 59 milionů korun na informační kampaň, 12 milionů na pomoc pro zdravotně postižené, pět milionů na pomoc zdravotních ústavů,
uvedl Duspiva.
Tento stav je způsoben tím, že informační kampaň je financovaná ze zvláštního účtu České televize, který je naplňován z prodeje z reklamy na ČT a nesešlo se v něm tolik peněz, kolik se původně počítalo. Realita českého mediálního trhu je ještě horší, než byl pesimistický plán ČT. Došlo k poměrně velkému propadu reklamních výnosů, takže jsme i my museli zredukovat svoje náklady na letošní rok,
konstatoval v rozhovoru pro náš server koordinátor Zdeněk Duspiva. Rozpočet se schvaluje vždy před koncem roku, a pak se dělají podle potřeby průběžně jeho revize.