Vždy v pátek připravuje reportér Jan Sedlák výběr zajímavých zpráv ze světa velkých IT firem. Co se událo v tomto týdnu?
Finanční výsledky ČD-Telematiky, kolem které v poslední době krouží Babiš a jeho lidé, za rok 2015: obrat 1,6 miliardy korun (v roce 2014 to bylo 1,4 miliardy) a čistý zisk 82,5 milionu korun (66,9 milionu). Firma v loňském roce investovala 177 milionů. Investovat chce dál, hodně například do optické sítě. Kladně se staví k možným eurodotacím, chce ale podmínky takové, kdy se podpora zaměří i na části mimo poslední míle.
Microsoft kupuje italský startup Solair. Ten má cloudovou technologii, která umí sbírat data ze senzorů internetu věcí a vše zpracovávat. Nákup zapadá do strategie Microsoftu v IoT postavené na cloudu Azure a jeho IoT Hubu. Do něj je možné „ládovat“ různé zdroje dat.
Intel to definitivně balí na trhu se smartphony a tablety, kam naskočil pozdě a je zcela válcován čipy postavenými na ARMu. Společnost ukončuje vývoj Atomu s kódovým označením Braxton a končí i s dalšími mobilními aktivitami. Podle odhadů pokusy uspět v této sféře Intel stály kolem 10 miliard dolarů. Firma nedávno oznámila propouštění 12 tisíc lidí, padá totiž i trh s počítači. Budoucnost Intelu se má točit kolem IoT nebo datových center.
Dell bude mít po spojení s EMC vylepšené oficiální jméno, konkrétně Dell Technologies. Zakladatel a šéf Michael Dell to vysvětluje tak, že půjde o kompletní sadu technologií.
Google kupuje firmu Synergyse, která vyrábí interaktivní návody a tipy pro aplikace zahrnuté v Google for Work (Apps). Takový vylepšený pan Sponka.
Adobe kupuje společnost Livefyre, díky jejímž technologiím rozšíří svůj rostoucí Marketing Cloud. Livefyre umožňuje firmám na sociálních sítích vyhledávat, jak se o nich mluví a dále s tím pracovat.
Oracle za 532 milionů dolarů kupuje firmu Opower. Pro Oracle je to letos již pátá akvizice a druhá během posledních několika dní – nedávno Oracle koupil také firmu Textura za 663 milionů dolarů. Opower dělá cloudový software zejména pro zákazníky z oblasti utilit, pro Oracle je to tedy další vertikála v cloudu, stejně jako Textura, která zase míří do stavebnictví.
Apple a SAP hlásí velké partnerství, podobné tomu, které už Cupertino má s IBM. Cílem je využít pro SAP strategickou in-memory platformu HANA a stavět byznysové aplikace pro iPady a iPhony. Apple zase potřebuje enterprise partnery, kteří ho více dostanou do firem.
Pivotal získal investici ve výši 253 milionů dolarů, kolo vedly Ford a Microsoft. Hodnota společnosti narostla na 2,8 miliardy dolarů. Je to už třetí kolo investic, dříve peníze vložily podniky jako VMware a GE. Pivotal spadá do portfolia EMC a je ve hře možnost, že se po spojení EMC s Dellem vydá na burzu. Microsoft investuje kvůli tomu, že nástroje Pivotalu chtějí jeho zákazníci, Ford na nich zase staví platformu kolem chytrých aut.