Moderní auta se stále více mění v počítače – řadu podstatných funkcí sledují a řídí elektronika. Výrobci také postupně směřují k tomu, že se auta budou řídit čím dál tím víc bez zásahu člověka.
Většina velkých internetových a IT hráčů se proto snaží, aby jim v této oblasti neujel vlak. Apple už představil svůj systém CarPlay, na kterém spolupracuje s Ferrari, Mercedesem a Volvem. Google, v lednu rozjel Open Automotive Alliance, která má urychlit inovace v automobilovém průmyslu a samozřejmě podpořit operační systém Android. Tento týden firma ukázala prototyp auta, které nepotřebuje řidiče.
Chytrým systémům pro automobily se ale věnuje také například Cisco či Nokia. Finové mají připraveno 100 milionů dolarů pro startupy, zaměřující se na technologie pro chytrá auta. Fond bude napojen na divizi HERE, která se věnuje mapám a bude hledat startupy, které mohou rozšířit ekosystém kolem mapových podkladů.
Intel v roce 2012 založil fond s názvem Capital Connected Car Fund, do kterého firma vložila 100 milionů dolarů. Ten v minulosti investoval například do projektu CloudMade, jež se zabývá agregací dat a cloudovou konektivitou pro oblast automobilů. Vložil ale peníze také do firmy Tobii Technology, která aplikuje technologii perceptuálních výpočtů na automobilové asistenční funkce. Začátkem května pak fond vstoupil do japonské společnosti ZMP, jež vyvíjí platformu pro autonomní řízení a vozy propojené s čidly, radary a kamerami.
Včera Intel představil platformu In-Vehicle Solutions, která propojuje hardwarové a softwarové produkty, určené primárně pro automobily.
"Naším cílem je podpořit vývoj a vyjít přitom od pomocných funkcí, které jsou ve vozech k dispozici již dnes, zlepšit do budoucna bezpečnostní funkce a nakonec dospět i k vozům, které se dokáží řídit samy,” uvedl Doug Davis, viceprezident pro oblast Internetu věcí.