Hlavní navigace

Internetová reklama v roce 2005 přesáhla 1 miliardu korun!

10. 3. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Internetová reklama v roce 2005 poprvé překročila magickou hranici 1 miliardy českých korun. Takový je výsledek odhadu, který provedla Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů na základě průzkumu trhu internetové reklamy. Celkový hrubý obrat internetové reklamy v roce 2005 podle ní dosáhl 1 010 000 000 Kč. V letošním roce odhaduje sekce tempo růstu na přibližně 38%. Tím v roce 2006 hrubý obrat internetové reklamy zřejmě dosáhne 1,39 miliardy Kč.

Internetová reklama v roce 2005 poprvé překročila magickou hranici 1 miliardy českých korun. Takový je výsledek odhadu, který provedla Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů na základě průzkumu trhu internetové reklamy. Celkový hrubý obrat internetové reklamy v roce 2005 podle ní dosáhl 1 010 000 000 Kč. V letošním roce odhaduje sekce tempo růstu na přibližně 38%. Tím v roce 2006 hrubý obrat internetové reklamy zřejmě dosáhne 1,39 miliardy Kč.

Z hlediska jednotlivých zdrojů (přímí klienti, mediální agentury, mediální zastupitelé) došlo v oblasti hrubých reklamních příjmů proti roku 2004 k mírnému růstu podílu mediálních agentur na úkor přímých klientů a mediálních zastupitelství. Mimo příjmy z plošné reklamy lze odhadnout, že provozovatelé serverů dosáhli obratu cca 900 mil. Kč za další formy internetové reklamy (řádková inzerce, katalogy, přednostní výpisy atd.). (Tisková zpráva)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.