Hlavní navigace

Inzertně plodný květen přinesl posílení u všech sledovaných mediatypů

29. 6. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

AKTUALIZACE – Tuzemskými médii proteklo během letošního května více než sedm miliard korun. Dalších 650 milionů korun pak spolkla displejová reklama na internetu.

Za prvních pět měsíců letošního roku proteklo tuzemskými médií podle monitoringu reklamních příjmů Admosphere 31,287 miliardy korun. To je o téměř 3,1 miliardy korun více než v loňském roce. Z meziročního srovnání útrat za prvních pět měsíců letošního a loňského roku si polepšily všechny sledované mediatypy.


Zdroj: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až květen 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

Jako tradičně se nejlépe vedlo televizi, kterou za prvních pět měsíců letošního roku proteklo více než devatenáct miliard korun, což znamená meziroční nárůst téměř o šestnáct procent. Z pravidelného přehledu reklamních výdajů vypadl od minulého měsíce jako mediatyp internet, resp. displejová reklama. Jeho výsledky bude nadále zveřejňovat Sdružení pro internetový rozvoj SPIR.

Displejovou reklamu shrne web AdMonitoring

Jak upřesnila PR manažerka SPIRu Tereza Tůmová, data z projektu AdMonitoring, který mapuje zmíněné inzertní výdaje, jsou data veřejně dostupná každý měsíc, data za letošní květen naleznou zájemci na webu projektu

Důvod, proč není možné tato data brát jako mediatyp “internet", je ten, že vyjadřují investice v onlinu do displejové reklamy. Pro celkové výdaje do reklamy v onlinu slouží inzertní výkony, které SPIR publikuje jednou ročně, zpravidla v únoru za rok předchozí a s predikcí pro rok publikace dat, doplnila Tůmová. Výsledky jsou dostupné na webu InzertníVýkony.cz

Celkem vykázala displejová reklama během května hrubé příjmy ve výši necelých 652 milionů korun, což ve srovnání s letošním dubnem znamená nepatrný pokles o zhruba 320 tisíc korun.

MINULÝ MĚSÍC: Reklamní investice do všech mediatypů rostou, meziročně poklesly pouze u tisku

Růst vykázaly i zbylé dva mediatypy, rozhlasová a venkovní reklama. Rádia si tak letos zatím přišla na necelé tři miliardy korun, což znamená navýšení o více než dvě procenta. O necelou miliardu méně si pak připsal obor outdoorové reklamy. I ta si tak polepšila o více než dvě procenta oproti srovnatelnému období v loňském roce.

Meziročně půl miliardy k dobru

Celkem si v květnu přišly sledované mediatypy na 7,4 miliardy v ceníkových cenách. To je o přibližně pět set milionů korun více než během loňského května. Nejlépe se opět dařilo televizi, kterou v průběhu května proteklo 4,4 miliardy korun. Oproti loňskému květnu to znamená nárůst o necelých devět procent.

BRAND


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v květnu 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

LOŇSKÝ ROK: Největším zadavatelem roku byl Procter & Gamble, za televizní reklamu utratil 1,4 miliardy korun

Dařilo se i tištěným médiím, které si meziročně polepšily o necelých sedm procent a prodaly v květnu inzerci za 1,8 miliardy korun. Rozhlasové stanice dokázaly udat reklamní čas v hodnotě necelých sedmi set milionů korun, což je o skoro pět procent více než loni. Outdoorová reklama pak své příjmy navýšila o více než dvě procenta a přišla si na 478 milionů korun.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).