Za prvních pět měsíců letošního roku proteklo tuzemskými médií podle monitoringu reklamních příjmů Admosphere 31,287 miliardy korun. To je o téměř 3,1 miliardy korun více než v loňském roce. Z meziročního srovnání útrat za prvních pět měsíců letošního a loňského roku si polepšily všechny sledované mediatypy.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až květen 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).
Jako tradičně se nejlépe vedlo televizi, kterou za prvních pět měsíců letošního roku proteklo více než devatenáct miliard korun, což znamená meziroční nárůst téměř o šestnáct procent. Z pravidelného přehledu reklamních výdajů vypadl od minulého měsíce jako mediatyp internet, resp. displejová reklama. Jeho výsledky bude nadále zveřejňovat Sdružení pro internetový rozvoj SPIR.
Displejovou reklamu shrne web AdMonitoring
Jak upřesnila PR manažerka SPIRu Tereza Tůmová, data z projektu AdMonitoring, který mapuje zmíněné inzertní výdaje, jsou data veřejně dostupná každý měsíc, data za letošní květen naleznou zájemci na webu projektu.
Důvod, proč není možné tato data brát jako mediatyp “internet", je ten, že vyjadřují investice v onlinu do displejové reklamy. Pro celkové výdaje do reklamy v onlinu slouží inzertní výkony, které SPIR publikuje jednou ročně, zpravidla v únoru za rok předchozí a s predikcí pro rok publikace dat,
doplnila Tůmová. Výsledky jsou dostupné na webu InzertníVýkony.cz.
Celkem vykázala displejová reklama během května hrubé příjmy ve výši necelých 652 milionů korun, což ve srovnání s letošním dubnem znamená nepatrný pokles o zhruba 320 tisíc korun.
MINULÝ MĚSÍC: Reklamní investice do všech mediatypů rostou, meziročně poklesly pouze u tisku
Růst vykázaly i zbylé dva mediatypy, rozhlasová a venkovní reklama. Rádia si tak letos zatím přišla na necelé tři miliardy korun, což znamená navýšení o více než dvě procenta. O necelou miliardu méně si pak připsal obor outdoorové reklamy. I ta si tak polepšila o více než dvě procenta oproti srovnatelnému období v loňském roce.
Meziročně půl miliardy k dobru
Celkem si v květnu přišly sledované mediatypy na 7,4 miliardy v ceníkových cenách. To je o přibližně pět set milionů korun více než během loňského května. Nejlépe se opět dařilo televizi, kterou v průběhu května proteklo 4,4 miliardy korun. Oproti loňskému květnu to znamená nárůst o necelých devět procent.
LOŇSKÝ ROK: Největším zadavatelem roku byl Procter & Gamble, za televizní reklamu utratil 1,4 miliardy korun
Dařilo se i tištěným médiím, které si meziročně polepšily o necelých sedm procent a prodaly v květnu inzerci za 1,8 miliardy korun. Rozhlasové stanice dokázaly udat reklamní čas v hodnotě necelých sedmi set milionů korun, což je o skoro pět procent více než loni. Outdoorová reklama pak své příjmy navýšila o více než dvě procenta a přišla si na 478 milionů korun.