Italský politik Antonio Di Pietro bude ke svým voličům promlouvat skrze videa na serveru YouTube. Prostřednictvím audio-vizuálního kanálu chce každý týden vysvětlovat svá rozhodnutí v italské vládě Romana Prodiho. Následoval tím třeba Hillary Clintonovou, která nedávno oznámila záměr kandidovat v prezidentských volbách v USA online. Šéf britských konzervativců, David Cameron, se také nezdráhá na svém webu WebCameron ukázat něco ze své kuchyně.
Bylo jasné, že popularita serverů se sdíleným videem přitáhne pozornost také politiků (a jejich poradců). Jsme tak svědky dalšího posunu v politickém internetovém marketingu. Vtipný a odlehčený šot může zaujmout mladší generaci a stát se nástrojem politického virálního marketingu.
Jak zareagují čeští politici? Ti, pokud vůbec mají svůj web, ve většině případů zaspali už éru textových blogů. Ojedinělým přírůstkem v této oblasti se stal blog Žhavý Dráth Davida Ratha.