O sebevraždě Ivety Bartošového se toho napsalo už mnoho. Další nové informace denně zaplňují stránky bulvárních i nebulvárních médií, v podstatě živí VIP zprávy na Primě a dle dřívější předpovědi šéfredaktora bulvárního webu Extra.cz Pavla Novotného, který o skonu Bartošové informoval jako první, to nebude jiné po dobu následujícího půlroku. Přesto stojí za to upozornit, že některá média by mohla na případu Bartošová ukázat, že jejich přístup je odlišný. Konkrétně mám na mysli Českou televizi, od které jsem (marně) čekal nějakou hlubokomyslnou debatu nebo analýzu fenoménu a symbiózy Ivety Bartošové s bulvárem.
ČT byla první z tuzemských televizí, která 29. dubna, v den tragického úmrtí Ivety Bartošové, oznámila mimořádnou změnu programu a zařadila na Jedničku pořad Po stopách hvězd právě s Bartošovou. Teprve poté se přidala Nova, Prima a TV Barrandov, které rovněž vytáhly z archivů vlastní pořady s touto zpěvačkou. A k tomu zcela překopaly svoje zpravodajské relace, aby z tématu vytřískaly opravdu maximum. Kdo čekal, že se ČT pokusí o nějaký hlubší pohled na fenomén „Bartošová a bulvár“, musel být zklamán. Veřejnoprávní televize se o nic takového nepokusila. Přitom k tomu má dost vhodných denních formátů na ČT 24, například Události, komentáře nebo Hyde Park.
Na to, že informace o sebevraždě Ivety Bartošové pronikla onoho úterý 29. dubna do médií krátce po poledni, měla ČT bohatě času na to, aby připravila analytický pohled na věc a pozvala do některého z pořadů ČT 24 odborníky na média a showbyznys, psychology či psychiatry. Místo toho nechala v Hyde Parku hodinu povídat populistu Tomia Okamuru a v Událostech, komentářích řešila výhradně politická témata. Takže na jednu stranu se rozhodla „přiživit“ na vlně truchlení, ale opravdovou službu veřejnosti nenabídla. Myslím, že to je pro současnou ČT typické: práce na efekt, ale hlavně žádné hlubokomyslné úvahy a intelektuální debaty.
Přitom téma Iveta Bartošová rozhodně nepatří jenom do bulváru. Je to fenomén, kterým mnoho let žila řada médií, aniž bychom dokázali říci proč vlastně. Co bylo tak zajímavého na zpěvačce, které se zjevně příliš nedařilo, ať už v profesním nebo osobním životě? Čím se její osud lišil od osudu mnoha dalších umělkyň, které také propadly démonu alkoholu a prášků, nedokázaly si udržet stálého partnera a profesně si už skoro neškrtly? Potřebuje český bulvár svoji Bartošovou? A pokud ano, najde si teď nějakou další oběť, které budou denně stát u dveří paparazziové? Tyto otázky měla ČT veřejně klást a hledat na ně odpověď.