Hlavní navigace

Jací jsou uživatelé sociálních sítí?

23. 7. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 74287
Marketéry jistě zajímá, jací jsou uživatelé sociálních sítí, konkrétně Twitteru, Facebooku, MySpace a LinkedIn. Výzkum odhaluje jejich zvyky a zájmy a poskytuje zajímavý pohled na uživatele jednotlivých sítí. Kde jsou ti nejbohatší a která síť má nejvíce loajální uživatele?

Server ReadWriteWeb upozornil na zajímavý výzkum týkající se uživatelů sociálních sítí. Konkrétně šlo o popis uživatelů Facebooku, Twitteru, MySpace a LinkedIn. Věděli jste, že lidé na Facebooku jsou starší, bílí a bohatí? To na MySpace převládají mladí a přelétaví uživatelé, ti z Twitteru mají rádi práci na částečný úvazek a na LinkedIn se pohybují milovníci technických vychytávek.

K pochopení uživatelů sociálních sítí společnost Anderson Analytics využila data z panelového výzkumu s jedenácti tisíci oslovenými během jedenácti měsíců, šlo o Američany. Vybraných 1250 lidí se zúčastnilo podrobnějšího výzkumu o užívání sociálních sítí. Účastníci výzkumu byli rozděleni do dvou základních skupin, členové té první sociální sítě používají, ti z druhé skupiny nikoliv. Za uživatele sociálních sítí byl označen ten, kdo se do některé sítě přihlásil v posledních 30 dnech před realizací výzkumu. Jedním ze zajímavých výsledků výzkumu je překryv uživatelů jednotlivých sítí.

Uživatelé sociálních sítí

Průměrný americký uživatel sociálních sítí se přihlašuje 5 dní v týdnu, novinky kontroluje čtyřikrát za den a na sociálních sítích tráví asi hodinu denně. Devět procent uživatelů je obvykle přihlášeno celý den. Za pozornost stojí i následující čísla, která by měla zajímat hlavně marketéry:

  • 52 % uživatelů se přátelí nebo je fanouškem nejméně jedné značky
  • 17 % uživatelů se dívá pozitivně na prezentaci značek v sítích
  • 19 % uživatelů se na prezentaci značek dívá negativně
  • 64 % uživatelů vnímá prezentaci značek neutrálně
  • 20 % uživatelů by uvítalo více komunikace značek online
  • 35 % uživatelů nechce více komunikace značek online
  • 45 % uživatelů je spokojeno se stavem komunikace značek nebo se o ni nezajímá

Uživatelé sociálních sítí se prý příliš nezajímají o zakládání falešných profilů nebo o přátelení se se známými či populárními uživateli. Celých 45 % uživatelů se “přátelí” pouze s rodinnými příslušníky nebo skutečnými známými, 18 % uživatelů se spojuje pouze s lidmi, které znají osobně. Pouhých 10 % uživatelů přijme “přátelství” s kýmkoliv. 15 % uživatelů používá sociální sítě v práci, což není zase tak vysoké číslo, které by možná tipovali zaměstnavatelé.

Proč nejsou někteří z účastníků členy žádné sociální sítě? Není to kupodivu kvůli tomu, že nesnášejí technologie. Naopak – na Internetu tráví více času než uživatelé sociálních sítí. Myslí si, že jde o ztrátu času, že to není bezpečné nebo jsou prostě přesvědčeni o tom, že je to všechno k ničemu. Z těch, kteří sociální sítě nepoužívají, prohlásilo 22 %, že začne sítě používat během tří měsíců, 27 % uvedlo, že začne do jednoho roku.

Uživatelé Facebooku

Jak již bylo řečeno, uživatelé Facebooku jsou starší a lépe situovaní. Oproti průměru je mezi nimi více ženatých či vdaných (40 %) a indoevropské rasy (80 %). Mají mezi uživateli ostatních sítí druhý nejvyšší průměrný příjem (61 000 dolarů/rok) a průměrně 121 kontaktů. Jejich koníčky jsou veskrze průměrné při srovnání s ostatními sítěmi, žádné záliby nevyčnívají. Uživatelé Facebooku jsou extrémně loajální, 75 % z nich tvrdí, že zrovna Facebook je jejich nejoblíbenější stránkou a 59 % uvádí, že za poslední půlrok používají Facebook více než předtím.

Uživatelé MySpace

Uživatelé MySpace jsou mladí a tvrdí, že za poslední půlrok používají službu méně než předtím. Mají rádi legraci, baví své přátele. Průměrný příjem uživatele MySpace je 44 000 dolarů/rok, celkem 9 % uživatelů je černé pleti, 7 % Hispánců, 60 % je svobodných a 23 % studuje.

Uživatelé Twitteru

Uživatelé Twitteru mají radši práci na částečný úvazek (16 % z nich, v průměru to je 11 %), jejich průměrný roční příjem je 58 000 dolarů. Uživatel Twitteru má v průměru 28 “followerů” a sleduje 32 lidí. Zajímá se o zpravodajství, restaurace, sport, politiku, osobní finance a náboženství. Kupuje knihy, obuv, filmy a kosmetiku. Uživatelé Twitteru nejsou tolik loajální, 43 % z nich tvrdí, že by se bez Twitteru obešlo.

BRAND24

Uživatelé LinkedIn

Samozřejmě není překvapením, že uživatelé LinkedIn mají nejvyšší průměrný příjem (89 000 dolarů/rok). Do sítě vstupují z kariérních či obchodních pohnutek, hledají pomocí ní práci a nové kontakty na lidi z oboru. Mají rádi zpravodajství, informace o kariéře, sport a politiku. Chodí na jógu, do lázní a posiloven, hrají tenis a golf. Mají více technických vychytávek než uživatelé ostatních sítí, jde například o digitální kamery, televize s vysokým rozlišením nebo Blu-ray přehrávače. Mezi další zajímavé koníčky patří kupodivu hazard (zajímá 12 % uživatelů LinkedIn oproti průměru 7 %) a telenovely (10 % oproti průměru 5 %). V síti LinkedIn dominují muži, a to v poměru 57 % oproti 43 % ženám, v ostatních sítích je poměr vyrovnanější.

Údaje z výzkumu budou zajímavé hlavně pro marketéry, kteří hledají v sociálních sítích tu nejvhodnější cílovou skupinu. Trochu podrobnější pohled na výzkum nabízí například server AdvertisingAge.

Překvapilo vás něco ve výsledcích výzkumu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).