Jak funguje Chromecast, klíčenka, která dokáže připojit televizi k Wi-Fi?

11. 11. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
“Google Chromecast vypadá jako USB klíčenka, ale za 35 dolarů toho zatím moc neumí,” konstatuje Daniel Dočekal v recenzi na serveru Lupa.cz

Klíčenku Chromecast s HDMI portem, která dokáže z jakékoli televize udělat velký monitor na přehrávání videí z internetu, představila letos v létě společnost Google. Server Lupa.cz nyní přinesl exkluzivní recenzi, v níž zařízení ozkoušel. “Google Chromecast vypadá jako USB klíčenka, byť toto zařízení do USB portu strkat nebudete – patří do HDMI portu vaší televize a za 35 dolarů toho zatím moc neumí. Samozřejmě záleží na tom, jak se na to díváte, ale v každém případě je jasné, že je zde spousta nevyužitého potenciálu,“ konstatuje recenzent Daniel Dočekal.

K TÉMATU: Google představil klíčenku Chromecast, která připojí kteroukoli televizi k Wi-Fi

MM Influenceři

Chromecast je podle Dočkala v zásadě streamovací zařízení, které umí streamovat přijímaný obraz a napojit se na některé internetové služby, které streamují obraz či zvuk. „Prozatím k nim patří hlavně YouTube, Netflix, Google Play, Hulu Plus a Pandora, což samozřejmě znamená, že většinu z nich v Česku nepoužijete,“ konstatuje. Vedle toho ještě umí streamovat obsah jedné záložky v Chrome, ale pouze z počítače, nikoli z mobilních zařízení. Stává se tak konkurentem českých placených videoslužeb typu Voyo nebo Topfun, které mají většinou vlastní aplikace pro chytré televizory, tablety a smartphony.

„Za 35 USD je Chromecast zajímavým doplňkem pro televizi tam, kde používáte Chrome v počítači a tablety či mobilní telefony (Android či iOS). Pokud máte malé děti, je Chromecast hodně dobrá cesta, jak jim v televizi pustit jejich oblíbené věci z YouTube,“ uzavírá Daniel Dočekal. Celou recenzi si můžete přečíst na Lupě zde.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).