Nová podoba profilu na Facebooku (Timeline) je založená na velké fotografii v záhlaví a nikdy nekončícím toku informací z vašeho života. Právě fotografie v záhlaví je prvním zásadním prvkem, který vám umožní vytvořit si zajímavější profil.
Nová podoba profilu na Facebooku (Timeline) je založená na velké fotografii v záhlaví a nikdy nekončícím toku informací z vašeho života. Právě fotografie v záhlaví je prvním zásadním prvkem, který vám umožní vytvořit si zajímavější profil.
Fotografie nebo obrázek, který chcete umístit do záhlaví Timeline, má rozměr 850×315 bodů. Tradičně nemá smysl nahrávat cokoliv menšího, většího ani v jiném poměru stran – obrázek do záhlaví si připravte předem.
Pokud budete nahrávat obrázek menší (na šířku), dojde k jeho zvětšení a měli byste vědět, že není možné nahrát obrázek menší (na šířku) než 399 bodů.
Facebook po nahrání fotografie umožňuje pouze případně vybrat část nahraného obrázku, která bude použita na Timeline – není možné nahraný obrázek upravovat ani změnit jeho velikost.
Upozornění - pokud nahrajete velký obrázek a poté z něj vyberete pouze část, bude na Facebooku stále přítomen původní obrázek (foto). A kdokoliv bude chtít, tak jej může získat – fotografie umístěná do záhlaví Timeline je veřejná.
Timeline se netýká firemních Stránek (Pages) – je ale velmi pravděpodobné, že Facebook nad využitím Timeline pro firemní Stránky velmi vážně uvažuje. Pokud si chcete udělat představu o tom jak by to mohlo vypadat, zkuste se podívat na příklady ve FACEBOOK TIMELINE DESIGNS od agentury Vitro.
TIP: Pokud TIMELINE (v češtině Moje historie) stále nemáte, postačí navštívit www.facebook.com/about/timeline a novou podobu profilu si aktivovat. Facebook by měl 2. ledna novou podobu profilu aktivovat všem.
Záhlaví Timeline vybízí ke kreativnímu využití - jde o velký prostor, takže je více než žádoucí ho naplnit něčím atraktivním. Navíc můžete využít toho, že Facebook do levé spodní části doplňuje (na pevném místo) vaši profilovou fotografii – nabízí se vhodné kombinování velké fotografie s profilovou fotkou (PSD pro zkušenější od www.hongkiat.com).
Vaše profilová fotografie se v záhlaví objeví ve velikosti 125×125 bodů (nejmenší co můžete nahrát je 180×180 bodů). A pokud nebudete chtít využít PSD, tak se vám ještě může hodit pár dalších rozměrů.
Fotografii do záhlaví nemusíte nahrát – v takovém případě bude záhlaví vašeho profilu bez velké fotografie. V praxi to můžete vidět třeba na profilu Miloše Čermáka.
Kay Int Veen kombinuje profilovou fotografii, kterou Facebook napevno umisťuje do levé spodní části fotografie v záhlaví, s „polaroidovými“ fotografiemi do podoby koláže.
Eduardo Calvo také navazuje na profilovou fotku ve spodní části záhlaví.
Giuseppe Draicchio nabízí třetím možnost kreativního využití kombinace s profilovou fotkou.
Josef Šlerka využívá fotografii v záhlaví bez kombinování s profilovou fotografií.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2019 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.