Jak se daří placenému obsahu na slovenském Internetu

31. 10. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
O zpoplatnění internetového obsahu se diskutuje již řadu let. Důsledky finanční krize a trvalý pokles nákladu tištěných titulů jsou pro vydavatele dobrým argumentem pro hledání nových zdrojů financování tvorby obsahu. To, že má Internet v tomto směru značné rezervy, je zřejmé. V květnu byl na Slovensku spuštěn systém Piano, který umožňuje provozovatelům webů zpoplatnit část obsahu. Uživatel za necelá tři eura měsíčně získá v současné době přístup k placenému obsahu na devíti, převážně…

O zpoplatnění internetového obsahu se diskutuje již řadu let. Důsledky finanční krize a trvalý pokles nákladu tištěných titulů jsou pro vydavatele dobrým argumentem pro hledání nových zdrojů financování tvorby obsahu. To, že má Internet v tomto směru značné rezervy, je zřejmé.

WT100_25_SE

V květnu byl na Slovensku spuštěn systém Piano, který umožňuje provozovatelům webů zpoplatnit část obsahu. Uživatel za necelá tři eura měsíčně získá v současné době přístup k placenému obsahu na devíti, převážně zpravodajských we­bů.

Jak se slovenskému projektu po půl roce provozu daří? Jaké mají jeho tvůrci se systémem plány do budoucna a do kterých zemí se chystají v nejbliží době expandovat? Nejen na tyto otázky odpoví ve své přednášce na konferenci Czech Internet Forum 2011 Tomáš Bella, ředitel společnosti Piano Media. Konference se koná už příští týden, 10.listopadu v Kongresovém centru u Hájků na Praze 1 a bude probíhat paralelně ve dvou přednáškových sálech.  Registrovat na Czech Internet Forum 2011 se můžete zde.     

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).