Hlavní navigace

Jak si největší Stránky na Facebooku poradily s Timeline?

2. 4. 2012
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Patnáct největších Stránek na Facebooku s desítkami milionů fanoušků. Jak si poradily s koncem března a přechodem na TIMELINE podobu? Podívejte se jak vypadá nová podoba patnácti největších Stránek na Facebooku.

Nový vzhled a funkčnost firemních Stránek na Facebooku přináší to, co uživatelé mohou mít na osobních profilech již několik měsíců (a bylo oznámeno v září loňského roku).

Zásadní změny

  • (+) Velký „obrázek“ v záhlaví (Cover photo) s rozměrem 851×315 bodů s velmi přísnými pravidly, co nesmí obsahovat
  • (+) Profilový obrázek pouze v rozměru 180×180 bodů (zobrazuje se v 125×125 podobě)
  • (+) Možnost posílání privátních zpráv Stránce, ta může odpovídat (rovněž privátně)
  • (+) Zásadní rozpor mezi tím jak vypadá Stránka a jak se informace dostávají k fanouškům. Zatímco Stránka může být vizuelně  atraktivní, příspěvky k fanouškům jdou stále ve starém způsobu
  • (+) Vylepšené přehledy (Insights)
  • (+) Nový „Panel pro správu“, a „Záznam o aktivitách“
  • (-) Zmizela možnost Vstupní záložky (Landing Tab)
  • (-) Menu (dřívější záložky) změněny na maximálně čtyři viditelné grafické prvky pod záhlavím Stránky (-)
  • (-) Přestal existovat „photostrip“ (pětice fotografií v záhlaví)
  • (-) Příspěvky fanoušků jsou odsunuty do prakticky neviditelné podoby a stávající se takřka neviditelnými
  • (-)TIMELINE mohutně filtruje příspěvky stránky, ale umožňuje s nimi pracovat

Pokud chcete vědět více o nové podobě firemních Stránek, můžete se to dozvědět v Stránky na Facebooku dostanou 30. března nový design, přichází TIMELINE.

Facebook – 64 620 948

Facebook sice má přes 800 milionů uživatelů, ale líbí se pouze 64 milionům z nich. Záhlaví pro TIMELINE nezapomněli nastavit, ale zbytek už poněkud nechali být. Přitom právě tato Stránka by měla být příkladem toho, jak je možné (a vhodné) novou TIMELINE podobu využít.

Texas Holdem Poker – 59 372 771

Texas Holdem Poker je vůbec jedna z prvních her od Zyngy. A tradičně jedna z nejhranějších her Zyngy, i přes záplavu všech těch dalších FarmVille či CityVille. A na špičce Stránek se drží stabilně.

YouTube – 55 921 910

Trojka v žebříčku největších Stránek na Facebooku má TIMELINE nahranou doslova na poslední chvíli, tedy spíš až po prvním termínu. A ten obrázek v záhlaví? No, vcelku nic moc. Příliš temné, hodilo by se to k nějakému hororu.

Eminem – 55 278 719

Eminem svou Stránku trochu zanedbává, Cover Photo je průměrné a v TIMELINE najdete několik duplicitních příspěvků, takže možná její správce neumí použít smazání nadbytečných příspěvků. Ale stejně jako pár dalších rychle pochopil, že „About“ rámeček v záhlaví je vhodné použít pro odkazy na další místa, kde Eminema najdete.

Rihanna – 54 043 045

Rihanna by možná na své Stránce možná mohla více využít vizuální stránku věci. Cover Photo to jenom načíná, v samotné TIMELINE je ale atraktivních fotografií málo a nové možnosti TIMELINE jsou využívány minimálně.

Lady Gaga – 49 693 180

Lady Gaga vzala někdy před dvěma roky sociální sítě útokem a vyplatilo se jí to. Skoro padesát milionů fanoušků samozřejmě nenechala s novou TIMELINE čekat. A to, že nemůže do Cover Photo dát odkaz na své nové album? To je přece snadno řešitelné. Stačí to napsat do popisu Stránky. Tam to ještě Facebook nestihl zakázat.

Shakira – 48 493 377

Tvůrci Cover Photo pro Shakiru neměli zrovna dobrý nápad s kupou textu v obrázku. Nejenom vlivem 75% komprese se stává poněkud rozmazané, zvolená barevná kombinace (žlutá na žluté) je hodně zvláštní.

Michael Jackson – 47 086 226

Král popu je známý hlavně tím, že nejvíce fanoušků se mu podařilo získat tím … že prostě umřel. Na téhle Timeline můžete vidět to, že asi není nejlepší opakovat „název stránky“ ještě v Cover Photo. Těch „Michael Jackson“ je tam přeci jenom poněkud zbytečně moc.

Family Guy – 43 668 066

Family Guy je mezi největšími Stránkami na Facebooku nováček, ale na TIMELINE přešel. Bohužel i zde (stejně jako na řadě dalších stránek) můžete v praxi vidět míru poškození fotografií vlivem 75% komprese. A také to, že do profilového obrázku (180×180 zobrazovaných jako 125×125) není vhodné dávat cokoliv, z čeho vznikne rozmazaný špatně čitelný obrázek.

Harry Potter – 43 661 793

Harry Potter na to jde fotkami a zjistili i to, že fotky je možné „roztáhnout“ a v TIMELINE pak vypadají podstatně lépe. Za povšimnutí stojí i to, že využívají rámeček „About“ pro něco jiného než popis Stránky (a asi je vhodné dodat, že Facebook ještě do tohoto rámeček nezakázal psát ani inzerci, ani výzvu k dání Líbí).

The Simpsons – 42 774 898

Na Cover Photo u The Simpsons můžete v praxi vidět, jak dobře to Facebook s firmami myslí. 75% komprese přináší nebývale rozmazaný nápis v pravém dolním rohu. A můžete nadávat jak chcete, Facebook bude vaše fotografie ničit tímto způsobem stále.

Christiano Ronaldo – 41 948 268

Nové Cover Photo i Profile Photo, ale tím to prozatím končí, naplnění historie se nekoná, byť možná právě Ronaldo by pro své fanoušky mohl mít nějaké ty pěkné fotky z minulosti.

Justin Bieber – 41 802 383

Justin Bieber datum 30. března zaspal. A nepodařilo se využít ani prodlouženého termínu. Nový formát firemních stránek, tedy TIMELINE, se Justina Biebera netýká. Zajímavé na jeho Stránce na Facebooku je, že ho za posledních několik měsíců před­stihla řada jiných osobností a Justin se stále posouvá dolů.

UX DAy - tip 2

Katy Perry – 41 407 651

Katy Perry neurazí ani neohromí. Což je možná trochu škoda.

Coca-Cola – 40 956 106

Coca-Cola naskočila na TIMELINE jako jedna z prvních velkých značek na Facebooku a pokud se na Stránku podíváte, zjistíte, že si dali hodně práce hlavně s vyplnění historických záznamů. Počet doplněných roků je hodně velký a táhne se až do roku 1886, tedy roku založení společnosti.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).