Hlavní navigace

Kabelovka UPC přišla během třetího čtvrtletí o deset tisíc zákazníků. Dařilo se freeSATu

Lukáš Polák

UVNITŘ TABULKA A DOKUMENT Největší poskytovatel kabelové televize v Česku zaznamenal poměrně velký pokles zájmu o kabelovou televizi. freeSAT naopak nadále roste.

Doba čtení: 1 minuta

Deset tisíc zákazníků kabelové televize, ať už digitální nebo analogové, ztratila ve druhém čtvrtletí letošního roku největší česká kabelová společnost UPC. Vyplývá to z oficiální zprávy o hospodaření její mateřské společnosti Liberty Global za třetí letošní kvartál, která byla zveřejněna o půlnoci ze včerejška na dnešek našeho času. U UPC se opakovala situace z předchozího čtvrtletí, kdy ji klesl nejen počet zákazníků analogové, ale také digitální televize. Nadále pokračuje růst satelitní služby freeSAT.

DOKUMENT: Hospodářské výsledky UPC Holding za 3. čtvrtletí 2012 (PDF, 102,1 kB)

Digitální kabelovou televizi UPC si ke konci třetího čtvrtletí předplácelo 410 700 zákazníků, což je o 7 800 méně než ke konci prvního pololetí. Analogovou kabelovou televizi od UPC mělo 72 300 domácností, o 2 400 méně než ke konci druhého kvartálu. Celkově si tak služby kabelové televize mezi prvním a druhým čtvrtletím pohoršily o 10 200 zákazníků, z 493 200 ke konci června na 483 000 ke konci září.

KL2018 Tip nominace

TABULKA: Vývoj počtu zákazníků společností UPC Česká republika a UPC DTH od roku 2008

Úbytek zákazníků kabelové televize ale skupině vykompenzoval nárůst zájmu o satelitní službu freeSAT by UPC Direct, i když tu provozuje jiná organizační složka skupiny UPC. Satelitní UPC si ke konci třetího čtvrtletí předplácelo 96 200 zákazníků, což je o 5 600 více než ke konci prvního pololetí. freeSATu se tak podařilo překonat čísla původního UPC Direct z předloňského léta. Celkově si videoslužby od UPC (kabelovka + satelit) mezikvartálně pohoršily o 4 600 zákazníků – z 583 800 na 579 200.

Našli jste v článku chybu?