Nadpoloviční většina českých domácností nadále vlastní klasické CRT televizory se skleněnou obrazovkou. Podle zaváděcího průzkumu k nové vlně měření sledovanosti za loňský rok to zjistila Asociace televizních organizací (ATO) prostřednictvím společnosti Mediaresearch. CRT televizory má 56 procent českých domácností, LCD televizory 41 procent, plazmové televizory 10 a LED televizory šest procent domácností. Obecně televizor vlastní 96 procent domácností.
K TÉMATU: Většina Čechů touží po 3D chytré televizi, tvrdí sebevědomě firma LG
Téměř tři čtvrtiny z nich, přesněji 72 procent, deklaruje vlastnictví pouze jednoho televizního přijímače. 23 procent má dva televizory a pět procent tř a více přijímačů. Naprostá většina televizorů v českých domácnostech umí zobrazovat programy pouze ve standardním rozlišení obrazu (61 procent), 19 procent je HD ready a 26 procent Full HD. Širokoúhlé televizory s poměrem stran 16:9 má 57 procent domácností, klasické s poměrem 4:3 pak 53 procent.
ČTĚTE TAKÉ: Průzkum: Češi kupují především levnější televizory do 10 tisíc korun
Pouze čtyři procenta televizorů v českých domácnostech má připojení k internetu a přístup k online službám. Většinou jde chytré (Smart) televize. Shodně čtyři procenta domácností mají u svých přijímačů funkci TimeShift s možností pozastavení probíhajícího pořadu a jeho pozdějšího zhlédnutí. Pouze dvě procenta přijímačů dokáží zobrazovat 3D obsah.
NAPSALI JSME: Průzkum: Čtvrtina Čechů si loni koupila nový televizor, 82 % z nich sáhlo po Smart TV
Průměrné stáří televizorů v českých domácnostech dosahuje 5,9 roku, přičemž 52 procent respondentů má televizor starší čtyř let, 38 procent mladší než tři roky. Z pěti největších zadavatelů reklamy v kategorii výrobci televizorů v roce 2012 zadávaly firmy Philips a Sharp pouze tiskovou reklamu, ze tří čtvrtin tvořila reklamní aktivity i u LG (čtvrtina její reklamy směřovala na internet). Panasonic směřoval 79 procent reklamních kampaní do televizního vysílání, Samsung do televizí umístil 53 procent reklamy.
Takřka čtvrtina reklamních výdajů Samsungu loni směřovala rovným dílem do tisku a internetu, u Panasonicu šlo do tiskové reklamy 17 procent výdajů a na internet jedno procento.