Hlavní navigace

Klient podle soudu vysoký účet způsobený dialerem platit nemusí

Jiří Macich ml.

Krajský soud v Ostravě rozhodl, že klient Telefóniky O2 nemusí operátorovi hradit částku přibližně ve výši šedesáti tisíc korun, kterou prosurfoval na vytáčeném připojení vinou dialeru. Spor se táhne už od roku 2005. Krajský soud potvrdil dřívější rozsudek. Žalobce nebyl poučen o všech rizicích používání Internetu, zdůvodnil soudce svůj verdikt. Naopak Český telekomunikační úřad zamítl stížnost jako neoprávněnou a klient nepochodil ani s reklamací vyúčtování přímo u operátora. Za klienta se…

Krajský soud v Ostravě rozhodl, že klient Telefóniky O2 nemusí operátorovi hradit částku přibližně ve výši šedesáti tisíc korun, kterou prosurfoval na vytáčeném připojení vinou dialeru. Spor se táhne už od roku 2005. Krajský soud potvrdil dřívější rozsudek. Žalobce nebyl poučen o všech rizicích používání Internetu, zdůvodnil soudce svůj verdikt. Naopak Český telekomunikační úřad zamítl stížnost jako neoprávněnou a klient nepochodil ani s reklamací vyúčtování přímo u operátora. Za klienta se naopak postavil ombudsman Otakar Motejl a Sdružení obrany spotřebitelů. Právní zástupce Telefóniky O2 nevylučuje dovolání k Nejvyššímu soudu, takže se možná celý spor dál potáhne. (Spotřebitelé­.info)

Odbornou veřejnost názorově povinnost platby vysokých účtů způsobené dialery rozděluje a to jak tu z oboru českého práva, tak informačních technologií. Podle jednoho tábora by operátor měl vyjít klientům maximálně vstříc a podle zastánců opačného názoru je zase chybou klienta, že svůj počítač dostatečně nezabezpečil, případně se nepoučil o možném riziku. Jaký je váš názor?

Našli jste v článku chybu?