Hlavní navigace

Konec hokejového mistrovství ublížil ČT Sport, naopak roste podíl TV Barrandov

Jan Brychta

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Pokles podílu České televize v souvislosti s ukončeným hokejovým šampionátem přál ostatním televizním skupinám, zastavil se tak i dramatický meziroční pokles podílu TV Nova.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 20. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největšího propadu se podle očekávání s koncem hokejového mistrovství světa dočkala ČT Sport, jejíž podíl na sledovanosti u obecné divácké skupiny poklesl o 7,45 procenta. Podobně výrazný pokles už žádný jiný kanál nezaznamenal, naopak většina z nich rostla. Podíl hlavní Novy se navýšil o 2,69 procenta, podíl kanálů sdružených v rubrice ve věkové skupině diváků starších patnácti let stoupl o 1,45 procenta a podíl TV Barrandov poskočil o 0,54 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Hokej přihrál diváky České televizi, ale i skupině kanálů Barrandov

I z pohledu televizních skupin klesl podíl pouze české televize, a to o 6,78 procenta na celkových 26,8 procenta. Naopak skupina kanálů Novy svůj podíl u obecné věkové skupiny navýšila o 2,93 procenta a vykázala podíl 31,97 procenta. Prima si polepšila o 1,42 procenta a její celkový podíl činil 22,47 procenta. O 0,72 procenta stoupl i podíl TV Barrandov, její celkový podíl se ustálil na 7,24 procentech.

TOP 10 všechny stanice (21. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Ještě výraznější propad zaznamenala ČT Sport u mladší cílové skupiny, kde její podíl poklesl ve srovnání s minulým týdnem o 9,07 procenta. Ale i nárůsty ostatních kanálů byly u mladších diváků o něco vyšší – podíl hlavního kanálu Novy stoupl o 2,93 procenta. Kanály sdružené v rubrice Ostatní si polepšily o 1,72 procenta. Podíl ČT 1 se pak v minulém týdnu navýšil o 1,09 procenta.

MINULÝ ROK: French Open pomohl České televizi, minulý týden nejvíc rostla její ČT Sport

Pokles podílu České televize se de facto shoduje s nárůstem podílu Novy. Česká televize odepsala 7,61 procenta mladších diváků a její podíl na tomto publiku tvořil 21,08 procenta. Nova si naopak polepšila o 7,72 procenta a podíl na její primární obchodní skupině činil v minulém týdnu 36,76 procenta. O 1,52 procenta stoupl i podíl Primy a její celkový podíl skončil v minulém týdnu na 23,72 procentech. Polepšila si i TV Barrandov, a to o 0,84 procenta na celkových 5,05 procenta.

Kanály – průměrné podíly (21. týden 2016)
Graf podílu kanálů (21. týden 2016)
Graf podílu skupin (21. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 22. týden 2015)

Cílová skupina 15+

I v meziroční srovnání dopadla nejhůře ČT Sport, která meziročně přišla o 1,38 procenta obecné cílové skupiny. Ztratila i hlavní Nova, která meziročně odepsala 1,22 procenta podílu. Ztratily i kanály sdružené v rubrice Ostatní, které přišly o 0,34 procenta podílu. V opačném gardu si nejvíce polepšila TV Barrandov, jejíž podíl meziročně stoupl o 1,53 procenta. O 0,65 procenta pak stoupl podíl kanálu Kino Barrandov. Podobně narostl i podíl ČT 1, který stoupl o 0,61 procenta.

Mezi televizními skupinami klesl nejvíce podíl TV Nova, která odepsala 1,84 procenta diváků starších patnácti let. O 1,25 procenta podílu pak přišly kanály České televize. Svůj podíl naopak výrazně navýšily stanice skupiny Barrandov, jejichž podíl stoupl o 2,55 procenta. Navýšení se dočkaly i kanály Primy, jejichž podíl stoupl o 1,62 procenta.

Czech Internet Forum 2018 Tip s tlačítkem

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků dopadla v meziročním srovnání nejhůře hlavní Nova, která přišla o 2,27 procenta své primární obchodní skupiny. O 1,05 procenta pak klesl podíl ČT Sport a o 0,65 procenta poklesl podíl kanálů zastupovaných společností Atmedia. Největší nárůst pak vykázala hlavní Prima, která si polepšila o 1,25 procenta mladší cílové skupiny. O 0,83 procenta stoupl podíl TV Barrandov a shodně o 0,4 procenta navýšily svůj podíl Prima Cool a Kino Barrandov.

Z televizních skupin dopadla u své primární obchodní skupiny nejhůře TV Nova, která odepsala 2,63 procenta. V meziročním srovnání poklesl i podíl České televize, její podíl se snížil o 1,43 procenta. Největší nárůst pak vykázala skupina kanálů Prima, jejíž podíl se navýšil o 3,22 procenta. Podíl kanálů skupiny Barrandov v meziročním srovnání stoupl o 1,61 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?