Hlavní navigace

Konec porno reklamám na Google AdWords

Autor: Isifa
Daniel Dočekal

Google oznámil inzerentům, že přestane přijímat inzeráty s pornografickým obsahem.

Venture Beat zmiňuje v článku Google to advertisers: No more porn-like ads rok starou událost, kdy se Google rozhodl zlikvidovat porno bloggery na Blogger.com, kteří si vydělávali peníze prostřednictvím porno inzerce.

Někteří kritici tehdy tvrdili, že Google by takové blogy mazat neměl, protože porno podle nich spadá pod svobodu projevu, garantovanou americkou ústavou. Firma se ale nezaměřila na všechny blogy s porno tématikou, ale pouze na ty, které vydělávaly prostřednictvím reklamy na porno obsah. Google takové blogy smazal a do pravidel doplnil zákaz jejich existence.

Nyní se dostala na řadu samotná inzerce. Morality in Media v článku BIG WIN: Google Stops Porn Ads upozorňuje na zásadní změnu u Google, co se týče pornografické inzerce. Nově nebudou přijímány inzeráty, které propagují grafické vyjádření sexuálních aktivit, včetně hardcore pornografie, aktivit zobrazujících masturbaci, genitálie i anální či orální sexuální aktivity.

Marcom

Zajímavé na tomto rozhodnutí je ale to, že už roky platí, že weby v AdSense zcela běžně přicházejí o účty, pokud se v článcích objeví cokoliv, co jenom trochu vypadá sexuálně. Pro inzeráty zjevně stejný metr neplatil.

Změna je vidět i na Adult Content stránce v rámci podmínek týkajících se AdWords. Zmiňuje se zde, že někdy později v červnu 2014 dojde k nasazení nových pravidel týkajících se zmíněného druhu obsahu a změna se bude týkat všech zemí. Případné změny se mají projevit v pravidlech týkajících se Adult sexual services, Family statusUnderage or non-consensual sex acts

Našli jste v článku chybu?
13. 6. 2014 0:25
zbytečná zpráva -Adblock (neregistrovaný)

Normální lidi mají adblock, takže se jich to nijak nedotkne

10. 6. 2014 23:32
Petr (neregistrovaný)

Pokud má nějaký čtenář zájem nahlédnout o takovou dekádu do budoucnosti, doporučuji mu si o tomto tématu najít více v anglickém jazyce.

Specializovaní roboti prochází náhodně jednotlivé weby a pokud narazí na "nevhodné" klíčové slovo, kterým může být např "downloader", "kondom", nebo také nějaké nepohodlné jméno - může jít jen o shodu jmen tak se může stát, že vám dá takový robot "ban". Žádný lidský faktor, nic takového. O osudu stránek nyní rozhodují roboti a to ne jen ti úžasní stojící miliar…