Hlavní navigace

Které televize by mohly rozšířit portfolium majitele TV Barrandov?

8. 1. 2013
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Jaromír Soukup se netají zájmem koupit nějakou další televizi, aby z Barrandova vytvořil větší televizní skupinu podobnou Nově a Primě. Soustředí se na specializované kanály.

Pětka – hodí se k Sedmičce a dá se přejmenovat

Za nejvhodnější ke koupi se jeví nová zábavná televize Pětka, která zahájila vysílání teprve loni v říjnu a necelé dva měsíce po svém startu se dostala do potíží, protože stát obstavil jejímu investorovi Luboši Měkotovi veškeré účty. Majitel Barrandova Jaromír Soukup se k případné akvizici Pětky nechce vyjadřovat, v rozhovoru pro lednové vydání časopisu Forbes ale zájem o tuto televizi nevyvrátil. Jisté je, že Pětka už připouští pokročilá jednání s novým investorem a případnou změnu managementu. Soukupovu vydavatelství Empresa Media by se hodila do portfolia k bulvárnímu týdeníku Sedmička.

Pětka by se dokonce mohla přejmenovat na Sedmičku, protože Pětka si krátce po svém startu registrovala názvy a loga Šestka a Sedmička. Na druhou stranu, čekaly by ji asi změny v programovém schématu a jasnější profilace, protože na zábavu se zaměřuje i TV Barrandov a dvě sesterské televize by si neměly lézt do zelí. Na rozdíl od Barrandova by ale Soukup nemusel řešit problém v podobě zákazu převodu většinového podílu licencované společnosti dříve než pět let od získání vysílací licence. Pětka ji sice získala loni, stačí však ovládnout „majitele vlastníka“, tedy společnost v druhém koleni, a vysílací rada je na takovou vlastnickou změnu krátká.


Foto: TV Pětka

Pětka by se po začlenění do vydavatelství Empresa Media mohla přejmenovat na Sedmičku. Ostatně, tento název i logo si už sama registrovala.

Óčko – už bylo na prodej a nevyšlo to

Hudební televize Óčko byla na prodej na konci roku 2011, kdy na veřejnost pronikly informace o finišujícím jednání mezi vydavatelství Mafra, kterému tento kanál patří, a rozhlasovým domem Lagardere Active ČR. Provozovatel Frekvence 1 a Evropy 2 nakonec nepřistoupil na finanční požadavek Mafry a z obchodu sešlo, takže Óčko zůstává v portfoliu vydavatele MF Dnes a Lidových novin. Jako jediná televize v novinovém vydavatelství, které nemá žádný lifestylový titul pro mladé, ale působí tak trochu jako pěst na oko. Pravda, Mafře patří také pražské Expresradio, ale jeho dosah je minimální a jedinou větší synergii má Óčko s portálem iDnes.cz.

To u Jaromíra Soukupa by mohlo rozjet účinnější spolupráci s časopisy Popcorn a Top dívka, které vlastní jeho vydavatelství Empresa Media, a synergické efekty by se jistě našly i s týdeníkem Instinkt nebo zmíněným bulvárním týdeníkem Sedmička. Otázkou zůstává, zda je Óčko stále na prodej, když mu Mafra loni vybrala nového generálního ředitele Štěpána Woldeho a pod jeho vedením televize změnila vizuál, logo a částečně i program. Každopádně by nešlo o tak náročnou investici, jakou byla koupě TV Barrandov a Soukup se nechal slyšet, že tentokrát chce kupovat specializovanou stanici, která by neměla být tak drahá. U Óčka by se dalo mluvit o investici okolo 100 milionů korun. Navíc to je – na rozdíl od Pětky – zavedená značka.

Nová grafika Óčka působí moderně.
Autor: Óčko

Je Óčko stále ještě na prodej, nebo si ho chce Mafra definitivně nechat?

Retro Music Television – hudební kanál pro publikum Barrandova

Vůbec není jisté, jestli je tahle televize na prodej, ale svým zaměřením se přímo potkává s většinovým publikem TV Barrandov – tedy diváky nad 30 let. Na rozdíl od Pětky a Óčka jde ale o placenou kabelovou a satelitní stanici s mnohem menším dosahem. To by nutně nemusel být takový problém, spíš by to její cenu snižovalo. Získat potom licenci pro pozemní vysílání nebo se domluvit s operátorem některého z pozemních multiplexů na převzatém vysílání v DVB-T by už byla otázka několika krátkých jednání. Hudebních kanálů je na českém trhu sice dostatek, zdarma a pozemní cestou ale vysílá stále jen jediný – zmiňované Óčko.

Právě s Óčkem si ale Retro Music Television, kterou mimochodem založili a vedou původní zakladatelé a spolumajitelé Óčka Jiří Němeček a Pavel Attel, příliš nekonkuruje. A na publikum dalšího hudebního, či spíše teleshoppingového kanálu Šlágr TV je zase až příliš mladá. Dala by se poměřovat spíš se zavedenými globálními značkami VH1 a VH1 Classic ze stáje MTV. I tato televize by si jistě našla zajímavé synergie s některými tištěnými tituly Soukupova vydavatelství Empresa Media. Do úvahy by připadal Instinkt, ale i internetový portál Týden.cz.


Foto: Lukáš Polák, DigiZone.cz

Retro Music Television a TV Barrandov by se hezky doplňovaly. Mají podobně starou cílovou skupinu diváků.

CS Film – filmová alternativa k Barrandovu

Obě televize mají mnoho společného: ve velké míře vysílají starší české filmy. Jenže CS Film patrně není na prodej, jeho majitel Leoš Pohl naopak připravuje expanzi s dalším tématickým filmovým kanálem. V konečné fázi by ale mohla rozhodnout cena. Československá filmová společnost, která je provozovatelem CS Filmu, má nakoupena práva pro celou řadu zajímavých československých a českých snímků, navíc v dopoledních hodinách na pozici CS Filmu vysílá dětský program CS mini. Byl by tu tedy průnik jak s diváky filmů na TV Barrandov, tak s dětským publikem barrandovského Animáčka.

Proti případné akvizici CS Filmu mluví nejen to, že patrně není na prodej, ale i případné programové změny, které by začlenění tohoto kanálu znamenaly pro TV Barrandov. Ta do značné míry staví právě na starších českých filmech a seriálech a těžko by se jich kvůli CS Filmu vzdávala. Jenže co by dělal CS Film bez filmů pro pamětníky? Vždyť tvoří kostru jeho vysílání. Jistě, mohl by se zaměřit na ještě starší snímky a nejstarší publikum. To by ale nebylo příliš rozumné z hlediska budoucnosti této televize. Navíc CS Film je placený kanál vysílaný po kabelu a satelitu, který pro filmy nenakupuje práva pro volné vysílání v DVB-T.

CS24 tip temata


Foto: archiv DigiZone.cz

CS Film asi není na prodej, ale do portfolia k TV Barrandov by se jistě hodil

TV Metropol – základ pro nový zpravodajský kanál?

Pokud Jaromír Soukup koupí televizi Pětka, získá s ní také pražskou regionální televizi Metropol. Ta by pro něj mohla být velmi zajímavým přírůstkem, protože je do značné míry postavena na zpravodajství. Mohla by se stát základem nového soukromého zpravodajského kanálu, konkurenčního vůči veřejnoprávní ČT 24. V sousedním Polsku, jehož televizní trh je čtyřikrát větší než český, vzniká už pátá zpravodajská televize, tak proč by v Česku nemohly vysílat dvě? Po zániku zpravodajského kanálu Z1 na trhu místo, Soukup by navíc vlastním zpravodajským kanálem maximálně využil čerstvě vybudovaný integrovaný newsroom redaktorů časopisů Týden, Instinkt, portálu Týden.cz a TV Barrandov.

Pod taktovkou Barrandova by se navíc mohly sešikovat větší regionální televize a vytvořit poněkud pozměněný model staré Primy, po kterém volaly letos na jaře. Pro řadu zaměstnanců TV Metropol a Pětky by případná akvizice vydavatelstvím Empresa Media vlastně znamenala návrat k TV Barrandov, z níž před časem utekli právě do Metropole a jejího nového celostátního zábavného projektu.


Foto: archiv DigiZone.cz

Z televize Metropol by byl dobrý základ soukromé zpravodajské televize

Kterou ze jmenovaných televizí podle vás Jaromír Soukup skutečně koupí?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).