Hlavní navigace

Letošní ročník konference TVCON nabídne mimo jiné komplexní přehled možností hybridní televize

8. 3. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Karel Choc
UVNITŘ VIDEO – Už 23. března se v pražském hotelu Grandior sejdou zástupci všech klíčových segmentů, které tvoří moderní televizní vysílání.

Jedním z hlavních trendů současné televize, kterým se aktuální ročník konference TVCON bude zabývat, je hybridní vysílání. Oblasti HbbTV se bude důkladně věnovat hned několik přednášejících. Konference TVCON 2017 se uskuteční 23. března v pražském hotelu Grandior, její neustále aktualizovaný program najdete na webu organizátorů.

Prvním z přednášejících, který se dotkne možností OTT řešení, je Steve Allison. Ten spolupracuje s programátory i zadavateli a přímo na lokálních trzích pro ně připravuje nejefektivnější využití OTT platforem. Steve strávil mnoho let snahou o maximální monetizaci VoD služeb u společností, jako jsou BBC, RTL, Channel 4 nebo Virgin Media. Objem dat o našich zákaznících je obrovský a neustále roste, ať už jsou to naše data pořízená prostřednictvím televizní služby, nebo jde o data druhých a třetích stran získaná během online i offline kontaktu se spotřebitelem. Využití těchto dat pro přinášení ještě lepších zážitků spotřebitelům bude znamenat čím dál výraznější konkurenční výhodu, láká na svoji přednášku Allison.

Steve Allison

Rozšíření hybridních aplikací ve světě, jejich standardizaci a aktuálním trendům se bude věnovat Stefan Schneiders z německého Institut für Rundfunktechnik. Schneiders má více než dvacet let zkušeností z oblasti telekomunikací a médií, kde působil v oblastech mobilní televize, mobilních plateb, bezpečnosti nebo biometrických údajů. Před nástupem do ITR byl odpovědný za mobilní televizní a video řešení ve společnosti Nokia Siemens.

HbbTV je velkým trendem, liší se jen očekávání vysílatelů

Za vysoce trendovou záležitost považuje HbbTV i Denisa Kollárová, ředitelka marketingu České televize. Hybridní televize je trendem nejen v zahraničí, ale i u nás. Už to není zdaleka jen otázka České televize, vždyť neustále registrujeme nové zájemce z řad vysílatelů, říká Kollárová. Podle ní se liší pouze přístupy jednotlivých provozovatelů k hybridní televizi. Přitom koncový uživatel je jen jeden a je jím konzument televizního vysílání, který je vybaven červeným tlačítkem. Víme, co chce? Víme, jak pracovat s obsahem HbbTV? Na tyto otázky se pokusí odpovědět Kollárová ve své prezentaci, která vznikala přímo ve spolupráci s uživateli tzv. ČT bodu.

Za hlavní problém značného množství hybridních aplikací považuje technický ředitel vývojářské firmy Mautilus Petr Mazanec jejich rentabilitu, kdy očekávané zisky a návratnost investic potřebných k jejich provozu zůstávají za očekáváními. Jak tento problém řešit a jaké způsoby monetizace v HbbTV prostředí máme? ptá se ve své přednášce Mazanec, který v rámci své prezentace nabídne přehled současných možností se zaměřením na interaktivní HbbTV reklamy a reklamní systém HENMAN.

Petr Mazanec

Pawel Tutka z polské společnosti Hybra.tv se ve své přednášce bude soustředit na oblast hybridní reklamy z pohledu interaktivní reklamy na televizní obrazovce. Vysvětlí, jak funguje interaktivní reklama v prostředí HbbTV, předvede příklady hybridních reklam vysílaných v Polsku a popíše způsoby, které mohou podnítit diváky k tomu, aby sledovali televizní reklamu. Tutka se aktivně podílí na rozvoji HbbTV a Smart TV trhu v Polsku, kde vývoj hybridní televize ve standardu HbbTV a v roce 2012 odstartovaly první testy HbbTV ve spolupráci s televizními společnostmi TVP a TVN. Podílel se také na vývoji několika desítek HbbTV aplikací a je konzultantem řady projektů založených na HbbTV. Působil v televizní společnosti TVN, kde byl zodpovědný za rozvoj interaktivní televize na bázi interakce prostřednictvím SMS Premium zpráv, a rozjížděl v Polsku soutěže a hlasování prostřednictvím Premium SMS, poprvé použité pro televizní show Big Brother.

UX DAy - tip 2

Do panelové diskuse se zapojí Nova, Prima, Seznam i Česká televize

Související problematice automatizovaných testů aplikací pro chytré televize se bude věnovat Miloš Lokajíček, Delivery Manager ze společnosti Suitest. Ten považuje většinu procesů během vývoje aplikací za technologickou špičku. To samé ale podle něj bohužel neplatí pro všechny fáze testování. Na end-to-end testování se tráví obrovské množství času, což má za následek vysoké náklady, odsouvání vydání aplikace a v případě, že se to podcení, i zabugovanou aplikaci. Podělíme se s vámi o naše zkušenosti a představíme vám nástroj, který může pomoci s automatizovaným end-to-end testováním aplikací pro chytré televize, zve na svou přednášku Lokajíček.

Budoucnosti hybridní televize se pak bude věnovat také závěrečná panelová diskuse pod vedením analytika Petra Koubského, které se zúčastní vedoucí online prodeje televize Prima Petr Hatlapatka, technický ředitel televize Nova Josef Uher, produktový manažer společnosti Seznam.cz Marek Vacek a Jan Zeman, vedoucí Teletextu a HbbTV v České televizi.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).