Hlavní navigace

LivingSocial české zájemce o slevy zatím jen testuje

Patrick Zandl

V poslední době se v reklamních sítích zobrazují nabídky původně americké slevové sítě LivingSocial, předzvěst brzké invaze na český trh to ovšem není.

Momentální dvojka na slevovém trhu za serverem Groupon se chystá na expanzi do dalších regionů a právě z česky psaných reklam se často usuzuje, že chvíle, kdy LivingSocial vstoupí do Česka, je také na spadnutí. Svědčila pro to řada drobných indicií.

Podle dříve publikovaných inzerátů také LivingSocial hledal pracovníka na pozici „general manager“ pro Českou republiku, spolu s tím ale hledal na tutéž pozici i pro řadu jiných zemí.

PR oddělení společnosti je na informace o plánech LivingSocial na českém trhu velmi skoupé, ale podle lidí obeznámených se strategií je momentálním cílem reklamní kampaně vyhodnotit atraktivitu poptávky a snadnost vstupu na jednotlivé regionální slevové trhy. LivingSocial sleduje poměr odezvy na reklamní kampaně a podle toho, i podle toho, jakou má odezvu na obsazení pracovních pozic, se rozhoduje, kterému trhu dá přednost při vstupu.

Marcom

Samotná inzerce tedy ještě neznamená, že LivingSocial je rozhodnut na český trh vstoupit, pouze jej testuje. Kdy a zda vůbec na český trh vstoupí a zda k tomu zvolí formu akvizice nebo spíše (a to zatím pravděpodobněji) formu přímého vstupu, vůbec není jisté a rozhodně není úplně na spadnutí. 

LivingSocial získal koncem loňského roku investici 175 milionů dolarů na expanzi do dalších regionů od Amazonu a chystá se na IPO, přičemž se momentálně odhaduje, že cílová hodnota firmy při IPO by mohla být v rozmezí 10–15 miliard dolarů. K čemuž by samozřejmě úspěšná regionální expanze pomohla.

Našli jste v článku chybu?