Loni v říjnu se hodně řešilo, zda si TOP 09 koupila fanoušky na Facebooku, aby se po zkoumání ukázalo, že spíš doplatila na triky Facebooku. Nebo také na vlastní neznalost. Vše tehdy nejspíš vzniklo neomezením cílení. „Boost“ příspěvku za 1 500 Euro je sám o sobě šílený, ale bohužel k tomu patří to, že touto cestou není možné omezit cílení na „Českou republiku“. Facebook pak rád „boostnuté“ příspěvky ukáže komukoliv a kdekoliv. Včetně přátelům přátel a velmi pravděpodobně ještě dál.
Blížící se volby přinášejí nové možnosti sledovat, kde mají manažery sociálních médií a inzerce, kteří moc netuší. Čerstvý případ je SPOZ a jejich Stránka Strana práv občanů.
Nejenom, že jde o další Stránku, kam fanoušci nesmí psát, ale hlavně si v poslední době přišla k slušnému počtu fanoušků. A když se podíváte do „To se mi líbí“ tak je to jasné. Nejoblíbenější město? Istanbul, Istanbul.
Můžeme samozřejmě opět začít uvažovat nad variantou, že si natvrdo nakoupili fanoušky. Nebo, což je podstatně pravděpodobnější, nezvládli kampaň, neomezili cílení a získali kupu fanoušků z Turecka. Což je, nakonec, svým způsobem příznačné. „Turecké hospodářství“ zde totiž poměrně sedí.
Obvyklému opomenutí při cílení inzerce odpovídá i to, že Stránka má aktuálně pouze zhruba 7 700 fanoušků z Česka (55 % z celkového počtu), 1 600 jich je právě z Turecka a následuje Brazílie (1 000), Mexiko (264), Argentina (252) a pak desítky dalších zemí s postupně klesajícím počtem fanoušků. Pokud se podíváte na graf počtu fanoušků, tak zjistíte, že zhruba 22/23. září došlo k rychlému skoku ze zhruba 7 tisíc fanoušků na současných 14 tisíc. Od té doby už počet fanoušků neroste.
Trochu smůla, zaplatit si na Facebooku kampaň a získat nějakých těch sedm tisíc fanoušků z celého světa.