Luboš Měkota navýšil svůj podíl v TV Metropol na 98%, od října bude celoplošná

17. 8. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
O zbývající dvě procenta v licencované společnosti TV Metropol se dělí její generální ředitel Marek Vítek a zakladatel Jiří Němeček, zjistil ekonomický deník E15

Necelé dva měsíce před přerodem pražské TV Metropol na celoplošnou televizi došlo k výrazné změně v její vlastnické struktuře. Většinový majitel a investor stanice Luboš Měkota, spolumajitel Mostecké uhelné, zvýšil svůj podíl ve společnosti Metropol TV s.r.o. ze stávajících 66 na 98 procent. K navýšení došlo na úkor společností A-News a 11 TV production, které ve firmě držely po 17 procentech a stojí za nimi generální ředitel Metropole Marek Vítek a spoluzakladatel stanice Jiří Němeček (v minulosti zakládal Óčko, nyní provozuje Retro Music Television).

K TÉMATU: TV Metropol už nebude jen pražská, ale celostátní. Chystá se i na satelit

„Nově by asi po jednom procentu měli držet spolumajitel A-News Marek Vítek a spolumajitel 11 TV production Jiří Němeček. Ti by měli zároveň dostat opci na další podílnická procenta v závislosti na výkonech Metropol TV,” informoval ekonomický deník E15, jemuž změny ve vlastnické strutkře potvrdil šéf TV Metropol Marek Vítek. List zároveň upozornil, že všichni tři majitelé už nevlastní podíly přímo v licencované společnosti, ale přes firmu Bournevile company, která se v brzké době přejmenuje na Metropol TV, a.s.

ČTĚTE TAKÉ: TV Metropol plánuje vstoupit od října do peoplemetrového měření

Pražská televize Metropol vznikla v květnu minulého roku z lokálního infokanálu, původně určeného pro některé pražské obvody. Poměrně brzy vstoupila do pozemního digitálního vysílání, nejprve do multiplexu 4 a později přešla do multiplexu 3, v němž vysílá z pražských vysílačů Žižkov a Cukrák. Od letošního října ovšem plánuje rozšíření do celé republiky a v této souvislosti se chystá také přejmenovat.

ROZHOVOR: Hodně lidí nás našlo díky přelaďování Primy, říká šéf TV Metropol Marek Vítek

MM Influenceři

TV Metropol rovněž vstoupí do peoplemetrů. Nejprve zprostředkovaně přes agenturu Atmedia, s níž uzavřela smlouvu na zastupování při prodeji reklamních časů, později by chtěla být samostatným řádným členem Asociace televizních organizací (ATO). Stejným způsobem už peoplemetry měří hudební televizi Óčko, kterou rovněž zastupuje Atmedia a koncem června přešla na celoplošné pozemní vysílání v multiplexu 3.

Televize Metropol společně s ostravskou TV Polar, plzeňskou TV Zak, libereckou televizí Genus Plus a Východočeskou televizí V1 letos také založila Asociaci krajských televizí.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).