Kdykoliv jsem něco potřeboval řešit na infolice Vodafonu a řekl jsem jim, že v zájmu zkvalitnění jejich služeb si hovor nahrávám, tak mi vždy řekli, že pokud to neodvolám, zavěsí a skutečně to tak vždy udělali. Evidentně jde tedy o firemní politiku a nikoliv o náhodu.
Možná by to mohl být zajímavý námět na další článek.
Naprosto jednoduché řešení je nahrávání telefonních hovorů přímo uživatelem. Existuje spousta aplikací (i zdarma), kdy si stačí navolit, z kterých telefonních čísel se nahrávat nemá a zbytek bude prostě normálně nahrán (příchozí i odchozí hovor) a uložen do paměti telefonu nebo na SD kartu.
Máte vidět jak to najednou všem těm marketingovým call centrům začne vadit. Konkrétně mi volal třeba T-Mobile a když jsem tomu jejich posluhovači řekl, že si hovor nahrávám taky začal pištět, jak když jde prase na porážku a nakonec mi řekl, že prý si mají právo hovor nahrávat jenom oni, ale uživatel ne :-D. To jsem málem spadl smíchy na zem...
Rozhodně bych to doporučil každému, protože to velice usnadní jednání s jakoukoli firmou a navíc máte přesně zaznamenané co Vám bylo konkrétně řečeno a co ne a na čem jste se domluvili.
Navíc si protistrana velice dobře uvědomuje, že kromě vás dvou může záznam hovoru slyšet i třetí strana ať už je to úřad nebo třeba celý Internet.
Navíc nahrávat si vlastní telefonní hovory má právo naprosto každý! Viz nález Ústavního soudu 13. září 2006, sp. zn. I. ÚS 191/05: „Každý má právo zaznamenávat své vlastní telefonické hovory.“
Sice je už pak omezeno právo dál je používat a třeba zveřejňovat, ale jakmile je jednou nějaký kompromitující hovor nahrán, tak je většinou jen otázkou času než se dostane někam ven a viník se hledá dost těžko už jenom proto, že lidi v jedné domácnosti proti sobě nemusí svědčit a navíc jim zákon nenařizuje mít záznamy hovorů nějak speciálně zabezpečené.
Takže naopak je potřeba si dávat i dobrý pozor na to, co sami říkáme do telefonu a některé věci je lepší řešit výhradně osobně nejlépe uprostřed sauny :-D
Bohužel to "existují spousty appek" je falešné a nepravdivé tvrzení.
Umí to jedině Android, hardware telefonu to musí podporovat a většinou je třeba upravený kernel a tedy i root.
Dost hanebná situace, když si představíme, že v určité době tohle uměla Nokia přímo v základu jako oficiální funkci od výrobce!
Ano, nahrávám si hovory. Navíc jako fyz. osoba nemám povinnost upozornit firmu, která je povinna upozornit fyz. osobu. 02 už kvičelo. Navíc zákon chrání soukromé hovory, ale lze to použít i publikovat u obchodních hovoru, reklamací apod. Soukromé hovory mezi Tondou a Pepkem nelze.
A jinak zdráv? To není o mně, bavíme se tu o tom, že kamenná prodejna (ne)zaručuje nic a vy tu píšete, že když přesně vím co chci a neuhnu z toho, že mi nic nevnutí. No to když vím, tak mi nic nevnutí ani po telefonu. Ta vaše super obrana jak si dojedete do kameňáku je mimo a spousta lidí s např. nevýhodným tarifem, aktivovanými daty na hloupém telefonu atd a to vše po návštěvě prodejny by mohli vyprávět. A trubka nejsem, zařizuji tyhle věci pro široké příbuzenstvo, ale ne každý se v tom vyzná a takovému člověku vnutí nevýhodnou věc úplně stejně i na prodejně.
Nemáte nejmenší povinnost je na to upozorňovat. Nahrávat si můžete cokoliv...
Nejvyšší soud řekl: „Volající proto hovor iniciuje za situace obecné povědomosti o možnosti, že takový hovor může být technickou cestou druhým účastníkem zaznamenáván…“. „Pokud pak volající přesto telefonát uskutečňuje za těchto předpokladů, lze dovozovat, že tím současně konkludentně souhlasí i s možným pořízením zvukového záznamu tohoto telefonátu (neprojeví-li přitom ovšem opak).“
Ústavní Soud pak ve svém nálezu ze dne 13.9.2006, sp.zn. I. ÚS 191/05 mj. konstatoval, že „je nepochybné, že každý má právo zaznamenávat své vlastní telefonické hovory“.
Pokud tedy někdo se zaznamenáním hovoru nesouhlasí má jedinou možnost - NEVOLAT.
Ostatně podobné je to i u e-mailů a SMS, které taky každý ví, že zůstanou uloženy dokud je dotyčný nesmaže a pokud nechcete, aby to zůstalo uložené, je jediná možnost - nepsat.
Jako vtip dobrý. V době, kdy v prodejně obsluhují podavači místo prodavačů a lidi kteří se řídí agresivním školením a nutností určitých výkonů, tak vám tam nakecají takové nesmysly a uvrtají vás do takových věcí, že poslat mámu samotnou třeba k operátorovi by bylo vyloženě nebezpečné.
Android to umí, ale také záleží na výrobci telefonu, zda, laicky řečeno, umožní vytáhnout hovorový kanál skrz API do OS.
Ale je pravdou, že pokud uživatel trvá na záznamu, tak si musí každý mobil před nákupem vyzkoušet.
Já třeba používám aplikaci ACR a na LG G2 a Samsung S3 funguje naprosto bez problémů.
Není pravda, že to umí pouze android. Jsou i telefony bez tohoto systému.
Je pravda, ža aplikací na to je pod androidem spousta.
Také je pravda, že jen některé androidí telefony toto umožňují, na jiných tyto aplikace fungují (alespoň co jsem já měl tu čest) tak, že nahrávají pouze z mikrofonu, takže protistrana je slyšitelná jen pokud telefonát proběhl na tichém místě.
Tak ještě jednou - já je upozorňoval nikoliv proto, abych naplnil nějaké podmínky zákona, ale proto, aby věděli, že si daný hovor nahrávám a byli tak nuceni poskytovat informace, za kterými si stojí. Protože jinak lžou, až se jim od huby práší. No a ukázalo se, že pokud by měli poskytovat informace od nahrávaného hovoru, tak toho se bojí jako čert kříže a hovor vám položí. Drsná zkušenost.
Poptávám klávesnicový telefon, který umí automaticky nahrávat všechny příchozí a odchozí hovory. Telefon může být bez OS, může být i s OS, ale musí být klávesnicový, výška telefonu do 11 až 12 cm.
Pokud byste o takovém telefonu věděli, budu vám nesmírně zavázán. Nyní používám HTC Desire X s aplikací Automatic Call Recorder, ale telefon je moc velký a schází mi klávesnice - chtěl bych se vrátit ke klávesnicovým telefonům, podmínkou však je, aby uměly nahrávat hovory.
Bohužel všechny telefony, co se dnes vyrábí a uměly by nahrávat, jsou velké plácačky na mouchy, které se nevejdou do kapsy od košile...
Děkuji za tip, přesně něco takového hledám - omrkl jsem tu Nokii a má i docela dobrý foťák, na běžné použití by mi stačil. Nedůvěřuji dotykovým displejům a smartphonům obecně.
Jak můžu ověřit, že umí nahrávat hovory? Potřeboval bych opravdu automatické nahrávání, záznam hovorů uměla např. i Nokia 6230i, ale bylo nutné vždy po zahájení hovoru ručně zapnout diktafon a každou minutu to pípalo, takže druhá strana věděla o nahrávání.
Opové prodávají reklamním agenturám seznamy aktivních SIM karet, takže anonymita vás neochrání; reklamáři vědí, že vaše číslo je aktivní a tudíž budou otravovat, i když nevědí, komu volají. (Většina volaných jim své jméno rádavyslepičí). Jediná ochrana proti tomuto zlořádu, (Byznys je byznys a peníze nesmrdí), je, zakázat opovi, nejlépe hned při převzetí karty, aby o vás tyto údaje někomu sděloval.
S telefonním hovorem si mohou udělat cokoli. Přímý kontakt na prodejně, zejména, když tam nejdete sám, je o něčem úplně jiném. A další zásada je, že nepožívám něco, čemu aspoň trochu nerozumím. Takže když už si půjdu koupit mobil, musím přesně vědět, k čemu ho budu používat a podle toho volit typ a službu. Je to podobné, jako když přijdu do krámu a řeknu: Chci fotit, sice ještě nevím co, a nevím ani, jak s nafoceným materiálem naložím, ale chci foťák. Takový zákazník přímo prosí o to, aby byl odrbán, tak proč by mu prodávající nevyhověl, že? Výsledkem potom je, že zákazník odejde s profi zrcadlovkou za devadesát litrů a fotí s ní v autorežimu tetu Agátu u hromady hnoje.
Nesmysl, jak už tu někdo řekl, ty aplikace fungují pouze na několika málo telefonech, jinak je nahrána pouze jedna strana, musí to podporovat zřejmě hw a fw. Např. Alcatel s Androidem co mám to nejen umí, ale má tu funkci zabudovanou přímo v aplikaci volání (tam kde je možno během hovoru vyvolat číselník atd je možno spustit záznam), ale např. starší Sony smůla i s rootem. Na dalších platformách vzhledem k jejich větší omezenosti si nedělám naděje taky.
toto je sen vsetkych marketingov, obchodnikov a inych lumpov :-)
z ukradnutej databazy zistit ake vsetky zmluvy maju ludia uzavrete u konkurencie aj s presnymi cislami...
a netvrdte mi ze ta databaza nahodou 'neunikne' kazde 2-3 mesiace, lebo za toto by boli ochotne firmy platit miliony rocne
Když jsem si u opa vyzvedával novou SIM kartu, (anonymní předplacenka), sdělil jsem, že si nepřeji, aby mé telefonní číslo bylo komukoli oznámeno, jako aktivní. OPERÁTOR JE POVINEN TOTO RESPEKTOVAT, POKUD HO O TO NA JEHO PRACOVIŠTI VÝSLOVNĚ POŽÁDÁTE!. Dělají to sice velmi neradi, ale funguje to na 100%.
Používám aplikaci ACR na telefonu Sony Xperia (funguje na všech nových verzích - zkoušel jsem na více, jak jsem vystřídal víc telefonů).
Funguje to normálně bez rootu na originál mobilu od operátora.
Druhá strana je krásně slyšet naprosto stejně hlasitě jako já a volím nahrávky v nejvyšší kvalitě v kontejneru mp4, kde je datový tok zhruba 1 MB za 1 minutu.
Když si to pak pustím třeba na PC nebo cokoliv, co má kvalitní zvukový výstup, tak jsou tam pak slyšet i věci, které normálně v telefonu nejsou téměř slyšet - například rozumíte tomu, co kdo říká kolem operátora na call centru a podobně :).
Ani se nedivím, že to operátorům vadí, ale nic s tím nadělat nemohou. Je to každého svobodné právo a nakonec oni si to taky nahrávají :).
Není každý taková trubka, jako vy! Já jsem si s nimi vždy dokázal poradit. Jenže to chce jedno. Vědět, kdy říci ne a nebát se to říkat. (Chci tohle a tohle. Buď mi vyhovíte, nebo jdu jinam./řekl jsem, že chi jen toto a toto, takže nic dalšího a pokud nepřestanete, tak sbohem a šáteček.) Pokud budete jen sedět, mlčet a kývat, dopadnete špatně. Potom je pro vás jediná možnost a sice sehnat si padělek občanky, na kterém bude uvedeno, že vaše způsobilost k právním úkonům je omezena.
A přitom by stačilo všechny tyto pochybné smlouvy ošetřit ustanovením, kdy bude existovat nějaký centrální registr smluv a do něj bude muset prodejce smlouvu zapsat a kupující schválit.
Realizace od státu samozřejmě na desítky miliard, v reálu ale klidně provozovatelné nad datovými schránkami nebo již existujícími registry.
Pro začátek bych to udělal nepovinně tak, že kdo chce, zapne si tento režim na svou osobu a v ten moment mu nepůjde nic půjčit, nic prodat po telefonu, atd., dokud to aktivně nebude potvrzovat v tomto registru. V legislativě na to stačí věta v duchu "aktivoval-li si občan zvláštní režim, jsou všechny následně vypsané smlouvy uzavřené po datu aktivace neplatné, nedošlo-li k jejich odsouhlasení skrze registr x".