Francouzský mediální koncern Lagardere, kterému v České republice patří rádia Frekvence 1, Evropa 2, Bonton, Inforádio DJ a mediazastupitelství Regie Radio Music, chce provozovat jak v tuzemsku, jak na Slovensku tematické digitální televize. Slovenskému ekonomickému týdeníku Trend to řekl prezident české pobočky Lagardere Michel Fleischmann.
Ani v roce 2008 nebude v otázce české digitalizace vládnout jistota. Projekty obnovujeme podle vývoje trhu, abychom neztráceli čas, na druhou stranu nemáme žádný prostor k jejich realizaci. Ten přijde až v době vypnutí analogového vysílání v letech 2010 až 2012,
řekl Fleischmann s odkazem na projekty ženské televize TF1 a lifestylové TE2, které v Česku neúspěšně žádaly o vysílací licenci.
Podle Fleischmanna mají v digitálním vysílání šanci pouze tematické kanály. Sledujeme vývoj v Evropě a například do hudebních stanic se čím dál tím víc vkládají interaktivní elementy, které vytvářejí větší vztah s divákem, než jen hudba,
uvedl prezident českého Lagardere. Nové české digitální televize podle něj nemůžou výrazně ohrozit postavení stávajících komerčních stanic Nova a Prima, jak si to myslí předseda Asociace digitálních televizí a šéf hudebního kanálu Óčko Jiří Balvín. Naivita je sympatická, hloupost ne. Nové digitální stanice může po čase sledovat dohromady až čtvrtina diváků, to je nejoptimističtější vývoj. Otázka je, jak se uživí,
konstatuje Fleischmann.
Větší šanci na úspěch pak budou mít podle Fleischmanna ty digitální programy, které budou součástí větších mediálních domů. Média se budou seskupovat pod značkami, které budou propagovat a vytvářet znalost u diváka. Ten si bude moci pod značkou vybrat ten či onen program. A čím víc rádií či televizí máte pod jednou značkou a organizační strukturou, tím více zlevňujete jejich provoz,
vysvětlil.
Lagardere, které patří např. francouzský hudební kanál MCM či Europe 2 TV, se podle Fleischmanna zajímá o digitalizaci také na Slovensku. Nepřišli jsme na tento trh hrát kuličky, přišli jsme sem vytvářet profesionální rádia a postupně, jako i jinde v Evropě, i digitální televize a vstoupit na internetový trh,
prohlásil Fleischmann v souvislosti s loňským vstupem Lagardere do slovenského Rádia Okey.