Hlavní navigace

Majitel Parfemy.cz spouští nový e-shop, spojuje nabídky všech ostatních

13. 4. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Nový e-shop Vivantis.cz nabízí sortiment Krasa.cz, Parfemy.cz, Prozdravi.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz a Modnidoplnky.cz na jednom místě.

Jedno nákupní místo, jedna nová značka. Provozovatel e-shopů Krasa.cz, Parfemy.cz, Prozdravi.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz a Modnidoplnky.cz spustil centrální e-shop Vivantis.cz, na kterém zákazníci najdou zboží ze všech jeho ostatních specializovaných shopů.

K založení nové značky vedlo firmu několik důvodů: „Stávající a zvyšující se počet specializovaných e-shopů nebylo možné efektivně k zákazníkům komunikovat. Na trhu však rostou velmi silné konkurenční značky, kterým je potřeba se postavit,“ vysvětluje v tiskové zprávě ředitel Vivantisu Martin Rozhoň.

Rozdělení na šest různých značek podle něj komplikovalo i zahraniční expanzi. „Znamenalo to také komplikace pro vstup na zahraniční trhy, kde bychom už nenašli tak kvalitní domény, jako máme v Čechách. Proto jsme pro zahraničí zvolili strategii fashion a lifestyle multishopu a obchodů specializovaných na komoditu zdraví, tedy alternativu k českému Prozdravi.cz. Díky tomu přibude již letos k Vivantis.sk také Vivantis.pl, Vivantis.com a další,“ dodává. Doména .com bude podle něj pro Evropu. „Mimo .pl plánujeme národní mutace i pro další státy v rámci EU. Jaké další státy budou první, zatím prozradit nemůžeme,“ upřesňuje na dotaz Lupy.

Specializované obchody podle něj nezaniknou a budou pokračovat dále jako alternativa k centrálnímu e-shopu: „Parfemy.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz, Hodinky.cz a Sperky.cz mají pevnou pozici na trhu právě díky kvalitě svých domén, které jsou symbolem komodit, které prodávají. Tyto obchody proto budou specializovanou alternativou k hlavnímu multishopu,“ říká Rozhoň. Týká se to i Prozdravi.cz, které podle něj „vždy bude stát tak trochu bokem.“

Do firmy Vivantis na konci loňského roku vstoupila investiční skupina E-commerce Holding Jakuba Havrlanta. Veřejně neoznámená částka má posloužit právě k expanzi na Slovensko, kterou firma zahájila v loňském roce, a k rozšíření i do dalších zemí.

BRAND24

Vivantis také loni otevřel v Praze první kamennou pobočku mimo svou Chrudimskou centrálu. Odběr zboží umožňuje také přes výdejní místa Uloženky.

Podle výroční zprávy za účetní období 2013/14 měla skupina celkové tržby ve výši 409 milionů Kč (meziroční nárůst o 8,9 %) s průměrnou marží 24,2 %. Celkové hospodaření uzavřela se ztrátou 5 milionů Kč (po zdanění) – podílely se na ní zejména investice do otevření výdejního místa v Praze.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).