mBank chystá na příští rok velké změny. Po šesti letech od vstupu na tuzemský trh změní v únoru svou firemní identitu. Nové logo připomínající čárový kód vychází z barev toho stávajícího s kytičkou. Firma bude používat dvě barevné variace. Červená bude určena pro osobní klienty, zelená pro prodnikatele. Rebranding přijde banku v Polsku, Česku a na Slovensku zhruba na 10 milionů zlotých (65 milionů Kč).
V roce 2012 banka vykázala v Česku a na Slovensku zisk 70 milionů Kč. Letos podle Romana Truhláře, generálního ředitele mBank, bude zisk zřejmě dvojnásobný.
Další změna, kterou zákazníci zřejmě ani nepostřehnou, je přejmenování samotné banky. Ta sice nabízí na trhu služby pod značkou mBank, ve skutečnosti ale klienti podepisují smlouvy s BRE Bank Group. Nově bude na smlouvách figurovat mBank Group. K přejmenování v Česku a na Slovensku by mělo dojít nejpozději se začátkem nového roku. V Polsku ke změně došlo již toto pondělí.
Zbrusu nové internetové bankovnictví za 30 milionů eur
Kromě nové korporátní identity, loga a názvu se klienti mohou těšit na zbrusu nové internetové bankovnictví. V Polsku již bylo oficiálně spuštěno, v Česku začne fungovat v únoru. Nejprve ale pro užší skupinu klientů.
Jako první jej začnou používat zákazníci, kteří sami požádají o přednostní přístup v současném internetovém bankovnictví. Všichni zákazníci pak získají přístup do nového bankovnictví nejpozději v druhém kvartále 2014,
upřesnili zástupci banky na dnešním setkání s novináři.
Vývoj nového internetového bankovnictví trval 14 měsíců a podílel se na něm tým 200 lidí. Náklady na vývoj dosáhly 30 milionů eur.
Naším cílem bylo navrhnout jednoduché, přehledné, funkční a uživatelsky přátelské internetové bankovnictví, které spojuje užitečné funkce s intuitivní navigací a svěžím, neotřelým designem,
uvedl Michał Panowicz, výkonný ředitel projektu.
Prezentace Michała Panowicze (výkonný ředitel projektu New mBank) na konferenci Money of The Future, která se konala 24. října v Moskvě (PDF, 54,6 MB).
Nové internetové bankovnictví se na první pohled radikálně odlišuje od dosud užívaných tabulkových přehledů.
Klienti si mohou určit limity pro jednotlivé kategorie plateb, např. nákupy protravin a drogerie, a následně v přehledných grafech sledovat, kolik z daného rozpočtu už reálně vyčerpali. Historie plateb lze procházet díky vyhledávacímu oknu s našeptávačem. Na podobném principu funguje i zadávání příkazů k úhradě. Pomocí vyhledávače s našeptávačem lze totiž prohledávat seznam příjemců.
Internetové bankovnictví podporuje propojení s Facebookem. Je tak možné do něj nahrát kontakty z Facebooku a přiřadit k nim čísla bankovních účtů. Pokud uživatel zadá platbu na kontakt z Facebooku, peníze se převedou na bankovní účet, který je ke kontaktu přiřazen, ale příjemce peněz je o této transakci okamžitě informován prostřednictvím FB Connect. Informace se ale nezobrazuje ve veřejně dostupném feedu.
Princip spočívá v tom, že pokud chcete někomu poslat peníze, ale nevíte jeho číslo účtu, jednoduše mu přes nové internetové bankovnictví pošlete platbu. Jemu se zobrazí jako zpráva na Facebooku s odkazem, na kterém vyplní své číslo účtu, a platba odchází. Systém si číslo účtu do budoucna bude pamatovat, takže další platby už chodí standardně,
uvedl Vítek Novák z mBank.
Mezi další zajímavosti patří například připravenost bankovnictví na podporu P2P plateb.