Hlavní navigace

Měření peoplemetry od firmy Mediaresearch je v Česku už devět let

2. 5. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

2. 5. 2011

Před devíti lety se bylo možné poprvé seznámit v tuzemsku s výsledky dat věnované sledovanosti, které dodala společnost Mediaresearch. V rámci malého ohlednutí tato agentura zjistila, že Češi za tu dobu proseděli u televize více než 105,6 miliardy hodin a měli možnost shlédnout 12,5 milionu pořadů. První projekt měření sledovanosti od Mediaresearch probíhal v letech 2002 až 2007, druhý běží od roku 2008. Peoplemetry jako takové v Česku odstartovaly v roce 1997 a do roku 2002 je provozovala společnost Taylor Nelson Sofres Media.

ČTĚTE TAKÉ: Víkendová sledovanost: Hokej zasáhl do zajetých stereotypů

tip do článku - hlasujte KL

V současnosti je měřeno 1 833 domácností. V porovnání se zahraničím se jedná o nadstandardní vzorek. Celkem se za dobu trvání projektu vystřídalo 5 020 domácností, uvedla při této příležitosti PR asistentka Pavla Chlebounová ze společnosti Mediaresearch. Data jsou reportována každou vteřinu a televize je mají k dispozici vždy druhé den ráno v devět hodin. Za 9 let měření bylo nastřádáno v této podobě přes 250 GB dat. Se sledovaností stanic pracuje také server DigiZone.cz, který vám pravidelně přináší každých sedm dní týdenní výsledky v podobě podrobné zprávy.

Asociace televizních organizací, která sdružuje měřené televize a mediální agentury a je zadavatelem tohoto průzkumu, momentálně připravuje výběrové řízení na nového provozovatele peoplemetrů, protože firmě Mediareseaerch vyprší příští rok v prosinci smlouva na druhé pětileté období.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.