Hlavní navigace

Meziročně nejvíce ztrácejí kanály sdružené pod položkou Ostatní

Autor: Nova
Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Naopak nejvíce posiluje filmová Nova Cinema a také Nova Action.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 15. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Nejvyšší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala hlavní Nova, která ztratila 0,66 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela ale i Prima, která přišla o 0,54 procenta obecné divácké skupiny, a rovněž ČT1 – ta odepisuje 0,24 procenta. Její ztrátu však bohatě kompenzuje stanice ČT sport, která si připsala 0,75 procenta. U televize Nova je kompenzace v podobě 0,26 procenta u Novy Cinema pouze částečná. Nárůst ještě vykazují kanály sdružené v položce Ostatní. Ty posilují o podíl 0,41 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: V meziročním srovnání výrazně posiluje Nova, roste i podíl stanic TV Barrandov

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která sice ztrácela 0,5 procenta, ale celkem oslovila 31,11 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si Česká televize, jejíž podíl stoupl o 0,49 procenta na celkových 28 procent, a také skupina Barrandov, u níž dosáhl 8,86 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 0,25 procenta. Naopak FTV Prima podíl poklesl, přišla o 0,34 procenta a celkem ji sledovalo 21,93 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (16. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázala největší ztrátu televize Nova, když přišla o podíl 1,04 procenta, a také ČT2, která ztrácí 0,61 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině nabírá stanice ČT sport, která si polepšila o 0,98 procenta. Narostl i podíl stanic sdružených pod položkou Ostatní, a to o 0,49 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i TV Barrandov, která si k dobru připisuje 0,34 procenta. Naopak podíl stanic sdružených pod Atmedia u mladších diváků o 0,33 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: V rámci týdne si nejlépe vedla ČT. Jako jediná neztrácela

Nova poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 1,11 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 37,05 procenta. Všechny ostatní skupiny posilují a lehounký nárůst tak vykazují kanály FTV Prima, jejichž podíl narostl o 0,09 procenta a celkem činil 22,45 procenta. O 0,48 procenta posílily stanice veřejnoprávní televize, jejichž celkový podíl tvořil 24,22 procenta. Nejvíce pak nabrala skupina Barrandov, a to o 0,52 procenta na celkových 5,34 procenta.

Kanály – průměrné podíly (16. týden 2017)
Graf podílu kanálů (16. týden 2017)
Graf podílu skupin (16. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 15. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Nova Cinema si meziročně polepšila o 1,17 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 1,66 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl i podíl stanice ČT2, která meziročně odepsala 1,22 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i hlavní Prima, když přišla o 1,15 procenta. Posílila ještě Nova Action, a to o 0,91 procenta, a shodně také Atmedia a Kino Barrandov. Ty si připisují 0,76 procenta.

Z pohledu televizních skupin nejvíce ztrácí Česká televize – přišla o 1,35 procenta všeobecné věkové skupiny. Díky spuštění nových kanálů si naopak nejvíce polepšil Barrandov, který si připsal 1,9 procenta. Posílila však i Skupina Nova, jejíž podíl u obecné divácké skupiny stoupl o 1,49 procenta. Naopak podíl FTV Prima v 15+ klesl, a to o 1,12 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala filmová Nova Cinema a podíl jí stoupl o 1,83 procenta. Také stanice Nova Action si připisuje 0,78 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu zaznamenávají kanály sdružené pod položkou Ostatní, které meziročně odepisují 2,3 procenta, a také Prima love, která ztrácí 2,25 procenta. Ztrácí však také ČT2, která svůj podíl u mladších diváků meziročně snížila o 1,49 procenta. Vše částečně kompenzuje dětská stanice ČT :D, jejíž podíl stoupl o 0,65 procenta.

Meziroční posuny nejsou výrazné. Jako jediná ztrácela FTV Prima, která přišla o 1,64 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si připisuje 0,79 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 2,53 procenta, navýšila Skupina Nova. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 0,25 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)
Našli jste v článku chybu?