Hlavní navigace

Meziročně nejvíce ztrácejí kanály skupiny Ostatní

Autor: TV Nova
Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Z pohledu televizních skupin pak ztrácí FTV Prima, podíl naopak navyšuje Nova.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 8. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Nejvyšší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala ČT1, která ztratila 0,88 procenta diváků starších patnácti let. Výpadek ale bohatě kompenzovala stanice ČT sport, která si polepšila o 1,69 procenta uvedené cílové skupiny, a také ČT2, která přidala 0,52 procenta. Ztrácela ještě ČT24 a přišla o 0,39 procenta obecné divácké skupiny. Kanály sdružené v položce Ostatní přišly o podíl 0,5 procenta, naopak filmová Prima Max posílila, a to o 0,36 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nejvíce klesá ČT sport, nejvíce posiluje Nova

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která si polepšila o 0,15 procenta a celkem oslovila 31,08 procenta diváků starších patnácti let. Nejvíce se však dařilo České televizi, jejíž podíl stoupl o 0,82 procenta na celkových 29,77 procenta. Lépe na tom je i FTV Prima, u níž dosáhl 21,93 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 0,16 procenta. Poklesl tak podíl jedině skupině Barrandov, která přišla o 0,34 procenta a celkem ji sledovalo 8,27 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (9. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázala nejvyšší ztrátu Nova Cinema, která přišla o podíl 0,75 procenta, a také stanice ČT1, která ztratila 0,63 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílil kanál ČT sport, který si polepšil o 1,55 procenta. Narostl i podíl stanice ČT2, která si k dobru připsala 0,66 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykazují i Prima Cool a Prima Max a posilují o 0,34 procenta. Naopak podíl kanálů sdružených pod skupinou Ostatní u mladších diváků poklesl, a to o 0,61 procenta.

MINULÝ ROK: Meziročně roste podíl Primy, naopak Nově klesl i o více než pět procent

Barrandov jako televizní skupina lehce klesla, když přišla o 0,55 procenta mladší divácké skupiny a celkový podíl činil 4,87 procenta. Klesají, o 0,21 procenta, i stanice skupiny Nova, jejichž podíl tvořil 37,47 procenta. Obě ostatní skupiny posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, a to o 0,2 procenta na celkových 22,62 procenta. Nejvíce posílila Česká televize, a to o 1,27 procenta na celkových 25,12 procenta.

Kanály – průměrné podíly (9. týden 2017)
Graf podílu kanálů (9. týden 2017)
Graf podílu skupin (9. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 8. týden 2016)

Cílová skupina 15+

ČT1 meziročně ztratila 1,67 procenta, nejvíce však ztrácejí kanály skupiny Ostatní, které v meziročním srovnání přišly o 2,78 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl i podíl hlavní Primy, která meziročně odepsala 1,15 procenta diváků starších patnácti let. Naopak nejvíce posiluje Nova Action, která přidala 1,5 procenta, a lépe jsou na tom i dva kanály České televize – ČT2, která přidává 0,74 procenta, a stanice ČT sport, která přibrala 0,88 procenta.

Z pohledu televizních skupin nejvíce ztrácela FTV Prima, která přišla o 1,12 procenta všeobecné věkové skupiny. Ztrácela i Česká televize a její podíl klesl o 0,23 procenta. Meziročně si hodně polepšil Barrandov, který si připsal 1,38 procenta, ještě více však stoupl podíl skupiny Nova, která nabrala 2,32 procenta.

EBF18_tip_v_clanku_obecny

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Nova Action, jejíž podíl stoupl o 1,62 procenta. Dařilo se i Nově 2, která posílila o 1,06 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu zaznamenávají kanály sdružené pod skupinou Ostatní, která meziročně přišla o 3,19 procenta, ztrácí i hlavní Prima, která odepisuje 0,89 procenta, a také Prima love, jejíž podíl se snížil o 0,88 procenta. Naopak filmová Prima Max svůj podíl u mladších diváků meziročně o 1,03 procenta navyšuje.

Meziroční posuny nejsou nijak významné. Nejvíce ztrácela Prima, která odepsala 1,08 procenta diváků mladších 54 let. Ztratil i Barrandov, který přišel o 0,16 procenta. Nejvíce svůj podíl, o 2,7 procenta, navýšily kanály skupiny Nova. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 1,26 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)
Našli jste v článku chybu?