Hlavní navigace

Meziročně nejvíce ztrácejí kanály skupiny Ostatní

Autor: TV Nova
Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Z pohledu televizních skupin pak ztrácí FTV Prima, podíl naopak navyšuje Nova.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 8. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Nejvyšší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala ČT1, která ztratila 0,88 procenta diváků starších patnácti let. Výpadek ale bohatě kompenzovala stanice ČT sport, která si polepšila o 1,69 procenta uvedené cílové skupiny, a také ČT2, která přidala 0,52 procenta. Ztrácela ještě ČT24 a přišla o 0,39 procenta obecné divácké skupiny. Kanály sdružené v položce Ostatní přišly o podíl 0,5 procenta, naopak filmová Prima Max posílila, a to o 0,36 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nejvíce klesá ČT sport, nejvíce posiluje Nova

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která si polepšila o 0,15 procenta a celkem oslovila 31,08 procenta diváků starších patnácti let. Nejvíce se však dařilo České televizi, jejíž podíl stoupl o 0,82 procenta na celkových 29,77 procenta. Lépe na tom je i FTV Prima, u níž dosáhl 21,93 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 0,16 procenta. Poklesl tak podíl jedině skupině Barrandov, která přišla o 0,34 procenta a celkem ji sledovalo 8,27 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (9. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázala nejvyšší ztrátu Nova Cinema, která přišla o podíl 0,75 procenta, a také stanice ČT1, která ztratila 0,63 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílil kanál ČT sport, který si polepšil o 1,55 procenta. Narostl i podíl stanice ČT2, která si k dobru připsala 0,66 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykazují i Prima Cool a Prima Max a posilují o 0,34 procenta. Naopak podíl kanálů sdružených pod skupinou Ostatní u mladších diváků poklesl, a to o 0,61 procenta.

MINULÝ ROK: Meziročně roste podíl Primy, naopak Nově klesl i o více než pět procent

Barrandov jako televizní skupina lehce klesla, když přišla o 0,55 procenta mladší divácké skupiny a celkový podíl činil 4,87 procenta. Klesají, o 0,21 procenta, i stanice skupiny Nova, jejichž podíl tvořil 37,47 procenta. Obě ostatní skupiny posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, a to o 0,2 procenta na celkových 22,62 procenta. Nejvíce posílila Česká televize, a to o 1,27 procenta na celkových 25,12 procenta.

Kanály – průměrné podíly (9. týden 2017)
Graf podílu kanálů (9. týden 2017)
Graf podílu skupin (9. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 8. týden 2016)

Cílová skupina 15+

ČT1 meziročně ztratila 1,67 procenta, nejvíce však ztrácejí kanály skupiny Ostatní, které v meziročním srovnání přišly o 2,78 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl i podíl hlavní Primy, která meziročně odepsala 1,15 procenta diváků starších patnácti let. Naopak nejvíce posiluje Nova Action, která přidala 1,5 procenta, a lépe jsou na tom i dva kanály České televize – ČT2, která přidává 0,74 procenta, a stanice ČT sport, která přibrala 0,88 procenta.

Z pohledu televizních skupin nejvíce ztrácela FTV Prima, která přišla o 1,12 procenta všeobecné věkové skupiny. Ztrácela i Česká televize a její podíl klesl o 0,23 procenta. Meziročně si hodně polepšil Barrandov, který si připsal 1,38 procenta, ještě více však stoupl podíl skupiny Nova, která nabrala 2,32 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Nova Action, jejíž podíl stoupl o 1,62 procenta. Dařilo se i Nově 2, která posílila o 1,06 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu zaznamenávají kanály sdružené pod skupinou Ostatní, která meziročně přišla o 3,19 procenta, ztrácí i hlavní Prima, která odepisuje 0,89 procenta, a také Prima love, jejíž podíl se snížil o 0,88 procenta. Naopak filmová Prima Max svůj podíl u mladších diváků meziročně o 1,03 procenta navyšuje.

Meziroční posuny nejsou nijak významné. Nejvíce ztrácela Prima, která odepsala 1,08 procenta diváků mladších 54 let. Ztratil i Barrandov, který přišel o 0,16 procenta. Nejvíce svůj podíl, o 2,7 procenta, navýšily kanály skupiny Nova. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 1,26 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)
Našli jste v článku chybu?