UVNITŘ GRAF A TABULKA Největší pokles průměrného celodenního podílu na dospělém publiku ze všech televizí měřených peoplemetry zaznamenala minulý týden televize Prima. Druhá nejsledovanější česká televize dosáhla nejhoršího týdenního podílu od konce letních prázdnin. Primě nesvědčil zejména čtvrteční státní svátek a poté i pátek. Po oba tyto dny ji předběhl první program České televize, což se už dlouhou dobu nestalo.
Primu minulý týden sledovalo po celý den v průměru 19,02 procenta dospělého publika, což je o 1,43 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si mírně polepšila na hodnotu 19,53 procenta. Lépe na tom byla Prima Cool, která si v celodenních číslech polepšila o jednu setinu procentního bodu na průměrných 3,49 procenta, zatímco během prime time její podíl klesl na 3,24 procenta. Primu love po celý den sledovalo průměrně 1,59 procenta dospělého publika, o jednu setinu procentního bodu více než minule. Ve večerních časech ale její podíl klesl na průměrných 1,34 procenta.
Poklesu se minulý týden nevyhnula ani televize Nova. Její hlavní program přitahoval po celý den průměrně 28,11 procenta dospělého publika. To je o 0,37 procentního bodu méně než minule, ale v prime time si Nova tradičně polepšila, tentokrát na hodnotu 32,80 procenta. Stoupala i Nova Cinema, která si v celodenních číslech polepšila o 0,42 procentního bodu na hodnotu 5,37 procenta, zatímco v prime time klesla na průměrných 5,15 procenta. V obou případech to ale nestačilo na konkurenční televizi Barrandov.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Největšího nárůstu se minulý týden dočkal první program České televize. Po celý den sledovalo ČT 1 v průměru 15,67 procenta dospělého publika, což je o 0,52 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Jednička ještě trošku polepšila na průměrných 16,02 procenta. Nad hranici čtyř procent se v celodenním podílu dostala ČT 2, která vykázala výsledek 4,01 procenta – o 0,34 procentního bodu lepší než minule. V prime time ale Dvojka klesla na průměrných 2,85 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011
Naopak pokles postihnul sportovní kanál ČT 4, který vykázal průměrný celodenní podíl 2,54 procenta. To je o 0,49 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ve večerních časech si ale Čtyřka polepšila na průměrných 3,50 procenta. Zpravodajská ČT 24 si v celodenních číslech pohoršila o jednu setinu procentního bodu na hodnotu 4,38 procenta. V hlavním večerním vysílacím čase však tradičně ztrácela. Tentokrát zaujala v průměru 2,76 procenta dospělého publika.
Druhý nejvyšší nárůst podílu na dospělém publiku zaznamenala minulý týden televize Barrandov, která po celý den oslovovala v průměru 5,54 procenta dospělého publika. To je o 0,37 procentního bodu více než minule a vůbec nejvíc v dosavadní podzimní sezóně. V hlavním vysílacím čase si Barrandov mírně pohoršil na hodnotu 5,47 procenta, ale i tak si udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi, aniž by ho ohrozila nejbližší konkurence v podobě Novy Cinema.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,01 procenta, což je o 0,12 procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,31 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,27 procenta, o 0,51 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,95 procenta.