UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejlepšího týdenního podílu na dospělém publiku za loňský rok dosáhla minulý týden televize Prima. Pomohl jí k tomu konec podvečerní turecké telenovely Tisíc a jedna noc na konkurenční Nově, která minulý týden ještě do stejného času nenasadila „nekonečný“ denní seriál Ulice a snažila se diváky zaujmout českými komediemi z osmdesátých let. Dařilo se však také Nově, která si oproti předminulému týdnu polepšila nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry.
Primu minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,48 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 1,61 procentního bodu více než předminulý týden a nejvíc od začátku prosince loňského roku. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si pak Prima polepšila až na průměrných 19,81 procenta, čímž si pohodlně udržela pozici dvojky na trhu. Hůře na tom byla Prima Cool, která v celodenních číslech klesla o 0,37 procentního bodu na hodnotu 3,34 procenta a v prime time až na 2,75 procenta. Naopak Prima love opět zaznamenala rekord, když ji po celý den sledovalo v průměru 1,47 procenta dospělého publika (nárůst o sedm setin procentního bodu) a večer 1,15 procenta.
Postupný návrat k předprázdninovým číslům zaznamenává i televize Nova. Její hlavní program minulý týden sledovalo po celý den v průměru 28,17 procenta dospělého publika, což je o 2,15 procentního bodu více než v předminulém týdnu, jenž byl pro Novu vůbec nejhorším za letošní rok. Ve večerních časech si Nova dokonce polepšila až na podíl 34,85 procenta. Výrazný propad ale potkal Novu Cinema, která v celodenních číslech klesla o 1,23 procentního bodu na hodnotu 4,21 procenta a skončila nejen za TV Barrandov, ale i všemi programy ČT na pozici osmé televize v zemi. Ve večerních časech si však mírně polepšila na hodnotu 4,37 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
České televizi se minulý týden dařilo s menšími programy, zato hlavní kanál ČT 1 se výrazně propadl. Po celý den jej sledovalo jen 14,05 procenta dospělého publika, což je o 1,03 procentního bodu méně než minule. Zároveň jde o nejhorší týdenní výsledek od květnového mistrovství světa v hokeji na Slovensku. Ve večerních časech si ČT 1 polepšila jen mírně na průměrných 14,71 procenta. Mírný pokles potkal i program ČT 2, který v celodenním podílu na dospělém publiku klesl o 0,35 procentního bodu na hodnotu 4,60 procenta. Během prime time si ale udržel slušný podíl 4,48 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011
Vysoké podíly si udržely oba tematické kanály ČT. Sportovní ČT 4 oslovila po celý den v průměru 4,62 procenta dospělého publika, což je sice o 0,21 procentního bodu méně než minule, ale významně nad dlouhodobým průměrem Čtyřky. Ve večerních časech její podíl tradičně klesl, tentokrát na hodnotu 2,17 procenta. Zpravodajská ČT 24 si v celodenních číslech pohoršila o 0,46 procentního bodu na hodnotu 4,59 procenta, v hlavním vysílacím čase až na 2,85 procenta.
Směrem vzhůru se minulý týden vydala televize Barrandov, kterou sledovalo po celý den průměrně 5,64 procenta dospělého publika, což je o 0,29 procentního bodu více než v týdnu předminulém. Barrandov se navíc vrátil na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě a ČT 1. Nad pětiprocentním podílem na dospělém publiku se udržel i v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin, kdy jej v průměru sledovalo 5,16 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televizní obrazovky.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,94 procenta, což je o šest setin procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,36 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,89 procenta, o 0,39 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,34 procenta.