Hlavní navigace

Minulý týden ve sledovanosti: ČT 1 nad 20%, Nova se dramaticky propadla

8. 7. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

8. 7. 2009

GRAF SLEDOVANOSTI UVNITŘ Hned dva zajímavé výkyvy v průměrných denních podílech na sledovanosti zaznamenaly minulý týden dvě nejsledovanější televizní stanice v České republice. Zatímco Nova se z týdne na týden dramaticky propadla, programu ČT 1 se poprvé od letošního ledna podařilo překročit psychologickou hranici 20 procent. Nové digitální televizi Barrandov se navíc podařilo dosáhnout stejného denního podílu na divácích jako zpravodajskému kanálu ČT 24, a v hlavním večerním čase ho dokonce předběhla.

Skokanem týdne je bezesporu Česká televize, konkrétně pak ČT 1. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 20,90 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize, což je o 1,45 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin průměrný podíl ČT 1 ještě stoupl na hodnotu 22,77 procenta. Program ČT 2 dosáhl v celodenních číslech průměrného podílu 5,55 procenta (o 0,26 procentního bodu více než minule), během prime time pak 4,97 procenta.

Digitálním kanálům veřejnoprávní televize diváci ubývali. Sportovní ČT 4 sledovalo denně v průměru 0,87 procenta dospělého publika, což je o 0,84 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase průměrný podíl ČT 4 ještě klesl na 0,52 procenta, což je z dlouhodobého hlediska silně podprůměrná hodnota. Zpravodajská ČT 24 dosáhla průměrného celodenního podílu 2,11 procenta, což je o 0,15 procentního bodu méně než minule, a během prime time ji sledovalo v průměru 1,29 procenta dospělého publika.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Pokud se o ČT 1 dá mluvit jako o skokanovi týdne, pak propadákem je zcela jistě televize Nova. Hlavní program Novy minulý týden sledovalo denně v průměru 35,79 procenta dospělého publika, což je o neuvěřitelných 2,70 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Tak špatného výsledku se Nova dobrala naposledy během letošního Mistrovství světa v ledním hokeji, který vysílala ČT. V hlavním vysílacím čase dokonce Nova zůstala pod 40 procenty, když dosáhla průměrného podílu 39,44 procenta. Naopak filmový kanál Nova Cinema mírně posiloval. V celodenních číslech z 1,42 na 1,66 procenta, a během prime time tento program dosáhl průměrného podílu 1,72 procenta.

Nově neubírala diváky pouze Česká televize, ale také Prima. Té se minulý týden dařilo: v celodenním podíle na dospělém publiku dosáhla průměrné hodnoty 17,36 procenta, což je o 0,95 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale zájem o Primu klesal, takže dosáhla průměrného podílu 16,70 procenta. Program Prima Cool, doplněný o dopolední vysílání televize R1, sledovalo po celý den v průměru 0,84 procenta dospělého publika, což je o 0,12 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech podíl Primy Cool klesl na hodnotu 0,73 procenta.

KL-nominace

Nejlepšího týdenního podílu na trhu za dobu, co je součástí elektronického měření sledovanosti, dosáhla minulý týden plnoformátová digitální televize Barrandov. Po celý den ji sledovalo v průměru 2,11 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je stejný výsledek, jakého minulý týden dosáhla zpravodajská televize ČT 24. V hlavním vysílacím čase však průměrný denní podíl TV Barrandov klesl na 1,63 procenta.

Lepšího výsledku než v předminulém týdnu dosáhly také malé satelitní a kabelové televize sdružené pod kolonkou „ostatní televize“. V celodenním podílu na trhu dosáhly hodnoty 12,81 procenta, což je o 0,50 procentního bodu více než minule. Během prime time se dokonce udržely nad desetiprocentním podílem, konkrétně pak dosáhly hodnoty 10,04 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.