Hlavní navigace

Minulý týden ve sledovanosti: ČT 1 nad 20%, Nova se dramaticky propadla

8. 7. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
8. 7. 2009

GRAF SLEDOVANOSTI UVNITŘ Hned dva zajímavé výkyvy v průměrných denních podílech na sledovanosti zaznamenaly minulý týden dvě nejsledovanější televizní stanice v České republice. Zatímco Nova se z týdne na týden dramaticky propadla, programu ČT 1 se poprvé od letošního ledna podařilo překročit psychologickou hranici 20 procent. Nové digitální televizi Barrandov se navíc podařilo dosáhnout stejného denního podílu na divácích jako zpravodajskému kanálu ČT 24, a v hlavním večerním čase ho dokonce předběhla.

Skokanem týdne je bezesporu Česká televize, konkrétně pak ČT 1. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 20,90 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize, což je o 1,45 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin průměrný podíl ČT 1 ještě stoupl na hodnotu 22,77 procenta. Program ČT 2 dosáhl v celodenních číslech průměrného podílu 5,55 procenta (o 0,26 procentního bodu více než minule), během prime time pak 4,97 procenta.

Digitálním kanálům veřejnoprávní televize diváci ubývali. Sportovní ČT 4 sledovalo denně v průměru 0,87 procenta dospělého publika, což je o 0,84 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase průměrný podíl ČT 4 ještě klesl na 0,52 procenta, což je z dlouhodobého hlediska silně podprůměrná hodnota. Zpravodajská ČT 24 dosáhla průměrného celodenního podílu 2,11 procenta, což je o 0,15 procentního bodu méně než minule, a během prime time ji sledovalo v průměru 1,29 procenta dospělého publika.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Pokud se o ČT 1 dá mluvit jako o skokanovi týdne, pak propadákem je zcela jistě televize Nova. Hlavní program Novy minulý týden sledovalo denně v průměru 35,79 procenta dospělého publika, což je o neuvěřitelných 2,70 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Tak špatného výsledku se Nova dobrala naposledy během letošního Mistrovství světa v ledním hokeji, který vysílala ČT. V hlavním vysílacím čase dokonce Nova zůstala pod 40 procenty, když dosáhla průměrného podílu 39,44 procenta. Naopak filmový kanál Nova Cinema mírně posiloval. V celodenních číslech z 1,42 na 1,66 procenta, a během prime time tento program dosáhl průměrného podílu 1,72 procenta.

Nově neubírala diváky pouze Česká televize, ale také Prima. Té se minulý týden dařilo: v celodenním podíle na dospělém publiku dosáhla průměrné hodnoty 17,36 procenta, což je o 0,95 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale zájem o Primu klesal, takže dosáhla průměrného podílu 16,70 procenta. Program Prima Cool, doplněný o dopolední vysílání televize R1, sledovalo po celý den v průměru 0,84 procenta dospělého publika, což je o 0,12 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech podíl Primy Cool klesl na hodnotu 0,73 procenta.

UX DAy - tip 2

Nejlepšího týdenního podílu na trhu za dobu, co je součástí elektronického měření sledovanosti, dosáhla minulý týden plnoformátová digitální televize Barrandov. Po celý den ji sledovalo v průměru 2,11 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je stejný výsledek, jakého minulý týden dosáhla zpravodajská televize ČT 24. V hlavním vysílacím čase však průměrný denní podíl TV Barrandov klesl na 1,63 procenta.

Lepšího výsledku než v předminulém týdnu dosáhly také malé satelitní a kabelové televize sdružené pod kolonkou „ostatní televize“. V celodenním podílu na trhu dosáhly hodnoty 12,81 procenta, což je o 0,50 procentního bodu více než minule. Během prime time se dokonce udržely nad desetiprocentním podílem, konkrétně pak dosáhly hodnoty 10,04 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).