Hlavní navigace

Miss Internet má nového partnera

Petr Sršeň

Ač jsme soutěž o Miss Internetu odkázali do věčných lovišť už na podzim, Jan Fikáček opět našel partnera, který se krásných dívek ujme. V letošním pokračování příběhu se objevují dva noví hrdinové: v roli organizátora vystupuje PR agentura InterBIS a šedou eminencí se stává First Tuesday. Internetová telenovela s krásnými slečnami tak stále nekončí.

V druhé polovině září vyšel na Lupě článek o pravděpodobném konci soutěže Miss Internet. Tehdy jsme kontaktovali zakladatele soutěže Jana Fikáčka, který se vyjádřil k pokračování Miss Internet velmi neurčitě. Sdělil v podstatě pouze, že se hledá strategický partner. A já to pochopil jako konec soutěže.

To ale nebyla pravda. Jan Fikáček nám zatajil, že strategického partnera již nalezl a přípravy na další ročník jsou v plném proudu. Novým pořadatelem se stala PR agentura InterBIS Communications, která se pokouší vdechnout soutěži nový život. Odborným partnerem se pro letošní ročník stalo First Tuesday CZ (FT). Jeho cílem je zajištění dostatečného počtu dalších partnerů a spolupracujících organizací. Ondřej Bartoš, ředitel FT, k tomu dodává: „Organizátoři MISS Internet se v letošním ročníku rozhodli klást větší důraz na internetové projekty, jichž se dívky musí aktivně účastnit, což je, podle nás, správný krok, proto jsme se rozhodli stát se partnerem soutěže.“

Letošní ročník Miss Internet začal 15. října 2002 a končí 28. února 2003. Soutěžící mohou podávat přihlášky do konce listopadu, do konce roku může hlasovat laická veřejnost, v lednu bude hlasovat odborná porota.

Podtext Miss Internet je veden ve dvou rovinách – tou první je snaha o zvyšování internetové gramotnosti, druhá rovina je pak charitativní. Podle pořadatelů bude Miss Internet vyhlášena na velké večerní show na prestižním místě za účasti známých osobností z kulturního a společenského světa. Součástí večera má být i dražba, jejíž výnos bude věnován na konto projektu Dětské Uličky.

O finančním výtěžku určeném na charitu lze však docela pochybovat, vzhledem k tomu, že se doposud podařilo organizátorům sehnat peníze horko těžko jen na samotný průběh soutěže (uspořádání finálového večera, ceny pro vítězky).

S novým pořadatelem se také změnila pravidla soutěže, která jsou však velmi obecná a místy dokonce „děravá“. Každá soutěžící bude hodnocena podle dvou rovnocenných kritérií – podle znalostí v oblasti Internetu a podle vzhledu.

Nedokonalost pravidel spočívá v tom, že se může dívka přihlásit buď se svým vlastním internetovým projektem (má to být náhrada za doposud vyžadované osobní internetové stránky), nebo může „reprezentovat“ firmu realizující internetový projekt, kde je zaměstnána. Tento fakt pak Miss Internet degraduje opět na soutěž o (nej)hezčí poprsí, pozadí či lýtka.

Z pravidel vymizela i původní ustanovení o provizích pro pořadatele soutěže: „Soutěžící jsou povinny sdělit pořadatelům soutěže všechny komerční nabídky zprostředkované po Internetu v době od jejich přihlášení do soutěže do 1. května 2002, a to pod pokutou 50 tisíc korun. Přijaté komerční nabídky takto získané se považují za zprostředkované agenturou Miss Internet® (nebo jinou – po dohodě s ředitelem soutěže), a tím náleží této agentuře 25 procent z dojednané částky“.

CIF17_Rabaino_Lupa

Dosavadní kroky nového pořadatele mi nepřijdou právě profesionální. Už tiskové zprávy byly napsány tak trochu neohrabaně, a to nemluvím o vzhledu webu soutěže, který je prostě hrozný.

Bude určitě zajímavé sledovat další vývoj soutěže. Vyvstává totiž otázka, zda chce InterBIS postavit soutěž na nohy, nebo jen využít zájem celé řady médií, včetně televize, ke svému zviditelnění. Přeci jen, pořadatelská firma není nic jiného než PR agentura.

Anketa

Zbydou z Miss Internet nějaké peníze na charitu?

Našli jste v článku chybu?