Hlavní navigace

V anketě „Mobilní aplikace roku 2013“ zvítězila ČSFD.cz

13. 6. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Charlie
Aplikaci pro iPhone si dosud stáhlo 43 000 uživatelů. Martin Pomothy, zakladatel ČSFD.cz, chtěl, aby aplikace byla „perfektní“, a to kromě hlasující veřejnosti ocenili také odborníci na UX.

Autor: Charlie

Ve středu 12. června byly v pražském hotelu Fusion vyhlášeny výsledky třetího ročníku ankety Mobilní aplikace roku. Anketu pořádá Tuesday Business Network a produkci zajišťuje Internet Info (vydavatel Lupy).

Do ankety nominuje české nebo slovenské mobilní aplikace veřejnost, a také o nich potom hlasuje v sedmi kategoriích. Svého vítěze vybírá i odborná porota, a zvláštní cenu za nejlepší uživatelskou zkušenost uděluje agentura ExperienceU.

Do ankety nominovalo aplikace 1170 lidí a hlasovalo se o 144 aplikacích. Celkem letos došlo 9129 hlasů.

Výsledky hlasování veřejnosti podle kategorií

Kde se (ne)kouří

Aplikace pro lepší svět

  1. Kde se (ne)kouří
  2. Kalorické tabulky
  3. Sleep as Android

Aplikace „Kde se (ne)kouří“ vyhledává nekuřácké anebo kuřácké pohostinské podniky. Ušetříte si tak obcházení města a hledění po samolepkách na dveřích.

Business

  1. Heureka.cz
  2. Můj Vodafone
  3. Můj T-Mobile

Jeden ze dvou velkých českých srovnávačů cen zboží má také několik mobilních podob.

Cestování a doprava

  1. Meteor – Aladin
  2. In-počasí
  3. Locus Map Free

Aplikace Meteor–Aladin je výsledkem oficiální spolupráce ČHMÚAndroworks. Využívá předpovědního modelu Aladin. Aplikaci si stáhlo už přes 250 000 lidí a asi 200 000 jí prý skutečně užívá.

Finance

  1. Mobilní eKonto
  2. ČSOB SmartBanking
  3. SERVIS 24

Autor: Charlie

Na vyhlašování Mobilní aplikace roku 2013 v hotelu Fusion

Vratislav Kříž z Raiffeisenbank při přebírání ceny za Mobilní eKonto prohlásil, že si byli vědomi toho, že s mobilní aplikací přicházejí oproti ostatním poměrně pozdě, a o to více si na ní proto dali záležet: jak na její bezpečnosti, tak na příjemném ovládání, tak i na podpoře různých platforem.

Hry, zábava a volný čas

  1. Tipsport Extraliga
  2. DEAD TRIGGER
  3. SHADOWGUN: DeadZone

Aplikace „Tipsport Extraliga“ přináší, nač si jen fanoušek českého hokeje vzpomene. Nedávno přibyly dokonce živé přenosy ze zápasů.

Média

  1. iVysílání České televize
  2. dTest
  3. Novinky.cz

Vítězná aplikace „iVysílání“ se paradoxně nezměnila už od ledna 2012 a její tvůrci z Motion.cz teprve chystají nové vydání.

Vzdělání a kultura

  1. ČSFD.cz
  2. Anglicko-český offline slovník
  3. Paměť národa

Aplikaci ČSFD.cz pro iPhone si za tři a půl měsíce od uvedení stáhlo prý už 43 tisíc lidí. Pro ČSFD ji pod vedením Lukáše Hykla vytvořila společnost Mobile Internet.

ČSFD.cz absolutním vítězem hlasování i vítězem ceny za UX

Martin Pomothy se raduje z vítězství aplikace ČSFD.cz
Autor: Charlie

Martin Pomothy se raduje z vítězství aplikace ČSFD.cz

Aplikace česko‑slovenské filmové databáze získala celkem tři ceny: nejen ve své kategorii, ale za vůbec nejvíce hlasů od veřejnosti, a kromě toho ji ocenili také odborníci na UX z ExperienceU. Lukáše Hykla z Mobile Internet, kde aplikaci pro ČSFD vytvořili, prý právě toto třetí ocenění potěšilo nejvíce.

Martin Cerman, obchodní ředitel ExperienceU, jenž ocenění předal, říká, že aplikace ČSFD.cz je „udělaná atraktivně, dynamicky, a z hlediska UX i dostatečně intuitivně“ a že všechny informace jsou v ní dostupné jednoduchým způsobem na několik doteků.

Martin Cerman (vlevo) předává ocenění Lukáši Hyklovi (uprostřed)
Autor: Charlie

Martin Cerman (vlevo) blahopřeje Lukáši Hyklovi (uprostřed)

Přes čtyřicet tisíc stažení je opravdu velké číslo, vzhledem k tomu, že nová aplikace je zatím teprve jen pro iPhone, zdůrazňuje Martin Pomothy, zakladatel ČSFD.cz. Jakoby každý čtvrtý český mobilní uživatel Facebooku na iPhonu má nainstalovánu také ČSFD.cz. Verze pro Android teprve přijde.

Proč ČSFD.cz potřebuje mobilní aplikaci? „Kdyby nebyla, všichni by se mě ptali, proč není,“ odpovídá Martin Pomothy. „A když už má být, chtěl jsem, aby byla perfektní,“ dodává. „Jak vizuálně, tak technicky.“ I když její výrobu zadal do Mobile Internetu, osobně schvaloval každou obrazovku a „kecal jim do toho“.

Má aplikace smysl obchodní? „Dlouhodobě u ní sice počítáme s návratností, ale vůbec jsme ji nedělali proto, aby hned začala vydělávat peníze,“ sděluje Martin Pomothy. „Web si na sebe vydělá, a to nám zatím stačí. Aplikace je prostě imidžovka.“

Cloud23

odborné poroty zvítězil BIG Launcher

Petr Koubský předává cenu poroty Janu Husákovi
Autor: Charlie

Petr Koubský (a v pozadí Petra Pavičová z T-Mobile) předávají cenu poroty Honzovi Husákovi a Danu Kunešovi

Jan Husák je prý rád, že si BIG Launcheru všimla alespoň odborná porota. „Naše cílovka pro nás nikdy hlasovat nebude,“ vysvětluje. „Takovéhle ankety jsou pro nás složité. Ale jsme rádi, že odborná porota vnímá důležitost toho problému, že smartphony nastupují a bude je muset používat každý.

BIG Launcher byl nedávno jako první a dosud jediný český startup přijat do Wayra Academy, kde zhruba za dva týdny začnou jeho tvůrci další etapu rozvíjení svého projektu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).