Hlavní navigace

Na jaře vznikne nový internetový deník, stojí za ním Sabina Slonková

17. 2. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Bývalá šéfredaktorka MF DNES připravuje spuštění nového internetového projektu, který se má zaměřit na mapování vazeb mezi lidmi, kteří mají moc.

Necelých osm měsíců poté, co opustila místo šéfredaktorky MF DNES, oznámila novinářka Sabina Slonková, že na jaře spustí nový internetový projekt. V rozhovoru na Aktuálně.cz prozradila, že půjde o online deník, který bude mapovat vazby a kontakty lidí, kteří mají v Česku vliv.

„Jako vrcholně aktuální například vidím mapu vlivu Ruska na tuzemský veřejný sektor, kterou jsme již začali zpracovávat,“ popisuje Slonková.

Na projektu podle ní bude na začátku pracovat asi deset lidí a další externí spolupracovníci. Financován bude ze zakázek vydavatelství, z grantů a z vlastních zdrojů. Další podrobnosti neuvedla. 

Zmiňovaným vydavatelstvím patrně bude firma Dead Line Media s.r.o., která v popisu činnosti uvádí „analyzování aktuálních celospolečensky významných témat a jevů v ČR a informování o nich“. Loni v prosinci ji založil partner Slonkové a spoluzakladatel online deníku Aktuálně.cz Jakub Unger.

BRAND24

Spekulovat můžeme také o názvu připravovaného deníku – jak si na konci ledna všimla novinářka Michaela Černá, Unger si zaregistroval doménu neovlivni.cz (momentálně je nedostupná).

Nový deník Slonkové doplní portfolio projektů, které se vyrojily po předloňských a loňských změnách ve vlastnictví tuzemských vydavatelství. V březnu 2014 vzniklo Echo24 Dalibora Balšínka, v září papírový měsíčník Reportér Roberta Čásenského, koncem roku Hlidacipes Ondřeje NeumannaRoberta Břešťanaletos v únoru Svobodné fórum Pavla Šafra. Na Slovensku pro změnu z deníku SME ovládnutého skupinou Penta odešla část redakce a založila vlastní Denník N.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).