Hlavní navigace

Na Twitteru raketově stoupá používání hvězdiček (favourite/oblí­bené)

Daniel Dočekal

Hvězdičky na Twitteru by mohly být obdobou Like/Líbí na Facebooku, ale záleží na uživateli. Dobré je, že využívání této funkčnosti stoupá.

Na Twitteru můžete příspěvky (tweety) sdílet vlastním sledujícím (Twitter tomu říká retweet) nebo je „hvězdičkovat“, tedy označovat jako oblíbené (favourite). „Hvězdičkování“ přitom můžete chápat i jako obdobou rozšířeného Líbí/Like Facebooku, ale pro řadu uživatelů tuto funkci neplní – používají hvězdičku pro označování toho, že Tweet chtějí později (nějak) zpracovat.

Možná by nebylo od věci, kdyby by se z hvězdiček stala skutečně obdoba Líbí a bylo tak možné lépe posuzovat, které tweety více zaujaly. Částečně i proto, že míra sdílení (retweetování) není nijak velká (zejména na českém Twitteru se prostě moc neretweetuje). A také proto, že Twitter umožňuje přístup ke statistikám jenom některým uživatelům.

Podle analýzy společnosti Topsy se míra využití hvězdiček postupem času zvyšuje. V květnu 2013 uživatelé použili hvězdičky 1,6miliardkrát, to je čtyřikrát více než ve stejném období loňského roku. Twitter má celosvětově přes 200 milionů uživatelů, česko-slovenský má zhruba 200 tisíc uživatelů (viz www.klaboseni.cz).

Pokud jste uživateli Twitteru, dostanete upozornění, že někdo váš tweet hvězdičkou označil. A je také možné se podívat, které tweety jste označili vy. Je ale nutné se podívat na specifický výpis, není to jako na Facebooku, kde je každé Líbí součástí zdi uživatele a dozvídají se o nich i (někteří) přátelé.

Zajímavý pohled na používání hvězdiček nabízí služba FavStar. S její pomocí se můžete podívat i na vlastní účet na Twitteru a zjistit, kolik jste dostali hvězdiček a které z vašich tweetů jsou na tom nejlépe. A samozřejmě také na globální statistiky či jiného uživatele, o kterém se chcete dozvědět více.

Našli jste v článku chybu?