Hlavní navigace

Na Twitteru raketově stoupá používání hvězdiček (favourite/oblí­bené)

Daniel Dočekal

Hvězdičky na Twitteru by mohly být obdobou Like/Líbí na Facebooku, ale záleží na uživateli. Dobré je, že využívání této funkčnosti stoupá.

Doba čtení: 1 minuta

Na Twitteru můžete příspěvky (tweety) sdílet vlastním sledujícím (Twitter tomu říká retweet) nebo je „hvězdičkovat“, tedy označovat jako oblíbené (favourite). „Hvězdičkování“ přitom můžete chápat i jako obdobou rozšířeného Líbí/Like Facebooku, ale pro řadu uživatelů tuto funkci neplní – používají hvězdičku pro označování toho, že Tweet chtějí později (nějak) zpracovat.

Možná by nebylo od věci, kdyby by se z hvězdiček stala skutečně obdoba Líbí a bylo tak možné lépe posuzovat, které tweety více zaujaly. Částečně i proto, že míra sdílení (retweetování) není nijak velká (zejména na českém Twitteru se prostě moc neretweetuje). A také proto, že Twitter umožňuje přístup ke statistikám jenom některým uživatelům.

Podle analýzy společnosti Topsy se míra využití hvězdiček postupem času zvyšuje. V květnu 2013 uživatelé použili hvězdičky 1,6miliardkrát, to je čtyřikrát více než ve stejném období loňského roku. Twitter má celosvětově přes 200 milionů uživatelů, česko-slovenský má zhruba 200 tisíc uživatelů (viz www.klaboseni.cz).

TVCON18 Tip Frost

Pokud jste uživateli Twitteru, dostanete upozornění, že někdo váš tweet hvězdičkou označil. A je také možné se podívat, které tweety jste označili vy. Je ale nutné se podívat na specifický výpis, není to jako na Facebooku, kde je každé Líbí součástí zdi uživatele a dozvídají se o nich i (někteří) přátelé.

Zajímavý pohled na používání hvězdiček nabízí služba FavStar. S její pomocí se můžete podívat i na vlastní účet na Twitteru a zjistit, kolik jste dostali hvězdiček a které z vašich tweetů jsou na tom nejlépe. A samozřejmě také na globální statistiky či jiného uživatele, o kterém se chcete dozvědět více.

Našli jste v článku chybu?