Hlavní navigace

Nahrávání a časový posun používá až 80% zákazníků IPTV služeb Netbox a AIM

7. 2. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Chytré televizní funkce umožňují sledovat televizní pořady v jiný čas, než je stanice reálně vysílají. U nahrávání většinou vítězí noční pořady pro dospělé.

Pokročilé chytré funkce u placených televizních služeb přes pevnou linku (IPTV) Netbox a AIM, jako je nahrávání nebo sledování pořadů s časovým posunem, využívá až 80 procent zákazníků obou operátorů. Vyplývá to ze statistik, které dnes obě značky zveřejnily. Funkci Posun v čase, která umožňuje vrátit se na začátek živě vysílaného pořadu, podle nich používají především diváci hlavních televizních kanálů. Konkrétně u ČT 1 tak činí v průměru alespoň jednou za měsíc sedm diváků z deseti.

K TÉMATU: Peoplemetry od Nového roku změří i pořady ze záznamu, včetně webových archivů

Mezi nejčastěji nahrávané pořady se podle obou operátorů řadí programy pro dospělé. „Trend využívání chytrých funkcí prudce roste. Diváci si stále více chtějí televizní program přizpůsobovat a sestavovat podle svého,“ říká Aleš Padrta, zástupce IPTV služby Netbox. Liší se nejen četnost používání chytrých funkcí, ale i poměr mezi nimi. Zatímco u ČT 1 připadají na jeden posun vysílání čtyři nahrání, u ČT 2 je tento poměr 1:2. To znamená, že pořady stanice ČT 1 si nahraje sedm diváků z deseti, ale posun pořadu využijí pouze dva z deseti.

wt100 2024 EARLY

ČTĚTE TAKÉ: Průvodce světem IPTV: co všechno umožňuje televizním stanicím oproti kabelovce

„Diváci si především nahrávají filmy. V naší síti si zákazníci mohou pořad nahrát až šest hodin po jeho skončení,“ vysvětluje Martin Havrda, zástupce operátora AIM. „Tyto funkce přinášejí větší svobodu a pohodlí a televize se díky přizpůsobuje divákovi, doposud to bylo naopak.“ Jsou však i stanice, při jejichž sledování diváci chytré funkce příliš nevyužívají. Mezi ty podle obou operátorů patří zpravodajské či sportovní kanály, kde diváci preferují živé vysílání v reálném čase. Na sportovních kanálech využívají funkce zpětného nahrávání průměrně pouze dvě procenta zákazníků.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).