Nedělní večer vyhrála Nova s Hřebejkovým U mě dobrý, sobotu ovádla zábava na ČT 1

14. 1. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
UVNITŘ TABULKY Sobotní sledovanost televizí ovlivnilo končící první kolo přímo volby prezidenta republiky, nedělní hlavní zpravodajské relace měly nadprůměrný počet diváků

Nejsledovanějším nezpravodajským pořadem nedělního večera po 20. hodině se stala česká komedie Jana Hřebejka U mě dobrý, kterou na hlavním kanálu Novy od 20:20 sledovalo v průměru 1,205 milionu dospělých diváků. To představovalo 30,45 procenta publika staršího 15 let (u mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let dosáhla Nova dokonce podílu 38 procent). Souběžně vysílaný film Occamova břitva na ČT 1 skončil těsně pod hranicí jednoho milionu diváků: 971 tisíc dospělých a podíl 23,26 procenta.

K TÉMATU: ČT 24 v sobotu druhou nejsledovanější televizí po Nově: celodenní podí 17,58 %

Prima family se o nedělním prime time musela spokojit s pozicí trojky, její film Moderní Popelka od 20:15 sledovalo v průměru 525 tisíc dospělých diváků, což stačilo na podíl 13,20 procenta. Úspěšně odstartoval dokumentární projekt Čtyři v tom o párech čekajících potomka, který na ČT 2 od 20 hodin přilákal průměrně 344 tisíc dospělých diváků s nadprůměrným podílem 8,13 procenta. Rovněž film Mrtví se nevracejí, který ve stejnou dobu vysílala TV Barrandov, vykázal mírně nadprůměrný výsledek: 278 tisíc diváků a podíl 6,98 procenta.

ČTĚTE TAKÉ: Dallas ve čtvrtek na Nově klesl kvůli Prezidentské superdebatě pod 600 tisíc diváků

Vysoko nad průměr se dostaly nedělní Otázky Václava Moravce, jejichž první část s postupujícími prezidentskými kandidáty Milošem Zemanem a Karlem Schwarzenbergem sledovalo od 12:00 na ČT 1 a ČT 24 souhrnně 920 tisíc dospělých diváků s podílem 36,89 procenta (druhou část od 13:05, kterou dávala už jen ČT 24, vidělo rovněž nadprůměrných 485 tisíc dospělých diváků s podílem 18,20 procenta). Nadprůměrný zájem byl i o nedělní hlavní zpravodajské relace. Události ČT jen na Jedničce vidělo 1,030 milionu dospělých diváků (na ČT 24 dalších 236 tisíc), Televizní noviny na Nově 1,858 milionu, Zprávy FTV Prima 1,052 milionu a Hlavní zprávy na TV Barrandov 181 tisíc dospělých diváků.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za neděli 13. ledna 2012 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 20,78 21,24 19,04 19,39
ČT 2 5,56 5,18 4,86 5,19
ČT Sport 5,42 1,50 5,64 1,85
ČT 24 5,54 3,11 3,39 1,96
Nova 21,01 30,62 25,69 35,20
Nova Cinema 4,53 2,99 5,79 3,07
Fanda 1,56 1,98 1,59 1,49
Prima family 13,63 14,61 10,67 13,02
Prima Cool 3,11 3,09 4,58 4,70
Prima love 1,51 0,78 1,81 0,63
TV Barrandov 5,61 5,55 4,64 3,92
Pětka 0,64 0,64
Atmedia 2,32 1,61 2,67 1,66
ostatní TV 9,42 7,74 9,63 7,94
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za neděli 13. ledna 2012 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 37,30 31,04 32,93 28,39
Nova Group 27,10 35,57 33,06 39,76
Prima Group 18,25 18,49 17,07 18,34

Zdroj: Atmedia/ATO-Mediaresearch

Sobotní večer tradičně ovládnul první program České televize se svými zábavnými pořady. Vůbec nejsledovanější byly Zázraky přírody, které si od 20 hodin nenechalo ujít 984 tisíc dospělých diváků (podíl 25,36 procenta), následované Silvestrovským koktejlem, který od 21:15 na ČT 1 vidělo v průměru 860 tisíc dospělých diváků s podílem 24,08 procenta. Nova se musela po 20. hodině spokojit s pozicí dvojky na trhu, její film Jonesovi od 20:20 hod. vidělo průměrně 716 tisíc dospělých diváků s podílem 18,92 procenta. U mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let ale zvítězila, Jonesovi přitáhli pozornost 27 procent publika oproti 17 procentům u Zázraků přírody na ČT 1.

Primu family v sobotu večer atakovala Nova Cinema. Hlavní pořad hlavního kanálu Primy, film Dům naruby, vidělo od 20:15 hod. v průměru 346 tisíc dospělých diváků (podíl 9,47 procenta), komedii Brácha za všechny peníze na Nově Cinema od 20 hodin 333 tisíc dospělých diváků s podílem 8,66 procenta. Mimořádně sledované bylo odpoledně-večerní volební studio ČT 24 k prvnímu kolu přímo volby prezidenta. Pět a půl hodiny dlouhý maraton, který začínal ve 13:30 hod., přilákal v průměru 842 tisíc dospělých diváků s podílem 33,32 procenta a v době jeho vysílání byla ČT 24 jasně nejsledovanější televizí v Česku, porážela i Novu.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za sobotu 12. ledna 2012 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 16,09 21,64 11,84 15,18
ČT 2 4,89 4,47 4,51 4,26
ČT Sport 2,67 1,26 2,60 1,23
ČT 24 17,59 7,46 13,01 4,98
Nova 18,36 22,98 23,00 28,58
Nova Cinema 4,92 5,87 6,63 7,31
Fanda 1,09 1,85 1,50 2,44
Prima family 11,76 13,02 11,61 12,97
Prima Cool 3,41 3,67 5,48 6,28
Prima love 1,63 1,93 1,69 1,56
TV Barrandov 5,08 4,55 4,42 3,68
Pětka 0,62 0,90
Atmedia 2,74 2,65 3,65 3,13
ostatní TV 9,78 8,65 10,05 8,39
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za sobotu 12. ledna 2012 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 41,24 34,83 31,96 25,65
Nova Group 24,37 30,70 31,13 38,33
Prima Group 16,80 18,62 18,78 20,81

Zdroj: Atmedia/ATO-Mediaresearch

Také páteční večer zcela ovládla Česká televize. Její první program byl nejsledovanější prakticky až do desáté večer. Po 20. hodině se nad milion diváků dostal seriál Vyprávěj, který zaujal v průměru 1,077 milionu dospělých při podílu 29,01 procenta, ještě sledovanější byla od 21:25 Všechnopárty s 1,239 miliony dospělých diváků a podílem 36,44 procenta. Druhá nejsledovanější byla po 20. hodině Prima family s komedií Profesionální uklízečka, kterou od čtvrt na devět sledovalo v průměru 528 tisíc dospělých diváků, což představovalo 14,97 procenta publika.

MM Influenceři

Hned za hlavním kanálem Primy se umístila ČT 2, jejíž dokument Harpyje – lovec opic přilákal od 20 hodin silně nadprůměrný počet diváků: 497 tisíc (podíl 13,37 procenta), čímž odsunul Novu a její film Spider-Man 3 až na pozici čtyřky na trhu (447 tisíc dospělých diváků, podíl 13 procent, ale u publika od 15 do 54 let měla podíl 22 procent a byla druhá nejsledovanější po seriálu Vyrávěj na ČT 1). Nad průměr se v pátek večer od 20 hodin dostala TV Barrandov s filmem Pro pár dolarů navíc, který zaujal v průměru 302 tisíc dospělých diváků a dosáhnul podílu 8,71 procenta.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za pátek 11. ledna 2012 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 18,87 25,03 13,90 19,48
ČT 2 4,96 6,50 4,77 5,54
ČT Sport 1,86 1,69 2,34 2,45
ČT 24 7,01 3,82 4,48 2,99
Nova 23,59 23,48 28,75 29,07
Nova Cinema 2,72 2,07 3,57 2,57
Fanda 1,10 1,02 1,50 1,51
Prima family 17,98 17,66 15,39 16,54
Prima Cool 2,72 1,89 4,42 2,87
Prima love 1,56 0,91 1,82 0,95
TV Barrandov 4,97 6,21 4,13 5,19
Pětka 0,74 0,82
Atmedia 2,59 2,25 3,47 2,77
ostatní TV 10,08 7,47 11,46 8,08
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za pátek 11. ledna 2012 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 32,70 37,04 25,48 30,45
Nova Group 27,41 26,56 33,83 33,15
Prima Group 22,26 20,47 21,63 20,36

Zdroj: Atmedia/ATO-Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).