Hlavní navigace

Nejste spokojeni se zdražením modemů a boxů u UPC? Můžete se bránit

14. 6. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

DOPLNĚNO O VYJÁDŘENÍ UPC Kabelový operátor UPC zavedl zpoplatnění modemů a stejný krok se chystá učinit i u set-top-boxů pro svou placenou televizi. Má zákazník možnost se bránit?

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, které je vydavatelem známého časopisu dTest, upozorňuje klienty kabelového operátora UPC Česká republika, že se nemusí spokojit se zpoplatněním zařízení, které společnost zavedla. Firma nejprve aplikovala měsíční platbu na modemy, které donedávna byly pronajímány formou bezplatné zápůjčky, od července se bude tato skutečnost týkat také set-top-boxů. Server DigiZone.cz na tuto skutečnost upozornil jako první začátkem tohoto týdne.

K TÉMATU: Máte UPC? Budete muset platit poplatek za set-top-box

Zákon o elektronických komunikacích umožňuje operátorům změnit podmínky poskytování služby, pokud vše včas avizují. UPC formálně tomuto požadavku vyhověla, uvedl poradce časopis dTest Miloš Borovička, na druhou stranu ovšem nespokojené klienty ubezpečuje: Nemyslíme si ovšem, že lze jednostranně změnit bezplatnou výpůjčku na placený nájem zařízení. Záležitost tedy budeme řešit s dozorovými orgány. UPC nyní nabízí zákazníkům, kteří s novou platbou nesouhlasí, odstoupení od smlouvy bez sankcí ve lhůtě dva měsíce.

Společnost UPC Česká republika poslala v této záležitosti následující vyjádření:

BRAND24

Oddělením ceny za poskytování služby a ceny za pronájem zařízení jsme reflektovali zájem našich klientů o pořízení vlastního modemu, set-top boxu nebo CA modulu. Z dlouhodobého hlediska je totiž vlastní zařízení finančně výhodnější a odpadá například i starost o jeho vrácení. Klienti opravdu tuto možnost využívají a průběžně jim na základě jejich zájmu dodáváme nové modemy či set-top boxy. O změně účtování jsme naše klienty samozřejmě s předstihem informovali, uvedl tiskový mluvčí UPC Česká republika Juraj Gerbery.

Klient, který se po doručení prvního vyúčtování se změněnou cenou obrátil či obrátí na klientské centrum UPC ve lhůtě pro reklamaci vyúčtování, je opětovně seznámen se změnou účtování služeb a možností ukončit smlouvu bez sankce, pokud došlo v jeho konkrétním případě ke zhoršení. Pokud se klient rozhodne změnu nepřijmout a smluvní vztah s námi ukončit, odúčtujeme mu cenu služeb tak, že až do skončení smluvního vztahu využívá služby UPC za původní cenu, dodal Gerbery.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).