Tři cenově volitelné programy nabízí domácnostem od včerejška Český Telecom. Programy umožňují vybrat si službu pro málo, standardně a hodně telefonující klienty. Podle zvoleného tarifu pak zákazník zaplatí zvýhodněnou cenu. O volitelné programy podle informací Telecomu zatím projevila zájem jen necelá dvě procenta klientů. „Cenové balíčky Home mini či Home maxi si klienti objednávali v průběhu února a března. Většina zákazníků ale zůstala u Standardu, takže se pro ně nic nemění,“ uvedl mluvčí Českého Telecomu (…) s tím, že nejvíce si lidé objednávali program pro málo volající – Home mini. /zdroj/
Lidé se více starají o soukromí (56 procent) než od daně (52 procent). (National Consumers League/Dell) |
Podle výsledků průzkumu uveřejněných minulé pondělí se Američané shodují, že největším nebezpečím Internetu je dětská pornografie. Naopak jsou naprosto rozděleni, co se týče možnosti FBI filtrovat elektronickou poštu. 70 procent respondentů si dělá starosti kvůli počítačovým virům, 80 procent se bojí podvodů a 82 procent má obavu z online terorismu. Nicméně většina respondentů, 92 procent, se shodla na tom, že největším nebezpečím Internetu je dětská pornografie a více než polovina dotázaných současně dětskou pornografii označila za nejhorší online zločin.
Nejméně 600.000 dětí mladších 14 let (z toho 40 procent ženského pohlaví) navštěvuje každý měsíc stranky pro dospělé. (NetValue) |
Téměř dva miliony Čechů si již navyklo využívat při své práci nebo ve volném čase Internet. Od loňského dubna se počet uživatelů, kteří se v posledním měsíci připojili do počítačové sítě, zvýšil skoro o polovinu. Obdobně rychle přibývá i lidí, kteří s Internetem pracují často, tedy alespoň dvakrát do týdne. Těch bylo v únoru podle posledního průzkumu poradenské společnosti Deloitte & Touche a marketingové agentury Markant 722,8 tisíce. (…) Srovnatelné průzkumy mezi středoevropskými zeměmi ukazují, že díky tomuto vývoji je Česká republika stále na špici. /zdroj/
Více než pět milionů amerických domácností má dva videorekordéry, aby mohly kopírovat kazety. (Macrovision) |
Může internetová stránka zachránit život? Nově redesignovaná stránka Adopt-A-Minefield takové ambice má a snaží se uchránit válkou zasažené lidi před smrtí na minovém poli. Stránka podporovaná Organizací spojených národů nyní nabízí virtuální náhledy zasažených oblastí pěti minami nejvíce postižených zemí. Návštěvníci si mohou vyvolat interaktivní satelitní snímky, které je možné přibližovat či oddalovat do té míry, že je mina skutečně vidět. V současnosti je po celém světě přibližně 70 milionů min, které každoročně zabijí 26.000 civilistů, včetně 10.000 dětí.
13 procent všech webových bannerů obsahuje vyobrazení lidské tváře. (24/7 Media/AdRelevance/Dynamic Logic) |
Mediální koncerny AOL Time Warner, EMI a Bertelsmann spojí síly s americkou internetovou společností RealNetworks a s její pomocí se zaměří na vývoj nové hudební platformy s názvem MusicNet, která bude zajišťovat distribuci hudby po Internetu. MusicNet bude udělovat licenci těm firmám, které mají v úmyslu prodávat přes Internet hudbu a nabízet příbuzné služby pod svým vlastním obchodním jménem. Zpočátku tak MusicNet poskytne licenci společnostem America Online a RealNetworks, později by ale licence mohla být nabídnuta i jiným subjektům, včetně portálu Napster. /zdroj/
Průměrné americké dítě věnuje médiím 38 hodin týdně; typický dospělý pak 67 hodin týdně. (Henry J. Kaiser Family Foundation/VS&A) |
„Zdarma“ lze získat ledacos: od malého balení pracího prášku až k mobilnímu telefonu, pokud se klient rozhodne pro životní pojistku u konkrétní banky. Marketingoví odborníci i psychologové se shodují: na slovo „zadarmo“ zákazníci slyší – taková reklama se málokdy mine účinkem. „Slovo ‚zadarmo‘ zabírá úplně na všechny,“ soudí psycholog Karel Humhal. Méně „odolní“ jsou dokonce lidé s vyšším vzděláním či sociálním postavením: „Dokážou si vážit každého malého dárku,“ vysvětluje psycholog. A ostych, který by lidem bránil vzít stánek se zbožím nabízeným zdarma útokem? „Ten prakticky neexistuje,“ tvrdí Humhal.
3,6 procent všeho paliva používaného k pohonu automobilů pochází z alternativních zdrojů jako je např. ethanol. (US General Accounting Office) |
Uzavřít výběrové řízení na 51procentní podíl státu v Českých radiokomunikacích bez vítěze a dále jednat o zlepšení nabídky společnosti Tele Danmark navrhlo vládě ministerstvo financí. Vláda bude o návrhu jednat s největší pravděpodobností v pondělí, řekl mluvčí ministerstva (…). Jak dodal, závazné nabídky v tendru předložily Tele Danmark spolu s Deutsche Bank a fond Central and Eastern Europe Telecoms Ventures, ale ani jedna z nich nebyla akceptovatelná zejména kvůli nízké ceně. Tele Danmark jako jediná vyjádřila ochotu dále o nabídce jednat. /zdroj/
31 procent lidí, kteří často telefonují při řízení, má ve skutečnosti v praxi rádo zákazy. (Gallup Organization) |
Společnost Coca-Cola poprvé po třech letech ztratila korunu nejznámější firemní značky Ameriky. Coca-Colu sesadil z trůnu koncern Microsoft. Na třetím místě se umístila společnost Walt Disney. Jak informovala agentura TASR, podle citované studie čtvrtou příčku obsadil Johnson & Johnson. Výrobce legendárních motocyklu Harley-Davidson se z 10. místa dostal na páté. Společnost Corporate Branding vypracovala žebříček na základě 6.000 rozhovorů s významnými zástupci amerických společností. Coca-Cola však nebyla jediná americká spotřebitelská ikona, která musela sestoupit z vrcholu.
Každý pátý zaměstnavatel čte elektronickou poštu svých zaměstnanců. (KPMG) |