Hlavní navigace

Německá veřejnoprávní televize odchází po více než 40 letech z Prahy

15. 11. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

15. 11. 2007

Jedna z největších evropských veřejnoprávních televizí – německá ARD – uzavře ke konci roku svou redakční pobočku v Praze. Ta patřila dosud k nejstarším zahraničním studiím prvního německého programu a končí svou činnost po více než 40 letech. Podle agentury ČTK o tom ve svém nejnovějším čísle informoval pražský německojazyčný týdeník Prager Zeitung.

Je to trochu smutné, řekl listu poslední televizní zpravodaj v Praze Klaus-Rüdiger Metze. V ARD podle něj došlo k přesunu těžiště, v budoucnu se chce televize podílet na společné zpravodajské kanceláři v indickém Dillí.

Již v květnu 1964 vyslala ARD svého zpravodaje do Prahy. První studio v někdejším východním bloku představoval tehdy jediný hotelový pokoj. V té době dodával zpravodaj své materiály ještě oběma médiím, rozhlasu i televizi.

Až do politického zvratu v roce 1989 zůstávala pobočka ARD jediným studiem západních médií v tehdejším Československu. A také první elektronickou mediální kanceláří, kvůli čemuž se studio ARD stalo v dobách komunismu terčem odposlechů Státní bezpečnosti.

Během uplynulých čtyř desetiletí totiž zahraniční zpravodajové ARD informovali z Prahy o událostech světového významu. Patřilo k nim jak Pražské jaro v roce 1968, tak například drama uprchlíků z NDR na západoněmeckém velvyslanectví v Praze na podzim 1989. Neméně zajímavé bylo zpravodajství o sametové revoluci a později o pokojném rozchodu Čechů a Slováků. Pražské studio ARD informovalo i o hospodářských a kulturních událostech v Česku i na Slovensku a dlouho dodávalo i pravidelný televizní magazín z Prahy.

WT100 persony2 (Ilinčev aspol)

Paradoxně s postupným zařazováním Česka a celého regionu mezi „normální“ evropské země klesala zajímavost zpravodajství pro německé diváky a přitažlivější se stávaly události ve vzdálenějších končinách světa. Tomu se nyní přizpůsobuje i ARD.

Zdroj: ČTK

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.