Hlavní navigace

Nenazývejte Tisíc a jednu noc telenovelou, žádá ředitel Novy Jan Andruško

8. 2. 2011
Doba čtení: 25 minut

Sdílet

 Autor: 115393
Jarní programové schéma televize Nova je realitou. První novinkou byl návrat premiérových dílů seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 a nedělní start turecké telenovely Tisíc a jedna noc. Právě na ni Nova hodně sází, ale sledovanost úvodního dílu nedosáhla očekávaného výsledku. Pojďme si formou přepisu tiskové konference Novy z minulého úterý 1. února připomenout, jaké naděje vkládá nejsledovanější česká televize do jednotlivých jarních novinek. Ďábel se často skrývá v detailu, a právě okrajová témata z této konference často v médiích vůbec nezazněla.

Jsme lídrem trhu a taky jím zůstaneme

Jan Andruško, generální ředitel TV Nova: Dnešní tisková konference je tradiční, je o programové nabídce, proto nebudu dále zdržovat s představováním managementu a nebudu ani příliš mluvit o sobě. Některé informace o mně najdete v naší brožuře, která vám bude na konci naší tiskové konference rozdána. Jsem samozřejmě k dispozici pro jakékoli otázky. Čili pojďme poměrně rychle k jarnímu programovému schématu, které je velice silné jako vždy, tak jak jsou naši diváci zvyklí. Nova vstupuje do letošního roku opět jako lídr a tvůrce trhu, je to už sedmnáctý rok, což je neuvěřitelný úspěch. Já sám osobně, když jsem na Novu přicházel, jsem svoje rozhodnutí učinil zejména z toho důvodu, že podle mojí zkušenosti a praxe z regionu centrální Evropy není příliš takto úspěšných podniků na poli showbyznysu a zábavy. V regionu, ani v celé Evropě. Je to velmi silná a zajímavá značka, stojí za to ji dál rozvíjet a pracovat na tom, aby Nova lídrem zůstala a aby její pozice nadále posilovala.

Skupina televize Nova je vlajkovou lodí skupiny CME. Je nutno připomenout, že v současné době rozvíjíme naši nabídku jako multikanálovou. Jak velmi dobře víte, skupina Nova má čtyři televizní kanály a samozřejmě další adjektivum, které k tomu přidáváme, je „multimediální skupina“. Zástupce tohoto oboru tady dnes máme sebou u stolu, je to Pavel Krbec, šéf internetu. V tuto chvíli Nova velmi intenzivně rozvíjí šest základních webů v oblasti internetu. Jak jsem již řekl, jarní programová nabídka je podle mého názoru velmi silná, byla připravena tak, aby naplnila požadavky a očekávání diváků. To je naše strategie: divák je ten, kdo rozhoduje o tom, co budeme vysílat.

TK Nova jaro 2011 - Jan Andruško

Máme hlavní pilíře našeho programu, což je tradičně Ordinace v růžové zahradě, budeme mluvit o Comebacku, velice úspěšném pořadu. Jedna z dalších vlajkových lodí, které máme a na které se občas zapomíná, je naše zpravodajství, a proto je tu s námi i Martin Ondráček, který vám představí novinky a inovace, které vám ve zpravodajství budeme přinášet. Pro mě je v tuto chvíli poměrně těžké říct někoho na prvním, někoho na druhém a někoho na třetím místě. Máme další obrovsky úspěšný projekt SuperStar, a to, že ho říkám až jako třetí nebo čtvrtý v řadě, není žádný úmysl. Je to úspěšný pořad, na kterém pracujeme tvrdě tak, aby se našemu divákovi líbil. Samozřejmě v neposlední řadě romantický seriál Tisíc a jedna noc, který vás určitě zajímá a o kterém budeme mluvit dále. Abych tady nezdržoval, předávám slovo ředitelce programu a televizních kanálů, paní Alex Ruzek. Je to Američanka, která se narodila ve Spojených státech, ovšem její rodiče pocházejí z České republiky. V roce 1968 opustili vlast, Alex se k nám vrátila a mluví krásným způsobem česky. V televizi se s námi baví česky a proto se bude bavit česky i s vámi.

Alex Ruzek, programová ředitelka TV Nova: Tak to asi vysvětluje můj přízvuk. Já vám řeknu něco více o programu. Jak řekl pan ředitel, tím, co jsme poskládali na jaro, věříme, že naplníme očekávání a přání diváků. Jarní schéma je stejně silné jako každou předchozí sezónu, jde o originální a velmi atraktivní obsah. Jak všichni jistě víte, v pátek slavíme narozeniny (4. února 1994 Nova zahájila vysílání, pozn. red.), a tak chceme divákům každý týden nadělit nějaký dáreček. Začíná to dnes (v úterý 1. února, pozn. red.) novými díly Ordinace v růžové zahradě 2, v neděli začíná velmi populární seriál Tisíc a jedna noc, a opět o týden později, 13. února, začíná zpravodajství v novém podání a ve více relacích denně. K tomu řekne více Martin Ondráček. Už 20. února začíná druhá řada Česko Slovenské SuperStar.

A aby toho nebylo málo, v pondělí 28. února začíná nová Snídaně s Novou s novou grafikou a studiem, delší o půl hodiny. Věříme, že tento program je vybalancovaný tak, aby byl atraktivní pro různé cílové skupiny, aby tam byla spousta žánrů. Není jenom pro ženy, jenom pro muže, pro mladé nebo pro staré, je pro mainstreamové diváky. Ráda bych na tomto místě poděkovala lidem, kteří stojí za našimi úspěšnými pořady, Lence Hornové za Ordinaci, Michalovi Reitlerovi za Ulici, Vítkovi Pokornému za SuperStar. A nyní bych se chtěla vrátit k číslu jedna naší tiskové konference. Naše Televizní noviny včera sledovalo 2,7 milionu diváků, a to je jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli rozšířit v jarní sezóně naše zpravodajství. O tom vám ale řekne více Martin Ondráček.

Rok příprav, jak využít potenciál Televizních novin

Martin Ondráček, ředitel zpravodajství a publicistiky TV Nova: Já rovnou navážu na Alex. My jsme si poměrně dlouho hráli s myšlenkou využít nějak velké a mimořádné popularity Televizních novin a zpravodajství na Nově, protože se z průzkumů ukazuje, že Češi mají obrovskou zálibu ve zpravodajství. Když jsme o tom dlouho přemýšleli a udělali si řadu analýz, došlo nám, že je nezbytně nutné udělat ten velký třesk a rozšířit zpravodajství do míry, která bude snesitelná a únosná pro naše diváky. Začali jsme asi před rokem pracovat na změnách, pořídili jsme si Mediafax, změnili jsme úplně svoje uvažování o zprávách, pořídili jsme si do zpravodajství věc, které říkám multichannel desk, a která nám umožňuje pokrýt republiku velkým množstvím novinářů, kteří přináší obrovské množství zpráv, a když jsme to všechno měli a vyzkoušeli si to, řekli jsme si dobře, teď je ten okamžik, kdy rozšíříme zásadním způsobem zpravodajství na Nově.

Ke změnám ve zpravodajství jsme připravili třináct různých variant upoutávek, které se točí v průběhu dnů, jak jdou za sebou, protože ty nové Televizní noviny se připravují velmi intenzivně. Já vám vlastně řeknu, co vás čeká: my jsme se rozhodli rozšířit zpravodajství na obě dvě strany. To znamená že, počínaje 14. únorem začneme vysílat Polední Televizní noviny, které budeme vysílat na stopáži 25 minut každý všední den od pondělí do pátku a bude to relace plnohodnotná, informující o všem, co se stalo mezi Snídaní s Novou a dvanáctou hodinou. Bude mít 25 minut včetně sportu a počasí. Odpolední Televizní noviny jsou pevnou součástí programového schématu televize Nova, stejně jako Televizní noviny o půl osmé večer. Ještě jsme si řekli, že tu pozornost protáhneme dozadu, a 14. února začínají také Noční Televizní noviny. Budou mít 25 minut a budou informovat o tom, co se stalo především mezi 20. a 22. hodinou, včetně počasí a sportu. Tuto relaci budeme vysílat od pondělí do čtvrtka včetně.

Je to poměrně velká ambice, protože jsme si vědomi toho, že lidé mají stále větší a větší přístup k online zpravodajství, ať už prostřednictvím internetových serverů, nebo mobilních telefonů a zpravodajských stanic, ale protože to lidi chtějí, řekli jsme si, že zkusíme, jak budou reagovat na zvýšenou nabídku na Nově. Doufám, že dobře. Když už jsme udělali tuto změnu, rozhodli jsme se, že Televizní noviny kompletně graficky přebalíme, nejen novou grafikou, ale i novými znělkami, a že jim přidáme zase něco málo na moderních technologiích. Takže jsme si pořídili dotykovou obrazovku Touch Screen, 140 cm velký iPad, který je běžnou výbavou velkých evropských televizí a doufám, že to bude diváky bavit a přispěje to k daleko lepší podobě podávaných zpráv.

A pak jsme si pořídili velice zvláštní přenosovou technologii pro zpravodajství, kterou asi dva měsíce testujeme ve vysílání, a to je LiveU. Pokud se dělají přenosy z tiskových konferencí, velké televize si tam obvykle staví velké přenosové vozy a musí je zaměřovat na satelit. My máme něco, co nám umožňuje živě vysílat prostřednictvím asi patnáctikilového batohu, který si dá kameraman na záda a dokáže takové věci, že jsme s ním už vysílali z jedoucí lodi, jedoucího auta, z míst, kam bychom se nikdy v životě s přenosovým vozem nedostali.

Tisíc a jedna noc má potenciál oslovit i mladé

TK Nova jaro 2011 - Alex Ruzek

Michaela Fričová, tisková mluvčí TV Nova: Změny ve zpravodajství jsou věc, které si jistě každý divák ve vysílání všimne, ale stejnou pozornost si jistě zaslouží i další naše programy. Ty vám představí opět naše programová ředitelka Alex Ruzek.

Alex Ruzek, programová ředitelka TV Nova: Naší největší investicí letošního jara bude další řada Česko Slovenské SuperStar, která začíná 20. února. Je to společný projekt televizí Nova a Markíza. Věříme, že zase objevíme řadu nových talentů. Zájem o tento projekt byl ohromný, více než 11 tisíc lidí se přihlásilo na castingy. Vím, že hodně lidí říkalo, že talenty jsou už přebrané, že SuperStar vysíláme po šesté. Přesto si myslím, že talenty tady stále jsou a osobně se hrozně moc těším. Moderátorskou dvojici tvoří Leoš Mareš a Tina, v porotě máme Helenu Zeťovou, Gábinu Osvaldovou, Paľa Haberu a Rytmuse.

Jako další bych chtěla představit Tisíc a jednu noc, což je pro vás velmi žhavé téma. Myslím, že bychom si měli nejdříve, než o ní začneme mluvit, pustit video. Když jsem ho viděla, úplně mi naskočila husí kůže (jde video). Spousta z vás o tom píše, ale nevíte, o čem to je a jak to vypadá. Myslím, že teď je to úplně jasné, proč je to tak úspěšné a proč v každé zemi, kde to zatím vysílali, to byl nejúspěšnější formát. Je tam vidět tu exotiku, hezky natočený příběh a myslím, že po letech, kdy jsme se věnovali krimiseriálům, je čas, abychom to trošku změnili a dali lásku lidem, kteří ji chtějí. Máme tu speciálního hosta, člověka z televize Markíza, který taky nevěřil, že to bude fungovat tak, jak to na Slovensku funguje. Pojďme si poslechnout jeho zkušenosti.

Gorazd Slak, programový ředitel TV Markíza: Dobrý den, moje jméno je Gorazd Slak a jsem programový ředitel televize Markíza. Chtěl bych uvést do souvislostí několik informací k tomuto seriálu. Jak povídala Alex Ruzek, ve všech zemích, kde se vysílal tento seriál v prime time, dosáhl velmi dobrých čísel. Já jsem mu na začátku také nevěřil, stejně jako mí kolegové na Markíze. Trošku jsme se báli a komentáře k tomu byly podobné jako tady u vás. Udělali jsme pokus, z kterého jsme pochopili, že slovenský divák o takový seriál má zájem a že velmi chce vidět i jeho další díly, protože sledovanost stoupala. Byly to nejlepší výsledky jakéhokoli seriálu, který kdy byl na Slovensku vysílán. Měli jsme ale problém s jeho nasazením: nevěděli jsme, zda ho dát do prime time či ne.

Nakonec jsme ho tam dali a výsledky jsou neuvěřitelné: podíly na publiku okolo 45 procent a 16 procent rating u Slováků starších čtyř let. Ještě lépe se mu vede u cílové skupiny D12+, kde dosahuje v průměru 20 procent rating a jednotlivé části přesahují milion diváků, sleduje je každý čtvrtý Slovák. Pokud byste se ptali, u koho je tento seriál nejsilnější, jsou to samozřejmě ženy, ale boduje i u mužů. A také u mladších diváků. Neztratili jsme diváky z žádné cílové skupiny, navíc jsme získali ženy. Tisíc a jednu noc sledují i vysokoškoláci. Rozdíl mezi vesnicí a městem je ve sledovanosti minimální. Tento seriál je sledovanější než jakýkoli náš velký podnik typu SuperStar.

Jan Andruško, generální ředitel TV Nova: Já bych dodal, že Gorazd Slak je v té naší velké skupině CME dalším člověkem, který sice mluví slovensky, ale je ze Slovinska. Možná bych se Gorazda zeptal ještě na jednu věc: jaký je počet diváků tohoto seriálu, to je dnes veličina, která se tady dost diskutuje.

Gorazd Slak, programový ředitel TV Markíza: V cílové skupině diváků od 12 do 54 let jde o 16 procent populace, což znamená, že to je víc než naše původní velké projekty.

Alex Ruzek, programová ředitelka TV Nova: Já to ještě přepovím, že 16 procent rating na Slovensku znamená něco mezi 40 a 50 procenty share. Tento seriál má na Slovensku větší sledovanost než Televizní noviny. Je to opravdu velmi úspěšný formát a my jako Nova jsme se rozhodli vám ho přinést v této jarní sezóně. Upřesnila bych také informace o nasazení tohoto seriálu, po první dva týdny během února jsme „nasekali“ osm dílů týdně, je jich hodně, ale od 21. února půjde čtyřikrát týdně. V jarním schématu nesmí chybět ani Ordinace v růžové zahradě, která dosahuje průměrného share 57 procent, což odpovídá průměrně 2,1 milionu diváků. Nová série začíná 1. února, přinese další dramatické zápletky a objeví se tam i nové postavy a prostředí.

Dalším pořadem, který nesmí chybět v jarním schématu, je samozřejmě Ulice, který dosahuje průměrného share 47 procent, což splňuje naše očekávání. Nechtěli bychom se s tímto seriálem rozloučit. Nová sezóna přinese nové příběhy, napětí a mnoho lásky, humoru, dramat a nových zajímavých dějových linek. Moc mě to potěšilo, protože jsem si myslela, že po pěti letech existence Ulice už nelze vymyslet nic nového. Proto chci znovu poděkovat jeho tvůrcům. Dalším úspěšným pořadem, na který se diváci jistě těší, je Comeback. Na jaře přijdeme s novými premiérovými díly, které jsme natočili před nějakou dobou a čekali jsme na vhodný čas, kdy je nasadíme. Teď jsme ucítili, že je vhodná chvíle, tak se společně s Ozzákem vrací. Máme ho rádi. Pokračujeme také s Radami ptáka Loskutáka, Babicou, Občanským judem a 112.

Vyzýváme zákonodárce, aby sebrali reklamu ČT

Michaela Fričová, tisková mluvčí TV Nova: Tak to byl bohatý program na našem hlavním kanálu, na televizi Nova. Jak všichni jistě víte, Nova není jenom jediný kanál, je to celé portfolio kanálů, a my vám nyní představíme jarní program na našich třech dalších kanálech a kdo ví, jestli na další tiskové konferenci nebudeme představovat těch kanálů víc. Ale nyní se ještě jednou vrátíme k Alex Ruzek, která vám představí novinky na MTV, Nově Cinema a Nově sport.

Alex Ruzek, programová ředitelka TV Nova: Je důležité ještě jednou zdůraznit, že nejsme jenom televize Nova, ale máme v portfoliu čtyři kanály. Naším druhým nejsledovanějším kanálem je Nova Cinema, která si stále zvyšuje sledovanost. Už běžně dosahuje víc než pětiprocentního sharu. Na jaře se diváci mohou těšit na nové seriály, hlavně na Perníkového tátu, kterého vysíláme každý pátek ve 21:50 a na další řadu atraktivních filmových trháků, jako je Terminal s Tomem Hanksem, na českou filmovou tvorbu včetně Občana Havla.

Dalším kanálem, jehož jarní program vám chci představit, je stanice, která loni v listopadu oslavila první rok vysílání, což je MTV. Chystá pro vás tzv. fresh zone, což jsou nové premiérové pořady každý den ve stripu od 21:10. Ještě k tomu uvidíte naše nové tváře, Hanku Zajíčkovou a Dominika Turzu v pořadu Bacstage, který bude obsahovat reportáže z různých adrenalinových akcí v rámci České republiky a Slovenska. Začínáme s reportážemi ze SuperStar, cílová skupina tomuto pořadu přesně odpovídá. U MTV je třeba ještě připomenout, že pořad, který se jmenuje Česká výzva, běžel na MTV v Americe i Británii a točil se právě v Česku.

A posledním kanálem Novy, i když jak správně říká Míša, příště jich možná bude víc, je Nova sport. Také nabídne jarní novinky, můžeme se těšit na tradiční taháky, jako jsou NHL, KHL, NBA, Champions League, Gambrinus liga a tak dále. Poprvé máme na Nově sport zápasy Rugby Six Nations, vrací se Moto GP včetně představení českých závodníků.

TK Nova jaro 2011 - Michaela Fričová, Pavel Krbec

Michaela Fričová, tisková mluvčí TV Nova: Děkuji Alex za vyčerpávající přehled programu na všech čtyřech našich kanálech, ale jistě dobře víte, že Nova už není jenom televizí, ale je multimediální společností, a proto tady máme Pavla Krbce, ředitele internetu, který vám představí největší projekty na webu.

Pavel Krbec, ředitel internetu TV Nova: Jak tady padlo, naše strategie je multimediální, multikanálová a multifunkční. Já se ji snažím naplnit na internetu. Projekt Voyo.cz, který jsme spustili nedávno, stojí na několika nohách: jsou tam přímé přenosy aktuálních událostí, o kterých před chvílí mluvila Alex a o kterých ví i ředitel Novy sport Marek Kindernay. Nově sport se podařilo získat práva pro internetové přenosy KHL, pro Champions League a premiérově tento týden dokázala získat i práva pro Rugby Six Nations. Voyo.cz není jenom o přímých přenosech, je i o našich seriálech, takže když jste hrozně zvědaví na to, co se stane v Ordinaci v růžové zahradě 2, můžete to vidět za drobný peníz na Voyo.cz v předpremiéře. Stejně tak to plánujeme s Ulicí a na Voyo.cz jsou k dispozici také filmy.

Svět televize Nova na internetu ale není jenom o Voyu, spustili jsme i další projekty, o kterých tu mluvil na začátku pan ředitel: jde tn.cz, nova.cz, Krásná.cz, Doma.cz, Blog.cz a další. Podrobněji bych se zmínil o projektu Krásná.cz, který je tvořen jednak komunitou blogerů z platformy Blog.cz, a první reakce jsou velmi pozitivní. Myslím, že to je hezký doplněk toho, abychom pokryli celou sociodemografii webu. Dnes už máme klasický sportovní web, pokrýváme sport, tedy muže, ale i ženy a náctileté.

Michaela Fričová, tisková mluvčí TV Nova: Děkuji, a na závěr ještě předám slovo panu generálnímu řediteli.

Jan Andruško, generální ředitel TV Nova: Já především děkuji svým kolegům za prezentace, které vám dnes předložili. Nebudu to protahovat, jak jste sami viděli, naše programové schéma na jaro je podle našeho názoru velmi silné. Doufáme a věříme, že naplní očekávání našich diváků a že diváci budou spokojeni. Pak bych ještě dodal jednu oblast, kterou jsme tu nepokryli, a to je otázka participace skupiny televize Nova na filmové tvorbě a na produkčních aktivitách. Vy možná víte, že se nedávno televize Nova přihlásila k tomu, že bude přímým způsobem participovat na financování fondu české kinematografie. Právě v této chvíli je příslušný zákon projednáván v parlamentu. My doufáme, že bude otevřena cesta k tomu, abychom společně i s dalšími televizními stanicemi, se zákonodárci, s panem ministrem kultury, co nejrychleji zrealizovali tuto naši zcela seriózní nabídku. Jsme na to připraveni. Takže ještě jednou děkuji za vaši pozornost a předávám slovo opět Míše.

Michaela Fričová, tisková mluvčí TV Nova: V tuto chvíli bych tedy diskusi o programu ukončila a spíše bych dala prostor vašim dotazům.

Letošní cíl? Aby Nova s Novou Cinema neklesly pod 40 procent

Ondřej Aust, editor serveru Mediář.cz: Dobrý den, pane řediteli. Nova loni zaznamenala největší meziroční propad v podílu na sledovanosti. Jak vlastně hodnotíte minulý rok a jaký je váš cíl pro letošek?

Jan Andruško, generální ředitel TV Nova: Děkuji za otázku, já předám slovo Alex, která o těchto plánech ví.

Alex Ruzek, programová ředitelka TV Nova: Jasně víme, že letos vypadá situace na trhu jinak než před rokem nebo dvěma. Víme, že nové kanály meziročně vyrostly o nějakých 12 procentních bodů. Jasně taky víme, že diváci k nim přicházejí od mainstreamových televizí, které nejsou tak vyprofilované. Proto došlo u Novy k většímu propadu než u ostatních a proto jsme zvolili multikanálovou strategii. Nova Cinema si meziročně polepšila o dva procentní body, částečně to kompenzuje ztrátu velké Novy. A je to lepší i pro diváka, který má větší výběr a nás to nutí, abychom byli víc cool.

Jan Adruško, generální ředitel TV Nova: Jestli můžu, já bych k tomu možná něco dodal. Viděli jste tu, že dnes už televize Nova není jen o jednom kanálu, i když náš hlavní program je samozřejmě naše vlajková loď – ale blížíme se do nového období, nového světa. Všude vidíme, i v těch ostatních zemích, kde je naše skupina úspěšná, že musí svoji sledovanost a distribuci kontentu nějakým způsobem diverzifikovat. Proto skládáme tu multikanálovou a multimediální stavebnici. Pokud se ptáte na konkrétní čísla ke sledovanosti, kupříkladu minulý týden byly dny, kdy naše kumulovaná sledovanost Novy a Novy Cinema v prime time, a my se bavíme o skupině diváků od 15 až 54 let, což je skupina, kam my směřujeme náš program, se blížila 50 procentům. A to jsme v nízké sezóně, kdy investice do programu nesměřujeme naplno. Nevím, pro koho je to málo. Pro mě je tom poměrně dost, a pokud se budeme bavit o tom, jakým způsobem a kam směřujeme naši sledovanost, naším plánem je, že ten práh skládané sledovanosti je 40 až 45 procent pro skupinu 15 až 54 let.

Ondřej Aust, editor serveru Mediář.cz: Ještě doplňující otázka, jestli dovolíte, na další případné kanály v Česku. Můžete prozradit, o co půjde? A s tím souvisí otázka, zda se budete snažit o vlastní digitální síť (multiplex).

Jan Adruško, generální ředitel TV Nova: Tuto otázku jsme očekávali. Musíme uvést, že se pohybujeme na velmi konkurenčním trhu, to jsou plány, na kterých interně pracujeme. Je otázka, co z těch plánů a které detaily můžeme dát ven. Můžu říci, že pracujeme na několika kanálech. Postupně si myslím, že minimálně jeden z těch kanálů tlačíme tak, abychom byli připraveni ho nasadit, jakmile to trh umožní. Pokud se týče distribuce, velmi tvrdě pracujeme a kompletujeme naši distribuční strategii, kterou chceme jako skupina pojmout komplexně. Jedna věc je, jaké jsou na trhu možnosti. To je moje parketa, kde jsem se v oblasti digitalizace pohyboval. Víme, kde jsou možnosti pro distribuci, kupříkladu v DVB-T, a pokud mluvíte o terestrickém digitálním vysílání, nechci v tuto chvíli víc prozrazovat. Asi obecně je zjevné, že jsme vždycky měli zájem mít jeden svůj vlastní multiplex. Bavíme se se zákonodárci a dalšími lidmi. Je mi velmi líto, že nemáme další licence. Já vím, že to hodně lidí asi neuslyší rádo, ale dneska jsou ty multiplexy prázdné. Myslím si, že myšlenka digitalizace byla kromě lepší technické úrovně zároveň o tom přinést lidem v terestrice větší obsahovou rozmanitost. Takže můj osobní názor je, že někdo na to zareaguje a že se budeme ještě do konce digitalizace nějak seriózně bavit, co s tím.

Ondřej Aust, editor serveru Mediář.cz: Mohl byste říci nějaké konkrétnější představy, jakou částkou byste přispívali do Státního fondu na podporu české kinematografie místo České televize?

Jan Andruško, generální ředitel TV Nova: Pokud mám odpovědět za Novu, musím říct, že peníze, které dnes dodává ČT ze svých reklamních příjmů, tedy 12 milionů měsíčně v pravidelných platbách, je částka, kterou jsme připraveni dát dohromady. Půjde minimálně o těch 150 milionů korun ročně.

TK Nova jaro 2011 - Martin Ondráček

Petr Vybíral, redaktor zpravodajství České televize: Od kolika hodin budete vysílat Ranní Televizní noviny?

Martin Ondráček, ředitel zpravodajství a publicistiky TV Nova: Tak si to napište a pak to vyřídíte na schedulingu na Kavčích horách: Ranní Televizní noviny jsou součástí Snídaně s Novou. Snídaně je kombinovaný blok, který se prodlužuje od 28. února o třicet minut, bude od šesti hodin ráno do devíti. Každou celou a každou půlhodinu tam jsou uvnitř desetiminutové Televizní noviny.

Petr Vybíral, redaktor zpravodajství České televize: Jak budou vypadat Polední Televizní noviny?

Martin Ondráček, ředitel zpravodajství a publicistiky TV Nova: Půjdou od 12:00 do 12:25, je tam čtyři až pět minut sportu, počasí je implementováno v relaci.

Petr Vybíral, redaktor zpravodajství České televize: A ty Noční Televizní noviny?

Martin Ondráček, ředitel zpravodajství a publicistiky TV Nova: Půjdou od 22:30, pondělí až čtvrtek včetně. Budou mít 22 minut hlavní relace, pak je break, pak je sport a pak počasí. Celkově tedy budou mít 26, 27 nebo 28 minut.

Petr Vybíral, redaktor zpravodajství České televize: A jaké bude personální obsazení moderátorů zpráv?

Martin Ondráček, ředitel zpravodajství a publicistiky TV Nova: My jsme tu redakci navzdory neuvěřitelné záplavě článků o tom, koho všeho ta Nova pořád vyhazuje, výrazně posílili. Zatím to vypadá tak, že podle nějaké logiky, kterou vám nepotřebuji vysvětlovat, budeme pokrývat se stávajícími moderátory dvě nové zpravodajské relace.

Aleš Borovan, redaktor deníku E15: Reagujete rozšířením zpravodajství na zánik televize Z1? Neuvažujete o vlastním zpravodajském kanálu.

Martin Ondráček, ředitel zpravodajství a publicistiky TV Nova: Chápu tuto otázku v souvislosti s ukončením vysílání Z1. Když jsem se díval do lednových výsledků sledovanosti, Televizní noviny měly podíl 58 procent v share ve skupině 15 až 54 let a dívalo se na ně 2,3 milionu lidí, což je víc, než dosahují konkurenční zpravodajské relace u jiných televizí. To znamená, že to ty lidi baví. Včera o půl osmé jsme měli 63 procent ve share u 15 až 54 let a 65 procent u širší cílovky 15+. Já doufám, že se na to ti lidé dívají, protože je to baví a že analýzy, které nám říkají, že by lidé uvítali víc zpravodajství, nelžou. Důležité ale je, jak ty zprávy vysíláte, jakou formou, co těm lidem dáváte.

Samozřejmě, že šetříme. Výroba musí být efektivní

Aleš Borovan, redaktor deníku E15: Jak to ovlivní celkové programování Novy? Omezíte jiné vlastní formáty?

Martin Ondráček, ředitel zpravodajství a publicistiky TV Nova: Když se nad tím zamyslíte, naplánovat další zpravodajské relace je pro scheduling, pro Alex Ruzek, problém. Vznikají vám dvě nové časové osy: 12:00 a 22:30. Tím jsme limitováni, ale neumím vám říct, jak se mění poměr mezi dramatikou a publicistikou. Ale musím prohlásit, že různé zkazky, že rušíme Víkend a další publicistické pořady, jsou nepravdivé.

Aleš Borovan, redaktor deníku E15: Ještě jste se nevyjádřili k té Z1 a případnému zpravodajskému kanálu Novy.

Jan Andruško, generální ředitel TV Nova: My vytváříme něco, čemu říkáme multikanálový desk nebo stůl, který je strašně zajímavý. Je to něco, co konkrétně v tomto regionu nemá obdoby. Shromažďujeme zpravodajské příspěvky a informace na jednom stolu a posouváme je dál. Těžko se to tedy dá srovnávat se Z1, využíváme vlastní synergie. Pro nás je zajímavé vytvářet další způsoby, pokud to je zajímavé pro diváky, internet, ale i inzerenty.

Aleš Borovan, redaktor deníku E15: Došlo k nějakému škrtání nákladů ve vašich původních seriálech Ordinace nebo Ulice? Je pravda, že jste zastavili natáčení cyklu Soukromé pasti?

Alex Ruzek, programová ředitelka TV Nova: Vždycky hledáme nejefektivnější způsob, jak utrácet peníze. Není důvod utrácet víc, než je třeba. Jsou nové technologie, které ještě pěti lety neexistovaly, když jsme začínali s Ulicí, a jsou věci, které můžeme dnes rendrovat. To je naprosto normální. Zda jsou rozpočty seriálů nižší nebo vyšší, to je interní záležitost.

Jan Adruško, generální ředitel TV Nova: Televizi stavíme tak, aby přinášela to, co očekává divák, a dávali mu to, co je u něj úspěšné. Zároveň se musíme dívat, jak funguje trh. Máme nějaké klienty, obchodníky. Čili v průběhu roku se ten trh nějak mění, teď je v nějakém stavu, ale my se koukáme na to, abychom s efektivními náklady dosáhli sledovanosti, jakou si plánujeme a doručili našemu divákovi to, co chceme. To je asi základní myšlenka. Samozřejmě se to snažíme dělat efektivně. To neznamená, že byl nějaký rozpočet na pořad zafixován a že se s ním nemůže hýbat. Musíme také říct, že máme v knihovně další pořady, které můžeme kdykoli nasadit a do kterých jsme investovali. Myslím, že naše jarní schéma je plné. Sám jsem měl problém, co budu prezentovat jako první, aby se na mě tvůrci dalších pořadů nezlobili. Ordinace a Ulice jsou naše pilíře, a pokud jde o nové formáty, samozřejmě se o nich v rámci skupiny bavíme, ale pro nás je důležité, aby takový pořad dosáhl alespoň čtyřicetiprocentní hranice podílu na sledovanosti. Jiným televizím stačí třeba jen 22 procent, nám ne. U nás by se takový pořad na obrazovce ani neohřál. Nic pro nás není natolik drahé, abychom to nemohli pro našeho diváka nasadit.

Alex Ruzek, programová ředitelka TV Nova: Co se týče nových projektů, máme samozřejmě v každý okamžik desítky projektů ve fázi zkoumání. Točíme teď nové díly Soukromých pastí. Měli jsme už natočené dva a teď točíme další dva. Je to úspěšný formát, ale drahý.

TK Nova jaro 2011 - Krbec, Ruzek, Andruško, Ondráček

Mirka Spáčilová, redaktorka MF Dnes: Byli jsme zvyklí, že Nova jako lídr trhu přicházel s původními novými formáty. Zajímalo by mě, zda se nebojíte, že nasazení telenovely do hlavního vysílacího času vás vzdálí od cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let, na kterou cílíte. Při jakých číslech byste se vzdali Tisíce a jedné noci a vrátili se třeba ke Kriminálce Miami?

Alex Ruzek, programová ředitelka TV Nova: Začnu Tisícem a jednou nocí. Je to zahraniční seriál, takže předpokládáme, že bude mít podobné výsledky jako naše další akviziční pořady. Viděli jste, že tento seriál je úspěšný všude po Evropě a my nechceme, aby byl pod hranicí, pod kterou nechceme být. Nerada bych to řekla, ale máme nějaké očekávání. Jak řekl na začátku Gorazd, programový ředitel Markízy, při rozklíčování cílových skupin se ukázalo, že Tisíc a jedna noc oslovila spíše mladší diváky. To je i naše cílová skupina.

Irena Zemanová, redaktorka Hospodářských novin: Mám otázku ohledně turecké telenovely. Pan programový ředitel Markízy říkal, že si před nasazením Tisíce a jedné noci dělali určité focus group, snažili se zjistit, jak budou diváci na Slovensku reagovat. Dělala si Nova něco podobného v Česku? Český a slovenský divák jsou přece jenom trošku odlišní. Markízu sleduji a vím, že třeba slovenská verze Ordinace je výrazně telenovelovější než ta česká a slovenský divák je na to zvyklý. Myslím si, že v Česku už tento žánr moc nefunguje, což je taky důvod, proč se u nás telenovely už příliš nevysílají. A druhá otázka: jak na to silné nasazení Tisíce a jedné noci v prvních dvou týdnech reagovaly mediální agentury? Máte k dispozici něco, co byste v případě neúspěchu mohli nasadit místo ní?

Jan Andruško, generální ředitel TV Nova: Tady se mluví o telenovele, ale my mluvíme o romantickém seriálu. Pokud jste četli Wall Street Journal, tak tam se o něm píše jako o megaúspěšném seriálu, pozitivně (ve skutečnosti jde o příspěvek na blogu evropského webu těchto novin, pozn. red.). Mluví tam o romantickém seriálu. K obchodním věcem se vám vyjádří obchodní ředitel Jan Řehák.

Alex Ruzek, programová ředitelka TV Nova: Samozřejmě, že než cokoli nasadíme do televize, a hlavně do prime time, děláme si všechny možné výzkumy. Nejde jen o focus group, máme i nějaký přehled trhu, co lidi chtějí, co potřebují a žádají, co funguje všude na světě. Programová skladba není založena jen na jednom výzkumu. Ohlas byl ve výzkumech pozitivní, reakce byly dokonce silnější a pozitivnější než na Slovensku. Slováci také říkali, že Tisíc a jednu noc jejich diváci nepochopí, že to není pro ně. Teď to samé říkají Češi, že jsou něco jiného.

Jan Řehák, obchodní a výkonný ředitel TV Nova: Mediální agentury jsme informovali o jarním schématu s nějakým předstihem, protože reklamní prostor se objednává nějakou dobu dopředu. Samozřejmě tam cítíme různé názory, celá řada lidí očekává, že výsledky budou podobné jako v jiných zemích. Zatím mám ze strany mediálních agentur profesionální výstupy s tím, že uvidí podle čísel. Ta ze Slovenska jsou velmi povzbudivá. Obavy, které tu občas slýchám, ta slovenská čísla velice dobře vyvracejí. Není to seriál orientovaný jen na starší publikum. Nás bude samozřejmě zajímat výsledek u skupiny 15 až 54 let. Jarní schéma ale není jenom o Tisíci a jedné noci, novinky budou každý den v týdnu, dost zásadní změnou bude inovace a rozšíření zpravodajství. Nemám problém s tím, diskutovat, ale rozhodně to není tak, že bychom se s agenturami nějak názorově rozcházeli.

BRAND24

Michaela Fričová, tisková mluvčí TV Nova: Pokud nemáte žádné další dotazy nebo pokud chceme pokračovat dál v diskusi, tak pojďme ukončit tu oficiální část a pokládejte dotazy už jeden na jednoho u našeho občerstvení, na které vás zveme, a příště na shledanou.

Mezititulky redakce, foto TV Nova

Co je podle vás Tisíc a jedna noc?

  • Telenovela.
    94 %
  • Romantický seriál.
    6 %

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).