Hlavní navigace

Nova minulý týden hodně klesala, pozici lídra trhu převzala Česká televize

14. 12. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Česká televize, Nova
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Největší meziroční nárůst, zejména u mladšího publika, zaznamenala skupina Barrandov. A to nejen kvůli třem novým kanálům, které letos spustila.

Mezitýdenní vývoj (vs. 49. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Televizi Nova se minulý týden vůbec nedařilo. V porovnání s předminulým týdnem si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let pohoršila o rekordních 1,99 procentního bodu a klesla na podíl 20,49 procenta. Klesal také její sesterský program Fanda, který přišel o 0,15 procentního bodu a týden uzavřel průměrným celodenním podílem 1,32 procenta. Mezi trojici nejvíce klesajících televizí na českém trhu se dostala i ČT Sport, jež si pohoršila o 0,38 procentního bodu na podíl 3,76 procenta. Naopak největším růstem za uplynulý týden se může pyšnit Nova Cinema, která si připsala 0,43 procentního bodu na hodnotu 4,37 procenta. Obdobný růst o 0,42 procentního bodu na podíl 4,35 procenta vykázala i ČT 2. Shodný růst o 0,25 procentního bodu zaznamenaly TV Barrandov (na podíl 5,57 procenta) a Telka (na 1,83 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima Max se po týdnu propadla pod úroveň Telky, nejvíc stoupala Česká televize

Mimořádný mezitýdenní pokles hlavního kanálu Novy se projevil i ve skupinových výsledcích. Celá skupina Nova totiž klesla pod hodnoty České televize a odsunula se na pozici dvojky na trhu. Tedy alespoň v souhrnném celodenním podílu za všechny své volně šířené kanály u publika staršího 15 let. Česká televize si oproti předminulému týdnu polepšila o 1,03 procentního bodu na hodnotu 29,94 procenta, zatímco skupina Nova klesla o 1,32 procentního bodu na aktuálních 29,49 procenta. Kromě Novy už neklesala žádná ze čtyř největších tuzemských televizních skupin. Konkurenční skupina Prima si mírně polepšila o 0,14 procentního bodu na hodnotu 22,13 procenta. Stoupal i podíl skupiny Barrandov, a to o 0,39 procentního bodu na hodnotu 6,87 procenta.

Top 10 všechny stanice (50. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce rostla Nova Cinema. Připsala si 1,11 procentního bodu na hodnotu 6,63 procenta. Dařilo se také ČT 2, která si polepšila o 0,55 procentního bodu na aktuálních 3,66 procenta, a rovněž Smíchovu a Primě Max, jež poskočily o 0,21 procentního bodu (Smíchov na hodnotu 2,38 procenta, Prima Max na 1,48 procenta). Naopak největší mezitýdenní propad zaznamenala televize Nova, která si pohoršila o 2,17 procentního bodu na hodnotu 23,53 procenta. Klesala však také Prima love, konkrétně o 0,30 procentního bodu na 2,42 procenta, a rovněž Fanda, který si pohoršil o 0,17 procentního bodu na hodnotu 1,63 procenta.

MINULÝ ROK: ČT Sport skokanem týdne, meziročně nejvíc rostla Prima

Jestliže v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let skupina Nova minulý týden ztratila pozici lídra, u „svého“ mladšího publika od 15 do 54 let s přehledem nadále vedla. A to i přes pokles o 0,90 procentního bodu na hodnotu 35,42 procenta. Pozici dvojky na trhu obhájila Česká televize, která si jako celek připsala 0,48 procentního bodu na souhrnný podíl 23,32 procenta. Naopak mírný pokles o čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 22,72 procenta ponechal na pozici trojky na trhu skupinu Prima, které k vyšším číslům nepomohla ani nová stanice Prima Max (uvidíme, jak čísly od příštího týdne zamíchá nový kanál Prima Comedy Central, který startuje právě dnes). Skupina Barrandov si připsala 0,28 procentního bodu na hodnotu 4,96 procenta.

Kanály – průměrné podíly (50. týden 2015)
Graf podílu kanálů (50. týden 2015)
Graf podílu skupin (50. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 50. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým prosincovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 1, která si připsala rovné dva procentní body na hodnotu 16,25 procenta. Významně se dařilo také hlavnímu kanálu Barrandova, který narostl o 1,06 procentního bodu na podíl 5,57 procenta. Zajímavý je i nárůst Telky, která si připsala 0,38 procentního bodu na letošních 1,83 procenta. Naopak největší meziroční pokles potkal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o rekordních 2,87 procentního bodu na hodnotu 20,49 procenta. Nedařilo se ani „velké“ Primě, která si pohoršila o 0,99 procentního bodu na 13,78 procenta, a rovněž Nově Cinema, která se propadla o 0,86 procentního bodu na podíl 4,37 procenta.

Největším meziročním skokanem, co se týká celých televizních skupin a jejich souhrnných podílů na dospělém publiku starším 15 let, byla skupina Barrandov. Díky růstu svého hlavního kanálu i vzniku tří nových celoplošných programů si polepšila o 2,36 procentního bodu na hodnotu 6,87 procenta. Obdobně rostla i Česká televize, která si meziročně připsala 2,13 procentního bodu na hodnotu 29,94 procenta. Naopak skupina Prima si i přes letošní start nového programu Prima Max pohoršila o 0,31 procentního bodu na souhrnný podíl 22,13 procenta. Ovšem největší pokles zaznamenala skupina Nova, která se meziročně propadla o rekordních 3,68 procentního bodu na hodnotu 29,49 procenta.

cif - září

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila Prima Cool. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si polepšila o 0,81 procentního bodu na hodnotu 6,06 procenta. Obdobný růst vykázal i hlavní kanál Barrandova, který si připsal 0,78 procentního bodu na letošních 3,68 procenta. Dařilo se ale také Telce, která meziročně narostla o 0,20 procentního bodu na hodnotu 1,25 procenta. Naopak největší meziroční propad zaznamenala televize Nova, která přišla o 1,71 procentního bodu a spadla na hodnotu 23,53 procenta. Obdobně však klesal i hlavní kanál Primy, který se meziročně propadl o 1,54 procentního bodu na hodnotu 11,04 procenta. Nedařilo se ani ČT Sport, jež přišla o 0,38 procentního bodu a klesla na letošní podíl 3,26 procenta.

Z pohledu celých televizních skupin a meziročního vývoje jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se nejlépe dařilo skupině Barrandov. Oproti loňskému druhému prosincovému týdnu si připsala 2,06 procentního bodu na hodnotu 4,96 procenta. Mírný nárůst zaznamenala díky Primě Max také skupina Prima, která si připsala 0,16 procentního bodu na celkový podíl 22,72 procenta. Naopak Česká televize a skupina Nova klesaly. Poměrně malý pokles zaznamenala ČT, která přišla o 0,25 procentního bodu a meziročně klesla na hodnotu 23,32 procenta. Významnější pokles potkal skupinu Nova, jež ztratila 2,13 procentního bodu a spadla na celkový podíl 35,42 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).