Hlavní navigace

Nova navyšuje svůj podíl, klesá Česká televize i Barrandov

Jan Brychta

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nejvýraznějšího nárůstu sledovanosti se v minulém týdnu dočkala skupina kanálů Novy, naopak dále klesá sledovanost stanic České televize.

Doba čtení: 2 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 1. týden 2016)

Cílová skupina 15+

V cílové skupině diváků starších patnácti let vykázala největší ztrátu ČT 1, která poklesla o 1,55 procenta, a TV Barrandov, která si pohoršila o 1,04 procenta diváků. Nejvíce diváků ke svým obrazovkám naopak přitáhla TV Nova, kterou oproti minulému týdnu naladilo o 3,53 procenta více diváků starších patnácti let. O půl procentního bodu klesla sledovanost kanálů sdružených v rubrice Ostatní.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Diváci se vracejí k Nově, největší pokles zaznamenala minulý týden ČT 1

Mezi televizními skupinami si opět nejlépe vedla Nova, která si připsala o 3,23 procenta diváků více a získala podíl 28,38 procenta. Podíl České televize klesl o 1,62 procenta diváků na 31,53 procenta a skupina Barrandov si oproti minulému týdnu pohoršila o 1,04 procenta na celkový podíl 6,7 procenta. Podíl skupiny Prima poklesl o zanedbatelných 0,12 procenta na 21,23 procenta.

Top 10 všechny stanice (3. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I ve věkové skupině diváků mladších 54 let zaznamenal největší mezitýdenní ztrátu kanál ČT 1, který přišel o 0,97 procenta diváků. O 0,66 procenta si pohoršila ČT 2, o 0,65 procenta Nova Cinema a o 0,57 procenta TV Barrandov. Největšího nárůstu dosáhla TV Nova, kterou oproti minulému týdnu sledovalo o 3,98 procenta diváků více. Výrazného nárůstu sledovanosti už žádná další stanice nedosáhla.

MINULÝ ROK: Návrat Ordinace, Ulice a Doktorů minulý týden raketově vystřelil Novu. Na úkor ČT

Z pohledu televizních skupin přišla o nejvíce diváků Česká televize, jejíž podíl mezi diváky od 54 let se zhoršil o 1,73 procenta na 25,04 procenta. Poklesl i podíl skupiny Barrandov TV, která si pohoršila o 0,76 procenta na 4,57 procenta. Sledovanost Primy klesla o 0,42 procenta na 22,16 procenta. Polepšila si jediná skupina Nova, a to o 3,45 procenta na 34,2 procenta.

Kanály – průměrné podíly (3. týden 2016)
Graf podílu kanálů (3. týden 2016)
Graf podílu skupin (3. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 3. týden 2015)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání si mezi diváky staršími patnácti let nejvíce polepšila ČT 1, a to o 1,16 procenta. O 0,71 procenta poskočila i ČT Sport. Nárůstu se dočkala i TV Barrandov, která svůj podíl navýšila o 0,48 procenta. Největší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, jehož podíl klesl o 3,12 procenta, a Nova Cinema, kterou sledovalo o 1,07 procenta diváků starších patnácti let méně než v roce 2015.

Televizní skupiny si kromě Novy připsaly nárůst podílu na sledovanosti. Nova poklesla o 4,32 procenta. Naopak Česká televize si v meziročním srovnání polepšila o 2,16 procenta diváků. Skupina Barrandov TV si díky spuštění nových kanálů připsala o 1,84 procenta diváků více. Prima svůj podíl na sledovanosti navýšila o 0,45 procenta.

NMI18_Urban

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

V meziročním srovnání si mezi diváky od 15 do 54 let nejhůře vedl hlavní kanál Novy, jehož sledovanost poklesla o 1,89 procenta. O moc lépe si nevedla ani Nova Cinema, která meziročně přišla o 1,04 procenta diváků. Polepšila si naopak ČT Sport, kterou letos sledovalo o 0,95 procenta diváků více než loni. Trendy u ostatních stanic nebyly tak výrazné.

Z pohledu televizních stanic klesl pouze podíl Novy, a to o 3,21 procenta. Největšího nárůstu dosáhla Prima, jejíž podíl na sledovanosti mezi diváky mladšími 54 let se navýšil o 1,14 procenta. Českou televizi sledovalo o 0,7 procenta diváků více, Barrandov si polepšil o 0,2 procenta diváků pod 54 let.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?